Πότε η καφεΐνη δεν μπορεί να σε κρατήσει ξύπνια;

Η καφεΐνη δεν έχει καμία δράση αν δεν έχεις κοιμηθεί καλά για 3 βράδια, λένε οι επιστήμονες.

icedcoffee

Η διαδικασία είναι γνωστή, ειδικά τώρα το καλοκαίρι που θέλεις να βγεις για μία βόλτα το βράδυ με τη δροσιά και την άλλη μέρα ξυπνάς νωρίς για τη δουλειά: Δεν κοιμάσαι πολύ ή δεν κοιμάσαι καλά, ξυπνάς, πίνεις καφέ, νιώθεις καλύτερα και το επαναλαμβάνεις. Μάλλον αυτό δεν ισχύει και τόσο.

Σύμφωνα με μία νέα έρευνα του Walter Reed Institute of Research , το παλιό αυτό κόλπο που ο καφές θεραπεύει τον πονοκέφαλο και σου δίνει ενέργεια να συνεχίσεις ισχύει μόνο για τα δύο πρώτα βράδια. Μετά από αυτά, είσαι στο έλεος της τύχης σου.

Η έρευνα εξέτασε 48 συμμετέχοντες, οι οποίοι κοιμήθηκαν μόνο 5 ώρες για πέντε συνεχόμενες βραδιές. Οι μισοί λάμβαναν ένα εικονικό φάρμακο και οι άλλοι μισοί έπιναν μία μεγάλη κούπα καφέ, δύο φορές την ημέρα.

Ενέργεια χωρίς καφεΐνη; Γίνεται με 5 πανεύκολους τρόπους

Για τις πρώτες δύο ημέρες, η ομάδα της καφεΐνης είχε καλύτερες επιδόσεις στις δοκιμασίες δεξιοτήτων και όλοι οι συμμετέχοντες που ανήκαν σε αυτή ανέφεραν ότι αισθάνονταν πιο χαρούμενοι από αυτούς της άλλης ομάδας.

Αλλά, μετά από τρεις ημέρες, τα δεδομένα αντιστράφηκαν και η πνευματική εγρήγορση της ομάδας με την καφεΐνη έπεσε δραστικά- ενώ σημειώθηκαν και αυξημένα επίπεδα ιδιοτροπίας.

Το συμπέρασμα; Ο καφές λειτουργεί βραχυπρόθεσμα. Αλλά, μακροπρόθεσμα, θα πρέπει οπωσδήποτε να θέσεις τον ύπνο σε προτεραιότητα στο πρόγραμμά σου.

6 πηγές καφεΐνης που δε φαντάζεσαι (εξαιρούνται ο καφές και το τσάι)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i