Health Alert: Οι κανόνες υγείας που δεν πρέπει να ακολουθείς πάντα

Κάθε κανόνας έχει μία εξαίρεση. Και όταν έχει να κάνει με την υγεία σου, υπάρχουν φορές που αυτό που το «κακό» σού κάνει καλό. Κανόνες υγείας που δε χρειάζεται να ακολουθείς λοιπόν!

23.06.2019

Γράφει: Κατερίνα Πατούλια

εχεις διαβασει

6 συμβουλές για υγιεινή διατροφή που δεν περιλαμβάνουν δίαιτα

Υπάρχουν κανόνες υγείας απαράβατοι. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που δεν χρειάζεται να ακολουθήσεις πάντα!

Ο κανόνας: Να ασκείσαι συνεχώς

Η εξαίρεση: Η έντονη άσκηση δε συνιστάται όταν είσαι άρρωστη, ή έχεις ίωση, ή όταν αναρρώνεις από κάποια ασθένεια. Αν μετά την άσκηση νιώθεις πιο κουρασμένη ή εξασθενημένη, τότε διάκοψε μέχρι να ανακτήσεις δυνάμεις.

Ο κανόνας: Μείνε μακριά από το αλκοόλ

Η εξαίρεση: Σε αρκετές εκτεταμένες μελέτες η περιορισμένη κατανάλωση έχει αποδειχτεί ωφέλιμη. Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει τα επίπεδα της HDL, της «καλής» χοληστερόλης, και μειώνει τον κίνδυνο για εμφάνιση καρδιοπάθειας, διαβήτη και ασθενειών της χοληδόχου κύστης. Ένα με δύο ποτήρια κρασί την εβδομάδα, συνήθως κόκκινο, επιτρέπονται. Η ρεσβερατρόλη, το αντιγηραντικό αντιοξειδωτικό, βρίσκεται στο κόκκινο κρασί.

Ο κανόνας: Πίνε πολύ, πάρα πολύ νερό

Η εξαίρεση: Η κατανάλωση πολύ μεγάλης ποσότητας νερού (ή άλλων υγρών) είναι επικίνδυνη. Ως πολύ μεγάλη ποσότητα θεωρείται οτιδήποτε πάνω από τα 4 λίτρα τη μέρα (με εξαίρεση τους αθλητές που μπορεί να χάνουν αυτή την ποσότητα υγρών μέσω της άσκησης). Ένα από τα βασικά προβλήματα είναι η διαταραχή της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών του σώματος, ειδικά του καλίου.

Επίσης, μπορεί να αυξηθούν τα υγρά σε όλους τους ιστούς του σώματός σου, ανάμεσά τους και στον εγκέφαλο. Επιπλέον, τα νεφρά μπορεί να καταστραφούν αν χρειάζεται να φιλτράρουν υπερβολικές ποσότητες υγρών.

Τώρα που έμαθες ποιοί είναι οι κανόνες υγείας που μπορείς να παραβιάσεις μερικές φορές, δες ποιοι 5 χρυσοί κανόνες  θα σε βοηθήσουν να παραμείνεις υγιής και να αυξήσεις τις πιθανότητες να φτάσεις μέχρι τα… 100! Ακόμα κι αν δεν μπορείς να τους αποδεχτείς όλους, λίγη εξάσκηση, ανοιχτή σκέψη και προετοιμασία, θα σε κάνουν πιο υγιή από ποτέ.

Διάβασε επίσης: 13 tips από τον ειδικό για τη γυναικολογική υγεία σου

1. Ακολούθησε υγιεινή διατροφή

Φρόντισε να είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, προσέχοντας (αλλά όχι καταργώντας) αλάτι και ζάχαρη. Μην κάνεις αυστηρές δίαιτες αδυνατίσματος, μείνε μακριά από ορμονοθεραπείες «αντιγήρανσης». Το καλύτερο ποτό είναι το νερό της βρύσης αλλά και λίγο κόκκινο κρασί, αν σου αρέσει.

Επίτρεψε στον εαυτό σου την απόλαυση της σοκολάτας: κάνει καλό στο σώμα και το πνεύμα. Προσοχή! Η διατροφή σου πρέπει να σε ικανοποιεί και να μη σου δημιουργεί άγχος, κατάθλιψη ή ψυχολογική πίεση. Η υπερβολική αυστηρότητα βλάπτει σοβαρά την υγεία. Ακολούθησε το παν μέτρον άριστον με ευελιξία.

2. Δραστηριοποιήσου σωματικά και διανοητικά

Η ηλικία των μυών, των οστών, της καρδιάς, των αρτηριών και του εγκεφάλου εξαρτάται, εν πολλοίς, από τη σωματική δραστηριότητα. Το μυστικό είναι να προσπαθείς να απολαμβάνεις τις δραστηριότητες που επιλέγεις. Θα σου συνιστούσα να γυμνάζεσαι με άλλα άτομα με μουσική που σου αρέσει.

Πιστεύω ότι η καλύτερη άσκηση είναι ο χορός! Εξάσκησε και τον εγκέφαλό σου, π.χ., μαθαίνοντας μία νέα ξένη γλώσσα. Η άσκηση του εγκεφάλου βελτιώνει τη λειτουργία του επιβραδύνοντας τη φυσιολογική νοητική έκπτωση που επέρχεται με το πέρασμα του χρόνου, και ίσως να μπορεί να αναχαιτίζει μερικές μορφές της νόσου Αlzheimer.

Διάβασε επίσης: 8 μυστικά για καλή υγεία και διάθεση

3. Γίνε πιο κοινωνική

Κοινωνική ζωή σημαίνει ανταλλαγή: κοινωνικές σχέσεις, νέες φιλίες, έρωτας, ενεργό δράση στην οικογένεια, στις κοινότητες, στην πολιτική, μετάδοση εμπειριών και γνώσεων στους νεότερους. Είναι μερικοί από τους καλύτερους τρόπους για να παραμείνεις υγιής και να γεράσεις καλά.

4. Μάθε τους παράγοντες κινδύνου

Η παρακολούθηση της υγείας σου κατά τακτά χρονικά διαστήματα και η πιστή εφαρμογή των θεραπευτικών και άλλων οδηγιών του θεράποντος ιατρού είναι απαραίτητη. Η αντιμετώπιση, γαι παράδειγμα, της υπέρτασης και του διαβήτη παίζουν σημαντικό ρόλο στην παράταση της ζωής και τη μακρόχρονη διατήρηση σωματικής και διανοητικής αυτονομίας. Προσοχή!

Αν και είναι χρήσιμο να ενημερώνεσαι, δε χρειάζεται να περνάς τον καιρό σου διαβάζοντας και αποδελτιώνοντας ιατρικές «γνώσεις» από τις εφημερίδες και το Διαδίκτυο. Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για σένα την ίδια (αυθαιρεσία στη λήψη φαρμάκων, συχνές αλλαγές γιατρού…) και το περιβάλλον σου (γενναιόδωρες και ευκαιριακές διαγνώσεις και θεραπευτικές συμβουλές).

5. Αποδέξου ότι όλοι γερνάμε

Αποδέξου ότι το σώμα μας γερνάει και ότι δεν έχουμε τις ίδιες ικανότητες όπως στα 30 μας. Αν προσαρμοστείς στην πραγματικότητα αυτή και εκμεταλευτείς τις παρούσες λειτουργικές δυνατότητες, θα είσαι πολύ πιο ευτυχισμένη και υγιής.

Αυτό δε σημαίνει παθητικότητα και μοιρολατρική αντιμετώπιση, αλλά δυναμική και θετική στάση. Η μη αποδοχή αυτής της πραγματικότητας σε καθιστά δυστυχισμένη ακόμη και αν κάνεις τα πιο πετυχημένα λίφτινγκ

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece