Θα μακρύνουν τα μαλλιά σου αν παίρνεις βιοτίνη; Η επιστημονική απάντηση και πού θα τη βρεις φυσικά

Η βιοτίνη είναι μια βιταμίνη της οικογένειας των βιταμινών Β.

07.08.2020

εχεις διαβασει

Πώς θα κάνω τα μαλλιά μου να δείχνουν λαμπερά

Η βιοτίνη, ή βιταμίνη Η, είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη που ανήκει στο σύμπλεγμα των βιταμινών Β. Ο οργανισμός μας τη χρειάζεται για να μετατρέπει ορισμένα θρεπτικά συστατικά σε ενέργεια. Παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην υγεία των μαλλιών, των νυχιών και του δέρματος.

Ανεπάρκεια βιοτίνης: Τα συμπτώματα

Εάν δεν προσλαμβάνεις επαρκείς ποσότητες και έχεις ανεπάρκεια βιοτίνης τότε μπορεί να παρατηρήσεις τριχόπτωση ή ένα κόκκινο εξάνθημα που ξεφλουδίζει. Ωστόσο, η ανεπάρκεια αυτή είναι σπάνια. Στις περισσότερες περιπτώσεις, εάν ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή, προσλαμβάνεις όση βιταμίνη έχει ανάγκη το σώμα σου.

Θα μακρύνουν τα μαλλιά σου αν παίρνεις βιοτίνη;

Η κερατίνη είναι μια βασική πρωτεΐνη που υπάρχει στα μαλλιά, το δέρμα και τα νύχια. Είναι γνωστό στους ειδικούς ότι η βιοτίνη βελτιώνει τη δομή της κερατίνης. Πέρα όμως από αυτό, οι ερευνητές δεν είναι σίγουροι για το ρόλο της στη φροντίδα των μαλλιών ή του δέρματος.
Οι έρευνες για τη συμβολή της στην ανάπτυξη των μαλλιών είναι λιγοστές. Μέχρι σήμερα, υπάρχουν περιορισμένα μόνο στοιχεία που υποδεικνύουν ότι η αυξημένη πρόσληψη βιοτίνης μπορεί να κάνει τα μαλλιά σου να μακραίνουν πιο γρήγορα.

Για παράδειγμα, σε μία μελέτη  γυναίκες με αδύναμα μαλλιά έλαβαν πόσιμο συμπλήρωμα βιοτίνης ή χάπι placebo, δύο φορές τη μέρα για 90 ημέρες. Στην αρχή και το τέλος της μελέτης, λήφθηκαν ψηφιακές φωτογραφίες των προβληματικών σημείων στο κρανίο. Επίσης, το λούσιμο των μαλλιών γινόταν με ελεγχόμενο τρόπο και μετριούνταν οι τρίχες που έπεφταν κατά τη διαδικασία. Οι ερευνητές βρήκαν ότι οι γυναίκες που έπαιρναν το συμπλήρωμα με τη βιοτίνη είχαν σημαντική ανάπτυξη των μαλλιών στις περιοχές που παρουσίαζαν τριχόπτωση. Είχαν επίσης μικρότερη τριχόπτωση. Δεύτερη μελέτη από την ίδια ερευνητική ομάδα, παρουσίασε παρόμοια αποτελέσματα. Οι συμμετέχουσες είδαν βελτίωση στην τριχοφυία και την ποιότητα των μαλλιών μετά από 90 και 180 ημέρες.

Τροφές πλούσιες σε βιοτίνη

Εάν θέλεις να αυξήσεις την πρόσληψη βιοτίνης, μπορείς να το κάνεις εύκολα και αποτελεσματικά μέσω της διατροφής. Τροφές πλούσιες σε βιοτίνη είναι οι παρακάτω:
Εντόσθια
Κρόκος αβγού
Ξηροί καρποί, όπως αμύγδαλα, φιστίκια και καρύδια
Όσπρια
Πλήρη σιτηρά
Μπανάνα
Κουνουπίδι
Μανιτάρια
Η θερμότητα μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα της βιοτίνης, οπότε όσο γίνεται επίλεγε τροφές που μπορείς να φας με λίγη κατεργασία.

Άλλα οφέλη της βιοτίνης στον οργανισμό σου

Έχει βρεθεί επίσης πως η βιοτίνη ενισχύει τον υγιή μεταβολισμό. Μετατρέπει τη γλυκόζη από τους υδατάνθρακες σε ενέργεια για το σώμα και βοηθά τα αμινοξέα να ενισχύσουν τις σωματικές λειτουργίες.
Άλλα πιθανά οφέλη της βιοτίνης:
Μειώνει τη φλεγμονή
Βελτιώνει την εγκεφαλική λειτουργία
Συμβάλει στη μείωση του σακχάρου σε ανθρώπους με διαβήτη
Αυξάνει την «καλή» HDL χοληστερόλη και μειώνει την «κακή» LDL χοληστερόλη.

Διάβασε επίσης: Έλλειψη σιδήρου: Σε τι οφείλεται, τα συμπτώματα, η θεραπεία και πώς θα ενισχύσεις την απορρόφησή του

Διάβασε επίσης: Μαγνήσιο για την εμμηνόπαυση: 3 λόγοι που το χρειάζεσαι με επιστημονικές αποδείξεις

[related id="609887"]

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece