Τα βακτήρια που κάνουν καλό (στην υγεία και στο σώμα σου)

Βρες τα βακτήρια που κάνουν καλό στον οργανισμό σου και χρησιμοποίησέ τα για να γίνεις πιο υγιής αλλά ακόμα και πιο αδύνατη.

29.10.2016

εχεις διαβασει

Βάλε σε πρόγραμμα την ώρα του φαγητού

Τα μικρόβια του εντέρου οργανώνουν το πρόγραμμά τους με βάση το τι και πότε τα ταΐζεις. Αν συνήθως τρως ανάμεσα στις 8 το πρωί και τις 6 το απόγευμα, τα βακτήρια που ευθύνονται για την πέψη των τροφών θα μάθουν να είναι πιο δραστήρια εκείνες τις ώρες και να «ξεκουράζονται» στο χρόνο που κοιμάσαι.

Αν ξαφνικά αλλάξει σημαντικά το ωράριο που τρως, τα μικρόβιά σου δε θα ακολουθήσουν αυτή την αλλαγή, με αποτέλεσμα δυσκολίες στην πέψη. Αν δεν είναι εφικτό να γευματίζεις πάντα σε σταθερές ώρες, φρόντισε να προσλαμβάνεις περισσότερες φυτικές ίνες.

 

Μείνε ήρεμη

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο βρήκαν πως το χρόνιο άγχος μπορεί να καταστρέψει την ισορροπία ωφέλιμων/βλαβερών βακτηρίων του εντέρου.

Αυτή η ανισορροπία μπορεί να προκαλέσει γαστρεντερικά προβλήματα, ενώ σε αφήνει και πιο ευάλωτη σε ασθένειες, καθώς το 70-80% των κυττάρων του ανοσοποιητικού σου βρίσκεται στο γαστρεντερικό σωλήνα.

Οι χαλαρωτικές δραστηριότητες –yoga, διατάσεις ή βαθιές εισπνοές, η ανάγνωση ενός βιβλίου πριν ξαπλώσεις– μπορεί να βοηθήσουν να διώξεις το άγχος.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Ποια είναι τα Ελληνικά super foods & γιατί να τα βάλεις στη διατροφή σου

Φαγητό για βακτήρια
Τάϊσε τα βακτήρια του σώματός σου με:

Τροφές με ανθεκτικό άμυλο, όπως αρακά, φακές και λευκά φασόλια. Τα βακτήρια του εντέρου σου προκαλούν ζύμωση σε αυτούς τους χορταστικούς σύνθετους υδατάνθρακες, παράγοντας θρεπτικά λιπαρά οξέα κοντής αλυσίδας (γνωστά και ως SCFAs), τα οποία ενισχύουν
την υγεία του παχέος εντέρου αλλά και του οργανισμού γενικά.

Τροφές πλούσιες σε ινουλίνη, όπως σκόρδο, κρεμμύδι, αγκινάρα, πράσο και σικορέ. Η ινουλίνη είναι φυσικό σάκχαρο που λειτουργεί σαν καύσιμο για τα μικρόβια του εντέρου.

Λαχανικά με πολλές φυτικές ίνες, όπως μπρόκολο, σπαράγγι και σκούρα φυλλώδη λαχανικά. Αυτά προσφέρουν μια γερή δόση διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών, συνδυασμό που θα λατρέψουν τα καλά βακτήρια.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece