4 βήματα για ομαλή εντερική λειτουργία και υγιές έντερο

Οι ειδικοί μοιράζονται τα tips τους για να ζούμε κάθε μέρα με υγιές έντερο και ομαλή εντερική λειτουργία. Είναι απλά και εφικτά!

έντερο κοιλιά εγκυμοσύνη istock

Εάν έχεις προβλήματα με το έντερο (βλ. αέρια στο έντερο, πόνο, φούσκωμα) θα γνωρίζεις από την πράξη ότι η υγεία του εντέρου συνδέεται πρακτικά με τα πάντα στον οργανισμό σου. Εάν δεν έχεις προβλήματα, να ξέρεις ότι είσαι τυχερή, και ότι "οφείλεις" να φροντίζεις το έντερό σου ώστε να μην αλλάξει κάτι. Αφήνοντας πίσω μας αυτή τη μικρή… εισαγωγή, ας επιστρέψουμε στο υγιές έντερο: Σχετίζεται με το νευρικό σύστημα και το μικροβίωμα, με τον ύπνο και τη διανοητική μας υγεία και βέβαια με ένα σωρό άλλα όργανα μέσα στην κοιλιά μας. Εάν όλα αυτά σε πείθουν ότι είναι ώρα να κάνεις κάτι καλό για το έντερό σου, οι παρακάτω συμβουλές θα σου φανούν ωφέλιμες και μπορεί να αλλάξουν τη ζωή σου. Μας τις δίνει η Dr Katie E. Golden, MD που εξηγεί πώς μπορούμε να κάνουμε restet στο έντερό μας με κάποιες απλές αλλά σημαντικές κινήσεις. 

Βήμα 1: Προτίμησε τις πλήρης τροφές με άφθονες φυτικές ίνες

Το υγιές έντερο ξεκινά από την κουζίνα μας. Η κατανάλωση τροφών με όσο το δυνατό λιγότερη επεξεργασία είναι βασική για την υγεία του, όπως και η προσθήκη φυτικών ινών στη διατροφή μας ώστε να λειτουργεί σωστά το πεπτικό σύστημα. Φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, σπόροι και σιτηρά με τη λιγότερη δυνατή επεξεργασία είναι οι τροφές που αξίζει να προτιμήσεις. Η προσθήκη προβιοτικών είναι επίσης μια καλή κίνηση για την υγεία του εντέρου: Το φυσικό γιαούρτι και τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση όπως είναι το κεφίρ και τα τουρσιά ανήκουν σε αυτές τις τροφές που προσφέρουν φυσικά προβιοτικά. 

Βήμα 2: Βάλε την κίνηση στη ζωή σου

Η καθημερινή φυσική δραστηριότητα θα σου χαρίσει όμορφο και υγιές σώμα – και έντερο. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Oxidative Medicine and Cellular Longevity κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η άσκηση μπορούσε να εμπλουτίσει το μικροβίωμα του εντέρου με τρόπους που σχετίζονται με την απώλεια βάρους και τη βελτίωση των συμπτωμάτων τυχόν γαστρεντερικών διαταραχών. 
Αποδεικνύεται όμως ότι αυτή η σύνδεση ανάμεσα στην άσκηση και το μικροβίωμα του εντέρου δουλεύει και ανάποδα. Ανασκόπηση μελετών που δημοσιεύτηκε στο Frontiers of Nutrition εντόπισε πως όταν αθλητές αντοχής μείωσαν τη φλεγμονή και τα συμπτώματα του γαστρεντερικού, βελτιώθηκε η προπόνησή τους και η απόδοση στο άθλημά τους. 

Βήμα 3: Περιόρισε το αλκοόλ

Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί επίσης να έχει αρνητική επίδραση στην υγεία του εντέρου και όχι μόνο το ήπατος, όπως πιθανότατα γνωρίζεις. Σε αυξημένη κατανάλωση, το αλκοόλ μπορεί να βλάψει το εσωτερικό περίβλημα του στομάχου και του πεπτικού σωλήνα και να επηρεάσει την απορρόφηση θρεπτικών ουσιών. Έρευνα έχει επίσης δείξει ότι το αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε σύνδρομο διαρρέοντος εντέρου, το οποίο έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο για εμφάνιση καρκίνων που σχετίζονται με το αλκοόλ.  

Διαβάστε Επίσης

Βήμα 4: Επανεξέτασε τα φάρμακα που παίρνεις

Εάν παίρνεις σταθερά κάποια φαρμακευτική αγωγή, ή αν χρειάζεται να πάρεις αντιβίωση, συζήτησε με το γιατρό σου πώς μπορεί να επηρεάσει την υγεία του εντέρου σου. Ειδικά τα αντιβιοτικά μπορούν να ξεφορτωθούν τα βακτήρια που μας αρρωσταίνουν, μπορούν όμως να σκοτώσουν μαζί τους και κάποια ωφέλιμα βακτήρια. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι θα πρέπει να αποφεύγεις τα φάρμακα που σου συστήνει για κάποιο λόγο ο γιατρός σου. Κράτα όμως στο μυαλό σου τα παρακάτω δύο βασικά tips:
Ποτέ μην παίρνεις αντιβίωση χωρίς να στην έχει συστήσει ο γιατρός και εάν παίρνεις κάποιο φάρμακο συμβουλεύσου τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό σου εάν είναι καλό να πάρεις ταυτόχρονα προβιοτικά για την προστασία του εντέρου. 

Διαβάστε Επίσης


 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i