Μύθοι και αλήθειες για τη δυσκοιλιότητα: Ποια είναι η σωστή αντιμετώπιση;

Πόσα από αυτά που πιστεύεις για τη δυσκοιλιότητα είναι αλήθεια και πόσα δεν ανταποκρίνονται καθόλου στην πραγματικότητα;

12.01.2019

εχεις διαβασει

Μύθοι και αλήθειες για τη δυσκοιλιότητα: Ποια είναι η σωστή αντιμετώπιση;

Αλήθεια: Αν καταπιείς τσίχλα μπορεί να κολλήσει στο έντερό σου

Ισχύει – αλλά μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις και κυρίως σε μικρά παιδιά που καταπίνουν συχνά τσίχλες. Μερικές φορές η κατάποση μεγάλων ποσοτήτων ή πολλών κομματιών σε μικρό χρονικό διάστημα μπορεί να δημιουργήσει μια μάζα που μπλοκάρει τον πεπτικό σωλήνα, ειδικά αν την καταπιείς μαζί με άλλα άπεπτα πράγματα. Το μπλοκάρισμα μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα. Όμως για τους περισσότερους ανθρώπους, τα άπεπτα μέρη μιας τσίχλας μετακινούνται στον πεπτικό σωλήνα και τελικά αποβάλλονται από το σώμα όπως και οι άλλες τροφές. Οπότε το να καταπιείς κάποια φορά μια τσίχλα είναι αβλαβές.

Μύθος: Δυσκοιλιότητα απλά σημαίνει ότι χρειάζομαι περισσότερες φυτικές ίνες

Η αύξηση των φυτικών ινών στη διατροφή σου είναι πιθανό να βοηθήσει με τη δυσκοιλιότητα. Όμως η χρόνια δυσκοιλιότητα μπορεί να σημαίνει κάποιο πραγματικό πρόβλημα. Μπορεί να υποδεικνύει ελλιπή λειτουργία του θυρεοειδή αδένα ή διαβήτη. Μπορεί να είναι αποτέλεσμα νόσου του Πάρκινσον ή εγκεφαλικού ή παρενέργεια φαρμάκων. Σε σπάνιες περιπτώσεις, μπορεί να σημαίνει ασθένειες όπως καρκίνο του εντέρου ή αυτοάνοσα νοσήματα. Δες ένα γιατρό αν τα συμπτώματα διαρκούν περισσότερες από δύο εβδομάδες ή αν έχεις αίμα στα κόπρανα, σοβαρό πόνο με τις κινήσεις του εντέρου ή ανεξήγητη απώλεια βάρους.

Αλήθεια: Οι διακοπές μπορεί να προκαλέσουν δυσκοιλιότητα

Τα ταξίδια μπορούν να αλλάξουν την καθημερινή ρουτίνα και διατροφή, συμβάλλοντας στη δυσκοιλιότητα. Απόφυγέ το πίνοντας πολύ νερό, ειδικά αν ταξιδεύεις με αεροπλάνο. Επίσης να περπατάς όσο μπορείς – για παράδειγμα ενώ περιμένεις την ανταπόκρισή σου στο αεροδρόμιο ή στις στάσεις για ξεκούραση όταν είσαι σε αυτοκίνητο. Τέλος, όσο είσαι διακοπές, μην το παρακάνεις με το αλκοόλ και φρόντισε να τρως φρούτα και λαχανικά.

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece