6 πράγματα που ΔΕΝ πρέπει να κάνεις εάν έχεις κρυολογήσει

Ποια πράγματα είναι προτιμότερο να αποφύγεις, για να ξεπεράσεις γρήγορα μια ίωση. Μπορεί να μην τα έχεις σκεφτεί αλλά ισχύουν!

shutterstock_502939303 By YAKOBCHUK VIACHESLAV

Μην προσποιείσαι ότι είσαι μια χαρά

Σίγουρα έχεις πολύ πιο σημαντικά πράγματα να κάνεις από το να ασχολείσαι με ένα απλό συνάχι ή λίγο βήχα, σωστά; Κι όμως, αυτή η νοοτροπία είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για να μείνεις με αυτά τα ενοχλητικά συμπτώματα περισσότερο χρόνο.

Εάν δεν φροντίσεις να ρίξεις λίγο τους ρυθμούς σου ώστε να μπορέσει ο οργανισμός σου να αξιοποιήσει την ενέργεια που διαθέτει για να αναρρώσει –ναι, ακόμα και από ένα απλό κρυολόγημα- το πιθανότερο είναι να επιδεινωθεί ή να διαρκέσει πολύ περισσότερο.

Μην σκορπάς τα μικρόβια και τους ιούς που μεταφέρεις στους γύρω σου

Από τη στιγμή που αρχίζεις να νιώθεις ότι κάτι δεν πάει και τόσο καλά, είναι σκόπιμο να φροντίσεις ώστε να μην κολλήσουν και οι γύρω σου.

Αλλά ακόμα κι αν δεν έχεις ακόμα εκδηλώσει συμπτώματα, τίποτα δεν σου εξασφαλίζει ότι δεν θα αρχίσεις να φταρνίζεσαι σύντομα –αφού χρειάζεται να περάσουν από δύο έως εφτά ημέρες από τη στιγμή που θα κολλήσεις μία ίωση μέχρι να εκδηλωθεί.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό όλοι μας να ακολουθούμε κάποιους απλούς κανόνες υγιεινής, όπως να καλύπτουμε τη μύτη και το στόμα όταν βήχουμε και να πλένουμε συχνά τα χέρια μας. Διαφορετικά, στους χώρους όπου κινούμαστε θα κυκλοφορούν τόσο πολλοί ιοί που δεν θα μας αφήσουν να συνέλθουμε εντελώς για μήνες!

Μην παίρνεις αντιβίωση

Παρά το γεγονός ότι η λέξη περιέχει το συνθετικό «ίωση», η αντιβίωση αντιμετωπίζει τα μικρόβια και όχι τους ιούς. Λαμβάνοντάς τη όταν δεν είναι απαραίτητη, αυξάνουμε την αντοχή των μικροβίων στα συστατικά της και βάζουμε σε μεγαλύτερο κίνδυνο την υγεία μας.

Τα φάρμακα που μπορούμε να πάρουμε για τους ιούς που προκαλούν κοινό κρυολόγημα είναι απλά παυσίπονα, αντιπυρετικά, αντιβηχικά και αποσυμφορητικά που πωλούνται στα φαρμακεία χωρίς ιατρική συνταγή.

Μην καπνίζεις

Μπορεί να μην κόβεται εύκολα η συνήθεια, όμως όταν είσαι κρυωμένη (τουλάχιστον) είναι σημαντικό να αποφεύγεις τον καπνό του τσιγάρου που ερεθίζει τους πνεύμονες, κάνοντας ακόμα πιο έντονα τα συμπτώματα της ίωσης. Καλό είναι, επίσης, να αποφύγεις το παθητικό κάπνισμα που είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό όταν έχεις συνάχι και βήχα.

Μην ασχολείσαι με πράγματα που σε στρεσάρουν

Έρευνες έχουν δείξει ότι το στρες επηρεάζει αρνητικά το ανοσοποιητικό σύστημα, αναγκάζοντάς το να «δουλέψει» πιο σκληρά και να αποδυναμωθεί. Έτσι, όσο περισσότερο αγχώνεσαι τόσο περισσότερο χρόνο θα χρειαστεί ο οργανισμός σου για να αναρρώσει.

Μην το παρακάνεις με τα φάρμακα

Όταν νιώθεις κρυωμένη, μπορείς να πάρεις από το φαρμακείο κάποια σκευάσματα που θα σε ανακουφίσουν από τα συμπτώματα του κρυολογήματος, όπως σπρέι και σταγόνες για τη μύτη. Όμως, εάν το παρακάνεις, αυτά τα φάρμακα θα έχουν ακριβώς το αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Συγκεκριμένα, τα ρινικά αποσυμφορητικά μπορούν να χρησιμοποιούνται για 3-4 μέρες το πολύ, διαφορετικά θα προκαλέσουν οίδημα στις ρινικές μεμβράνες, γεγονός που θα επιδεινώσει τα συμπτώματα. Σε κάθε περίπτωση, συμβουλέψου το γιατρό ή το φαρμακοποιό σου και μην υπερβαίνεις τη συνιστώμενη διάρκεια και δόση.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i