10 tips για άσκηση χωρίς τραυματισμούς

Η άσκηση χωρίς τραυματισμούς είναι ακόμη πιο σημαντική τώρα που μένουμε σπίτι.

taned-fit-woman-practicing-yoga-indoor-white-class-athletich-strong-picture-id1054626714

Από τον Εμμανουήλ Μπριλάκη, oρθοπαιδικό xειρουργό

(www.BrilakisOrthopaedics.gr).

Η προσπάθεια να φτιάξεις και να διατηρήσεις καλή φυσική κατάσταση είναι μια αληθινή πρόκληση. Αυτές είναι μερικές συμβουλές για να το πετύχεις με σωστό και ασφαλή τρόπο:

10 tips για άσκηση χωρίς τραυματισμούς - στο σπίτι ή εκτός

#1

Αφιέρωσε 5-10 λεπτά για προθέρμανση και αποκατάσταση. Η εναλλαγή από ηρεμία σε έντονη άσκηση δεν αρέσει στο μυοσκελετικό σύστημα. Κάνε διατάσεις πριν και μετά την άσκηση.

#2

Βάλε ποικιλία. Δοκίμασε διαφορετικές ασκήσεις για να αποφύγεις την επιβάρυνση και την φθορά σε συγκεκριμένα σημεία.

#3

Μετά από κάποιο διάστημα αποχής για οποιονδήποτε λόγο, ξεκίνα σε μικρότερο επίπεδο από εκεί που σταμάτησες.

#4

Ενυδατώσου. Ανά μία ώρα άσκησης, χάνεις περίπου 1,5 λίτρο υγρών. Η σωστή ενυδάτωση πριν, κατά και μετά την άσκηση μειώνει την κόπωση που προκαλεί τραυματισμούς..

#5

Χρησιμοποίησε σωστό εξοπλισμό. Έλεγχέ τον τακτικά και αντικατάστησε τον πριν φθαρεί.

#6

Μη βιάζεσαι να ολοκληρώσεις μια άσκηση ή ένα σετ επαναλήψεων. Βελτίωσε την τεχνική και τον ρυθμό σου για να εξασφαλίσεις ότι χρησιμοποιείς σωστά τους μύες σου.

#7

Σκέψου λογικά. Όταν η άσκηση γίνεται σε εξωτερικό περιβάλλον, να προσαρμόζεις τα ρούχα, αλλά και την ένταση και τη διάρκεια της προπόνησης ανάλογα.

#8

Προστάτευσε τα ευαίσθητα σημεία σου. Εάν έχεις αρθρώσεις, τένοντες, μύες ή συνδέσμους που έχουν ευπάθεια, χρησιμοποίησε κηδεμόνες, αθλητική ή κιναισθητική ταινία .

#9

Άκου το σώμα σου. Αν νιώθεις άρρωστη ή κουρασμένη μείωσε την άσκηση. Μάθε να ξεχωρίζεις τον πόνο από την ενόχληση. Καθυστερημένοι πόνοι που εμφανίζονται 12-24 ώρες μετά από την προπόνηση και προοδευτικά μειώνονται, είναι μια φυσιολογική αντίδραση των μυών. Αντίθετα, μυϊκός πόνος που ξεκινάει ξαφνικά κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά την άσκηση, ή ενοχλήσεις που διατηρούνται πάνω από 1-2 εβδομάδες, πρέπει να σε κάνει να αναζητήσεις ιατρική συμβουλή.

#10

Ξεκουράσου. Ο χρόνος της ανάπαυσης δίνει στο σώμα την ευκαιρία να ενεργοποιήσει επιδιορθωτικούς μηχανισμούς και να αποκαταστήσει μικροκακώσεις.

Διάβασε επίσης: 4 λόγοι για να εντάξω την άσκηση σανίδα στο πρόγραμμα γυμναστικής

Διάβασε επίσης: Βίντεο: Να πώς θα αποκτήσεις επίπεδη κοιλιά (3 προγράμματα)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i