Η οδοντόκρεμα σου επηρεάζει τις αρθρώσεις σου;

Εντάξει, το ακούσαμε και αυτό για την οδοντόκρεμα από την επιστήμη!

γυναίκα κρατάει οδοντόβουρστα και βάζει οδοντόκρεμα istock

Σίγουρα η οδοντόκρεμα σου ήταν το τελευταίο πράγμα που περίμενες να "σαμποτάρει" την άσκησή σου, αν όμως υποφέρεις συχνά από τραυματισμούς στους τένοντες και πόνους στις αρθρώσεις, πιθανόν να πρέπει να λάβεις τα μέτρα σου.

Προτίμησε οδοντόκρεμα χωρίς φθόριο (fluoride), αφού οι έρευνες έδειξαν ότι το φθόριο μπορεί να αποδυναμώσει τις μεμβράνες γύρω από τους τένοντες.

Αν σου φαίνεται πολύ τραβηγμένο για να το πιστέψεις, σκέψου ότι η Αυστραλία, λόγω του φθορίου που περιέχεται στο νερό, παρουσιάζει τον υψηλότερο αριθμό τραυματισμών στους τένοντες εν ώρα άσκησης!

Οδοντίατρος προειδοποιεί: Η ξηροστομία είναι σύμπτωμα 5 σοβαρών ασθενειών

Φθόριο, DNA και περιβάλλον

Το φθόριο είναι ένα φυσικό στοιχείο που απαντάται στο νερό, το έδαφος και τα τρόφιμα. Είναι επίσης ένα κοινό συστατικό στις οδοντόκρεμες και σε άλλα προϊόντα φροντίδας των δοντιών. Είναι σημαντικό για την υγεία των δοντιών. Βοηθά στην ενίσχυση του σμάλτου των δοντιών, καθιστώντας τα πιο ανθεκτικά στην τερηδόνα. Ωστόσο, όμως η υπερβολική πρόσληψη φθορίου μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Η υπερβολική συστηματική έκθεση σε φθόριο μπορεί να διαταράξει την ομοιοστασία των οστών (σκελετική φθορίωση) και την ανάπτυξη του σμάλτου (δόντια με φθορίωση). Η σοβαρότητα της φθορίωσης των δοντιών εξαρτάται επίσης από τη δόση φθορίου, τον χρόνο και τη διάρκεια της έκθεσης.

Πρόσφατα μάλιστα, αποδείχθηκε ότι το φθόριο προκαλεί οστεοκλαστογένεση σε ποντίκια. Το φθόριο φαίνεται να προκαλεί αλλαγές στην έκφραση των γονιδίων, κυτταρικό στρες και κυτταρικό θάνατο. Οι γενετικές μελέτες σε ποντίκια μπορούν να βοηθήσουν στον εντοπισμό και τον χαρακτηρισμό των γενετικών παραλλαγών που σχετίζονται με την ευαισθησία στο φθόριο. 

Τι να κάνεις για να προστατέψεις τις αρθρώσεις σου

  • Πίνε νερό με χαμηλή περιεκτικότητα σε φθόριο: Εάν το νερό σου έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φθόριο, εγκατάστησε ένα φίλτρο νερού που αφαιρεί το φθόριο ή πίνε εμφιαλωμένο νερό με χαμηλή περιεκτικότητα σε φθόριο. Χρησιμοποίησε οδοντόκρεμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε φθόριο και μην την καταπίνεις. Μην δίνεις στα μωρά και τα νήπια νερό με φθόριο.
  • Διατήρησε ένα υγιές βάρος: Το υπερβολικό βάρος ασκεί επιπλέον πίεση στις αρθρώσεις, ειδικά στα γόνατα και τα ισχία. Η απώλεια έστω και λίγων κιλών μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά.
  • Φρόντισε να γυμνάζεσαι τακτικά: Η άσκηση βοηθά στην ενδυνάμωση των μυών γύρω από τις αρθρώσεις, οι οποίοι στηρίζουν και τις προστατεύουν. Επίλεξε ασκήσεις χαμηλής πρόσκρουσης, όπως περπάτημα, κολύμβηση ή ποδηλασία.
  • Διατήρησε την ευλυγισία σου: Οι διατάσεις βοηθούν στη διατήρηση του εύρους κίνησης στις αρθρώσεις σου και μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο τραυματισμού. Αφιέρωσε λίγο χρόνο κάθε μέρα για να κάνεις διατάσεις, ιδανικά μετά από προθέρμανση.
  • Ακολούθησε μια υγιεινή διατροφή: Μια υγιεινή διατροφή μπορεί να σε βοηθήσει να διατηρήσεις ένα υγιές βάρος και παρέχει στα οστά και τις αρθρώσεις τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για να είναι υγιείς. Επίλεγε τρόφιμα πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και άπαχα πρωτεΐνες.
  • Απόφευγε την υπερβολική χρήση: Μην πιέζεις υπερβολικά τις αρθρώσεις σου. Εάν κάνεις μια δραστηριότητα που σου προκαλεί πόνο, κάνε ένα διάλειμμα ή βρες μια διαφορετική δραστηριότητα που είναι πιο ήπια για τις αρθρώσεις σου.

Πόση οδοντόκρεμα θα πρέπει να χρησιμοποιούμε σε κάθε βούρτσισμα;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i