Μήπως το πολύ άγχος σού προκαλεί εξάψεις;

Άγχος και εξάψεις: Ποια είναι η σύνδεση μεταξύ τους;

young woman flashe iStock

Οι γυναίκες στην εμμηνόπαυση και την περιεμμηνόπαυση έρχονται συχνά αντιμέτωπες με τις εξάψεις. Πρόκειται για μια απότομη αύξηση της θερμότητας στο πάνω μέρος του σώματος.

Εάν είναι ιδιαίτερα ισχυρές, οι εξάψεις μπορούν να προκαλέσουν κόκκινες κηλίδες στο δέρμα, ταχυκαρδία και ξαφνική εφίδρωση. Ακόμη, για πολλές γυναίκες, ακόμα και σε νεότερες, οι εξάψεις συνοδεύονται- ίσως ακόμη και προκαλούνται - από το άγχος.

Τι ακριβώς είναι οι εξάψεις;

Οι εξάψεις είναι μια ξαφνική αίσθηση έντονης θερμότητας που δεν προκαλείται από κάτι εξωτερικό. Οι ειδικοί δεν είναι ακριβώς σίγουροι γιατί ξεκινάει μια έξαψη.Μπορεί η αλλαγή των επιπέδων οιστρογόνων να διαταράσσει τη θερμορύθμιση του σώματος. Ως αποτέλεσμα, τα αιμοφόρα αγγεία κοντά στο δέρμα ανοίγουν και η θερμοκρασία του δέρματος ξαφνικά αυξάνεται (αν και η θερμοκρασία του πυρήνα δεν αυξάνεται).

Μετά την ολοκλήρωσή της, ο ιδρώτας εξατμίζεται από το δέρμα, προσφέροντας μια ευχάριστη αίσθηση δροσιάς. Η γρήγορη αλλαγή μπορεί κυριολεκτικά να προκαλέσει ζάλη.

Διαβάστε Επίσης

Μήπως οι εξάψεις προκαλούν άγχος ή το αντίστροφο;

Ναι και ναι.

Η σχέση μεταξύ άγχους και εξάψεων μπορεί να είναι μια κατάσταση ανάλογη του "η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;". Σε μια παλαιότερη μελέτη που διαβάζουμε στο National Library of Medicine, οι ερευνητές παρακολούθησαν 436 προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες για 6 χρόνια και διαπίστωσαν ότι το άγχος δεν ήταν μόνο σύμπτωμα εξάψεων, αλλά ότι τα άτομα με άγχος ήταν 3 έως 5 φορές πιο πιθανό να έχουν εξάψεις.

Όταν οι ερευνητές επέστρεψαν στην ίδια μελέτη το 2016 για να αναλύσουν τα συμπτώματά τους στα 14 χρόνια, ήταν σε θέση να επιβεβαιώσουν την ισχυρή σχέση μεταξύ άγχους και εξάψεων.

Στη μελέτη του 2016, οι ερευνητές έκαναν διάκριση μεταξύ του συναισθηματικού άγχους (συναισθηματική ανησυχία) και του σωματικού άγχους (άγχος με σωματικά συμπτώματα όπως στομαχικές διαταραχές, πονοκέφαλος, γρήγορος καρδιακός ρυθμός και ζάλη).

Οι γυναίκες των οποίων το άγχος ήταν συναισθηματικό δεν είχαν μεγαλύτερο κίνδυνο εξάψεων, αλλά η ύπαρξη των φυσικών συμπτωμάτων άγχους ήταν μια ισχυρή ένδειξη ότι θα υπάρχουν και εξάψεις καθ 'όλη τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης.

Κακοποίηση στην παιδική ηλικία και εξάψεις

Οι ερευνητές σε μια μελέτη του 2008 που διαβάζουμε στο National Library of Medicine προτείνουν ότι υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ της παιδικής κακοποίησης ή παραμέλησης και της τάσης ανάπτυξης εξάψεων κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι επιπτώσεις της κακοποίησης των παιδιών εξακολουθούσαν να υπάρχουν για τα καλά στη μέση ηλικία.

Μια σειρά από άλλες καταστάσεις και συμπεριφορές μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα εξάψεων, όπως:

  • Το αλκοόλ, η καφεΐνη και τα πικάντικα τρόφιμα είναι συνηθισμένες αιτίες εξάψεων.
  • Ορισμένα συνταγογραφούμενα φάρμακα μπορεί να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν τις εξάψεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που χρησιμοποιούνται στη χημειοθεραπεία.
  • Το κάπνισμα συνδέεται με εξάψεις στη μέση ηλικία
  • Η ακτινοθεραπεία για τη θεραπεία του καρκίνου μπορεί επίσης να προκαλέσει εξάψεις και νυχτερινές εφιδρώσεις.

Πώς μπορεί να μειώσει μια γυναίκα το άγχος κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης;

Τα επίπεδα άγχους στην εμμηνόπαυση αυξάνονται. Μπορεί να κορυφωθούν και να πέσουν πάλι καθώς η παραγωγή ορμονών του σώματος αλλάζει. Αξίζει λοιπόν μια γυναίκα να εξετάσει μερικές αποδεδειγμένες στρατηγικές μείωσης του άγχους.

Ακολουθούν ορισμένες επιλογές που πρέπει να λάβει υπόψη:

Η ξεκούραση είναι το κλειδί. Όταν οι εξάψεις γίνονται νυχτερινές εφιδρώσεις και οι ανήσυχες σκέψεις οδηγούν σε αϋπνία, ο ύπνος μπορεί να καθυστερήσει ή να διακοπεί.Η σχέση μεταξύ διαταραχής του ύπνου, άγχους και εμμηνόπαυσης είναι επαρκώς ερευνημένη και ένας επαγγελματίας υγείας μπορεί να παρέχει ενημέρωση σχετικά με το ποια είναι η συνιστώμενη ποσότητα ανάπαυσης κάθε βράδυ.

Η άσκηση βοηθά. Η σωματική κίνηση προλαμβάνει και θεραπεύει το άγχος.Τόσο η αερόβια άσκηση όσο και η προπόνηση με βάρη συνιστώνται κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης - όχι μόνο επειδή μειώνουν το άγχος, αλλά επειδή μπορούν να εμποδίσουν την απώλεια αντοχής των οστών και την αύξηση του βάρους καθώς αλλάζει το σώμα.

Συζήτηση με άτομα εμπιστοσύνης. Η εμμηνόπαυση μπορεί να εγείρει μια σειρά από ακανθώδη ζητήματα - αλλαγές στην εικόνα του σώματος, τη σεξουαλική ζωή και την ταυτότητα, αντιμετώπιση της αλλαγής της γονιμότητας· και αντιδράσεις στις κοινωνικές προσδοκίες γύρω από την εμμηνόπαυση. Μάλιστα, αυτά είναι μόνο μερικά πράγματα που μπορεί να προκύψουν.

Οι γυναίκες σε πολλούς πολιτισμούς αισθάνονται επιπλέον άγχος για την ανοιχτή συζήτηση των συμπτωμάτων. Έτσι, μπορεί να φανεί ευεργετική η βοήθεια από έναν ειδικό θεραπευτή. Η γνωστική συμπεριφορική θεραπεία είναι αποτελεσματική για τη θεραπεία του άγχους.

Αυτό-φροντίδα σε σωματικό και πνευματικό επίπεδο. Η υγιεινή διατροφή είναι ζωτικής σημασίας καθώς κανείς μεγαλώνει. Ακόμη, είναι σημαντικό να υπάρχει χώρος και χρόνος για δημιουργία: Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι η τέχνη, η μουσική, το δράμα και ο χορός βοηθούν τους ανθρώπους να αποτρέψουν και να διαχειριστούν το άγχος.

Τέλος, βοηθούν οι ασκήσεις συγκέντρωσης, ο διαλογισμός και οι ελαφριές ασκήσεις διατάσεων.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i