5 θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεσαι και οι καλύτερες πηγές τους

Κάνεις υγιεινή διατροφή αλλά μήπως ξεχνάς να καταναλώνεις αυτά τα 5 θρεπτικά στοιχεία που ωφελούν πολύ την υγεία σου; Εμείς στα υπενθυμίζουμε.

02.06.2017

Γράφει: Κατερίνα Πατούλια

Μία ισορροπημένη διατροφή είναι πολύ σημαντική για μία πιο υγιεινή εκδοχή του εαυτού σου. Ωστόσο, το γεγονός ότι τρως υγιεινά δε σημαίνει ότι δεν είναι δυνατό να έχεις κάποιες ελλείψεις, τις οποίες βέβαια μπορείς να ανιχνεύσεις εύκολα με μία εξέταση αίματος.

elleipsi-threptika-stoixeia

Επειδή όμως κάποιες είναι πιο ύπουλες, καλύτερα να μην ξεχνάς να καταναλώνεις αυτά τα 5 θρεπτικά στοιχεία που ωφελούν πολύ την υγεία σου:

#1: Βιταμίνη D

Η έκθεση στον ήλιο ενεργοποιεί την παραγωγή της βιταμίνης D στο σώμα σου. Άρα, όποιος επιλέγει να μένει στη σκιά κινδυνεύει να παρουσιάσει έλλειψη αυτής της βιταμίνης. Αυτό μπορεί να αποτελεί ένα πρόβλημα, καθώς η βιταμίνη D μας βοηθάει να έχουμε υγιή κόκκαλα και μπορεί να παίζει ένα σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου, σύμφωνα με τη Marisa Moore, R.D., σύμβουλο διατροφής στην Ατλάντα.

Βιταμίνη D μπορείς να αποκτήσεις σε σημαντική ποσότητα από το γάλα αλλά και σε μικρότερη ποσότητα που δε βοηθάει σημαντικά από τα μανιτάρια, το σολομό και τα βραστά αυγά.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: 10 φαγητά που τρως λάθος (& ο σωστός τρόπος!)

#2: Σίδηρος

Η έλλειψη σιδήρου, γνωστή ως αναιμία, πλήττει περίπου το 13% των γυναικών στα 20, 30 και 40 τους χρόνια, σύμφωνα με πληροφορίες από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων. Οι γυναίκες που σταματούν να τρώνε κρέατα που είναι πλούσια σε σίδηρο, όπως το βοδινό κρέας, αυξάνουν το ρίσκο εμφάνισης έλλειψης σιδήρου.

Επίσης, οι πηγές σιδήρου που δεν προέρχονται από κρέας κάνουν πιο δύσκολη την απορρόφησή του από τον οργανισμό σου, ενώ κάποια αντιοξειδωτικά που περιέχονται σε τροφές, όπως το τσάι, μπορούν να εμποδίσουν την απορρόφησή του.

Πώς μπορείς να εντοπίσεις κάποια πιθανή έλλειψη σιδήρου; Όταν έχεις χαμηλό σίδηρο μπορεί να νιώθεις κουρασμένη συνεχώς και να έχεις πεσμένη ψυχολογία. Οι γυναίκες ηλικίας από 19 μέχρι 50 ετών χρειάζονται 18mg κάθε μέρα.

Να έχεις στο νου σου ότι η βιταμίνη C βοηθάει σημαντικά στην απορρόφηση του σιδήρου, οπότε φρόντισε να λαμβάνεις τουλάχιστον 75mg κάθε μέρα.

Πηγές σιδήρου είναι το στήθος της γαλοπούλας(8,4mg), μία ντουζίνα στρείδια(7,8mg), 1 κούπα μαγειρευμένο σπανάκι(6,4mg).

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιες τροφές που έχουν περισσέψει σε αδυνατίζουν την επόμενη μέρα (και όχι μόνο);

Για τα υπόλοιπα 3 θρεπτικά στοιχεία που μάλλον παραμελείς, κάνε κλικ στη gallery.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece