Τα βακτήρια που κάνουν καλό (στην υγεία και στο σώμα σου)

Βρες τα βακτήρια που κάνουν καλό στον οργανισμό σου και χρησιμοποίησέ τα για να γίνεις πιο υγιής αλλά ακόμα και πιο αδύνατη.

29.10.2016

εχεις διαβασει

Υπάρχουν βακτήρια που κάνουν καλό. Δώσε τους λίγο χώμα, άσκηση και τις σωστές τροφές και εκείνα, υπόσχονται να σε κάνουν πιο χαρούμεν, υγιή και αδύνατη.

Σίγουρα έχεις ακούσει για τo πόσο σημαντική είναι η χλωρίδα του εντέρου για την υγεία. Μελέτες έχουν συνδέσει το ισορροπημένο μικροβίωμα, όπως ονομάζεται η κοινότητα αυτών των βακτηρίων, με πιο δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα, πιο αδύνατο σώμα, πιο γερή καρδιά και καλύτερη διάθεση.

Μέχρι πρόσφατα αυτό αφορούσε μόνο τη διατροφή –συγκεκριμένα τα προβιοτικά–, αλλά πλέον οι επιστήμονες γνωρίζουν πως αυτά τα καλά βακτήρια ζουν και στο δέρμα, στις ρινικές κοιλότητες και σε όλο το σώμα.

«Σε μελέτη υποδεικνύεται πως συνήθειες όπως το πόσο συχνά βγαίνεις έξω επηρεάζουν όλα τα βακτήρια στον οργανισμό σου» επισημαίνει ο Daniel McDonald, Ph.D., ερευνητής στο American Gut Project στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας.

Για να «χτίσεις» όμως υγιή εντερική χλωρίδα, υιοθέτησε μερικές από τις παρακάτω συνήθειες.

Κάνε (έστω και χαλαρή) άσκηση συστηματικά

Άνθρωποι που ασκούνται τρεις ή περισσότερες φορές την εβδομάδα έχουν μεγαλύτερη ποικιλία εντερικής χλωρίδας συγκριτικά με ανθρώπους που πηγαίνουν στο γυμναστήριο λιγότερο συχνά, διαπίστωσαν οι ερευνητές από το American Gut Project.

Η άσκηση επιταχύνει την πέψη με αποτέλεσμα οι τροφές να μένουν λιγότερο διάστημα και να περιορίζονται τυχόν φλεγμονές του πεπτικού σωλήνα, όπου βρίσκονται τα περισσότερα υγιεινά βακτήρια του σώματος.

Plus: Η άσκηση φαίνεται πως ενθαρρύνει την ανάπτυξη ενός συγκεκριμένου είδους βακτηρίων που σχετίζονται με το αδύνατο σώμα, ενώ καταστέλλει άλλα που σχετίζονται με την παχυσαρκία.

Φτιάξε τις γλάστρες σου

Ή ασχολήσου με την πεζοπορία, την κηπουρική και άλλες δραστηριότητες που σε λερώνουν! «Όταν παίζεις με το χώμα, τα ωφέλιμα βακτήρια στο περιβάλλον αποικίζουν ξανά την κοινότητα των βακτηρίων στο δέρμα σου» τονίζει η γαστρεντερολόγος Robynne Chutkan, συγγραφέας του The Microbiome Solution.

Χρησιμοποίησε  πιο ήπιο σαπούνι

Η υπερβολική υγιεινή μπορεί να σκοτώσει μερικά από τα ωφέλιμα βακτήρια στον οργανισμό σου. Οπότε, μείωσε τα αφρόλουτρα και σαπούνια που αποκαλούνται «αντιβακτηριακά» ή «αντιμικροβιακά». Αυτά εξολοθρεύουν χωρίς διάκριση ένα ευρύ φάσμα βακτηρίων, αφήνοντάς σε εκτεθειμένη σε δερματικούς ερεθισμούς, πιθανώς και με πιο αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα. Προτίμησε ήπια καθαριστικά.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece