Τα επινεφρίδια είναι δύο μικροί αδένες πάνω από τα νεφρά που, μεταξύ άλλων, παράγουν την ορμόνη κορτιζόλη, που μας βοηθά να αντιμετωπίζουμε το άγχος της κάθε μέρας. Όταν όμως το άγχος χτυπάει κόκκινο, τότε επιβαρύνεται το έργο των επινεφριδίων και «κουράζονται». Αυτό είναι με απλά λόγια η κόπωση των επινεφριδίων.

Παρότι τα συμπτώματα της κατάστασης αυτής μπορεί να κάνουν δύσκολη την καθημερινότητά σου, το σύνδρομο αυτό δεν θεωρείται ασθένεια αλλά ως μία κατάσταση που σχετίζεται με το αυξημένο άγχος.

Αυτός είναι ο τρόπος για να μειώσεις το άγχος και να αυξήσεις την ευτυχία!

Πόσες αναπνοές το λεπτό διώχνουν το άγχος;

Τα πιθανά συμπτώματα

Σύμφωνα με τον James Wilson, συγγραφέα του Adrenal Fatigue: The 21st Century Stress Syndrome, η κόπωση των επινεφριδίων είναι στην πραγματικότητα ένα σύνδρομο με βασικά χαρακτηριστικά την έντονη αίσθηση κούρασης και τη ληθαργικότητα σε συνδυασμό με συμπτώματα όπως δυσκολία συγκέντρωσης, αϋπνία, δυσκολία να χάσεις βάρος και έντονο άγχος. Επίσης μπορεί να αρρωσταίνεις εύκολα και να σε ταλαιπωρούν αλλεργίες, να έχεις πονοκεφάλους, κακή διάθεση και αδιαφορία για το σεξ.

Πώς θα βελτιώσεις τη λειτουργία των επινεφριδίων

  • Ξεκουράσου όταν νιώθεις κουρασμένη. Μην πιέζεις τον εαυτό σου να κάνεις όλο και περισσότερα πράγματα.
  • Προσπάθησε να διατηρείς σταθερές τις ώρες που κοιμάσαι και ξυπνάς, ακόμη και τα Σαββατοκύριακα.
  • Κράτα σταθερά τα γεύματά σου – προσπάθησε να τρως ένα μικρό γεύμα κάθε περίπου τρεις ώρες και μην ξεχνάς να πίνεις πολύ νερό.
  • Γυμνάσου – κάνε yoga και όποια άσκηση σου προκαλεί ψυχική ηρεμία και σε βοηθάει να βάζεις σε τάξη τις σκέψεις σου.
  • Βρες χρόνο για τις δραστηριότητες που αγαπάς – για να διαβάσεις ένα βιβλίο ή για να βγεις για καφέ με μια φίλη σου.
  • Απόφυγε ανθρώπους που σου προκαλούν αρνητικά συναισθήματα.
  • Μείωσε το χρόνο που περνάς στο κινητό ή στον υπολογιστή σου στο σπίτι.

+1: Άλλαξε διατροφικές συνήθειες

Απόφυγε την καφεΐνη, τη ζάχαρη, τα γλυκαντικά, τους απλούς υδατάνθρακες και τις επεξεργασμένες τροφές και αύξησε την κατανάλωση καλών λιπαρών, των λαχανικών (με προτίμηση στα σταυρανθή όπως είναι το μπρόκολο, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών), των ξηρών καρπών και των τροφών που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως είναι το γιαούρτι και το τουρσί.

Share
Published by
Ελένη Δασκαλάκη

Recent Posts

Γυαλιά ηλίου: Μάθε σε 3΄ γιατί είναι τόσο σημαντικό να τα φοράς

Επιλέγοντας τα κατάλληλα γυαλιά ηλίου, εξασφαλίζεις την υγεία των ματιών σου και την προστασία τους από τις βλαβερές συνέπειες του… Read More

15/07/2019 1:31 μμ

Ήλιος και ψωρίαση: Ο συνδυασμός είναι ευεργετικός αλλά με προϋποθέσεις

Ήλιος και ψωρίαση είναι ένας καλός συνδυασμός για την υγεία του δέρματος. Ο σύλλογος Καλυψώ, μας ενημερώνει όσα πρέπει να… Read More

15/07/2019 12:49 μμ

Σπορ στη θάλασσα: Πόσες θερμίδες καίει κάθε ένα και τι γυμνάζει; Τι να διαλέξεις;

Σπορτ στην παραλία: Μαζί με το μπάνιο και τις βουτιές σου, μπορείς ταυτόχρονα να διασκεδάσεις καίγοντας θερμίδες και γυμνάζοντας όλα… Read More

15/07/2019 11:39 πμ

10 τρόποι να δοκιμάσεις το τυρί κότατζ αλλιώς (ακόμα και παγωτό με cottage φτιάχνεις!)

Βαριέσαι το τυρί κότατζ με φρυγανιά ή σκέτο; Υπάρχουν δέκα έξυπνοι και νόστιμοι τρόποι για να το βάλεις στη διατροφή… Read More

15/07/2019 11:14 πμ

Super μαύρισμα με spray tan: Τι πρέπει να ξέρεις;

Η αισθητικός Μαίρη Φιλιππαίου εξηγεί τη διαδικασία και ό,τι θέλεις να ξέρεις για το μαύρισμα με spray tan αερογράφο! Read More

15/07/2019 11:06 πμ

Το Shape.gr χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Σε περίπτωση που θέλετε να τα απενεργοποιήσετε δείτε πώς

εδώ