Ζούμε καλύτερα, ζούμε περισσότερο: Αρκεί να υιοθετήσουμε 7 καλές συνήθειες

Υιοθετούμε αυτές τις απλές -ίσως και αναπάντεχες- συνήθειες που μπορεί να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την υγεία μας.

08.04.2020

εχεις διαβασει

Γράμμωση χωρίς γυμναστική γίνεται;

Μπορεί αυτές οι μικρές αλλαγές  και καλές συνήθειες να είναι το «μυστικό» για να ζούμε περισσότερο; Ίσως ναι, ίσως όχι. Σίγουρα όμως θα ζούμε καλύτερα 🙂

Κάθισε στητή και χαμογέλασε

Έχεις ακούσει πως η καλή στάση σώματος σε κάνει να δείχνεις πιο ψηλή, πιο αδύνατη και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Νέα έρευνα δείχνει πως μπορεί να σε κάνει επίσης να νιώθεις πιο ευτυχισμένη. Και «ενθουσιασμένη», «ξεσηκωμένη» και «δυνατή» επίσης! Αυτές είναι κάποιες λέξεις που χρησιμοποίησαν άνθρωποι που κάθονταν με ίσια την πλάτη για να περιγράψουν τα συναισθήματά τους σε έρευνα που έγινε στη Νέα Ζηλανδία σχετικά με την επίδραση της στάσης στη διάθεση. Άλλες μετρήσεις, όπως η αρτηριακή πίεση και οι καρδιακοί παλμοί, έδειξαν πως οι άνθρωποι που αναγκάστηκαν να καθίσουν ίσια είχαν μεγαλύτερη εγρήγορση ενώ η καλή στάση σχετίστηκε με υψηλότερη αυτοεκτίμηση και λιγότερο κοινωνικό φόβο. Οι συμμετέχοντες που τους δόθηκε η οδηγία να κάθονται σκυφτοί ανέφεραν πως ένιωθαν «φοβισμένοι», «εχθρικοί», «αγχωμένοι», «παθητικοί» και «νωθροί».

Μην πλένεις το κοτόπουλο

Περίπου το 90% των ανθρώπων που μαγειρεύουν πιστεύουν πως το πλύσιμο του κοτόπουλου το κάνει πιο ασφαλές και πιο υγιεινό. Αποδεικνύεται ωστόσο πως αυτό δε θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια – και πρόσφατα, οι ειδικοί ασφάλειας τροφίμων από το Πανεπιστήμιο Ντρέξελ δημιούργησαν μία εκστρατεία εξηγώντας το γιατί. Όταν πλένουμε προσεκτικά το κοτόπουλο εξαπλώνονται παθογόνα βακτήρια, όπως η σαλμονέλα. Μικροσκοπικά σταγονίδια μπορεί να μεταφέρουν τα μικρόβια έως και 10 μέτρα μακριά από το νεροχύτη, μολύνοντας τρόφιμα, μαχαιροπίρουνα, πάγκους, καρέκλες, τα ρούχα, τα χέρια και το δέρμα σου. Το μόνο που μπορεί να σκοτώσει αυτά τα μικρόβια (και να κάνει τη μαγειρική σου πιο ασφαλή) είναι να μαγειρεύεις σε υψηλές θερμοκρασίες.

Μαγείρεψε το κοτόπουλο χωρίς να το πλύνεις ή καθάρισέ το ταμποναριστά με στεγνό χαρτί κουζίνας που, σε αντίθεση με το πλύσιμο, δεν εξαπλώνει τα βακτήρια στον αέρα (απλά θυμήσου να πετάξεις κατευθείαν το χαρτί στα σκουπίδια).

Φάε αλμυρό πρωινό

Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρία συστήνει στις γυναίκες να περιορίσουν την κατανάλωση της ζάχαρης στις 100 θερμίδες τη μέρα ή περίπου 6 κουταλάκια του γλυκού. Φαίνεται εφικτό, σωστά; Έρευνες έχουν δείξει ότι μπορεί να καταναλώσουμε όλη αυτή την ποσότητα ή και μεγαλύτερη, και μάλιστα προτού καν βάλουμε τα παπούτσια μας για να φύγουμε. Οι φαινομενικά υγιεινές νιφάδες ολικής και το μείγμα δημητριακών μπορεί να περιέχουν έως και πέντε κ.γ. ζάχαρη (η λακτόζη στο γάλα προσθέτει το ισοδύναμο άλλων δύο).

Βάλε στην καθημερινότητά σου το αλμυρό πρωινό, π.χ. ένα τοστ, για να μειώσεις τη ζάχαρη «με το καλημέρα».

Τρώγε ποικιλία σιτηρών

Δύο μελέτες από τον Αμερικανικό Φορέα Διαχείρισης Τροφών και Φαρμάκων (FDA) και την Αμερικανική Ένωση Καταναλωτών επιβεβαίωσαν πιθανώς επικίνδυνα επίπεδα καρκινογόνου αρσενικού στο ρύζι και τα προϊόντα ρυζιού. Το αρσενικό βρίσκεται στο έδαφος και στα υπόγεια ύδατα. Το ρύζι απορροφά φυσικά το νερό και το αποθηκεύει μεγαλύτερη ποσότητα συγκριτικά με άλλα είδη σιτηρών, φρούτων και λαχανικών. Δεδομένου πως κατά μέσο όρο τρώμε δύο φλιτζάνια μαγειρεμένο ρύζι την εβδομάδα, σύμφωνα με το Αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου Ασθενειών, ο κίνδυνός μας για έκθεση σε αρσενικό είναι πολύ υψηλός. Επειδή το ρύζι έχει κατά τα άλλα μεγάλη θρεπτική αξία και δεν θα πρότεινε κανείς να το βγάλουμε από τη διατροφή μας, η πιο σωστή επιλογή για θρέψη και ασφάλεια είναι να προτιμάς ελληνικά προϊόντα και να καταναλώνεις ποικιλία σιτηρών και δημητριακών.

Δοκίμασε κινόα, σιτάρι, πολέντα, κους κους και πλιγούρι αλλά και ρύζι μπασμάτι, που έχει φανεί πως έχει πολύ μικρότερα επίπεδα αρσενικού σε σχέση με αμερικανικό ρύζι. Και όταν φτιάχνεις καστανό ρύζι να το ξεπλένεις με άφθονο νερό.

Μην παραμελείς την επίσκεψη στο γυναικολόγο σου

Προγραμμάτισε την επίσκεψη στο γυναικολόγο σου μία φορά το χρόνο για μια γενική γυναικολογική και ψηλάφηση των μαστών. Συζήτησε με το γυναικολόγο σου σχετικά με το τεστ Παπ και τυχόν εξετάσεις που θα ήταν καλό να κάνεις, π.χ. για σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα και για θέματα αντισύλληψης.

Για να μην ξεχνάς πότε έχεις πάει τελευταία φορά στο γυναικολόγο κλείσε το ραντεβού σε μια σημαντική ημερομηνία, π.χ. κοντά στα γενέθλιά σου, στις αρχές του χρόνου ή του φθινοπώρου.

Πίνε το τσάι σου σκέτο

Το πλούσιο σε αντιοξειδωτικά μαύρο τσάι έχει φανεί σε μελέτες πως βελτιώνει σημαντικά την αγγειακή λειτουργία. Τα κακά νέα: η προσθήκη γάλακτος ουσιαστικά ακυρώνει τα οφέλη του, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση European Heart Journal. Οι ερευνητές υποψιάζονται πως οι πρωτεΐνες του γάλακτος ενώνονται με τα αντιοξειδωτικά του τσαγιού, εξουδετερώνοντας την επίδρασή τους.

Αν δεν μπορείς να πιει το μαύρο τσάι χωρίς γάλα, δοκίμασε το πράσινο που έχει πιο ήπια γεύση και μπορείς να το πιεις σκέτο, χωρίς γάλα, ακόμη και χωρίς ζάχαρη ή μέλι.

Φάε κόκκινα

Μιλάμε συνεχώς για το πόσο σπουδαία είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τι γίνεται όμως τα κόκκινα στρογγυλά αγαπημένα φρουτολαχανικά; (Ναι, στις ντομάτες αναφερόμαστε!) Οι ντομάτες περιέχουν σημαντική ποσότητα λυκοπενίου, ενός αντιοξειδωτικού συστατικού που έχει συνδεθεί με τη μείωση του κινδύνου για καρκίνο, καρδιαγγειακές νόσους και εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Πρόσφατα, μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Neurology ανέφερε πως τα υψηλά επίπεδα λυκοπενίου στο αίμα μπορεί να προσφέρουν προστασία απέναντι στα εγκεφαλικά. Φινλανδοί ερευνητές παρακολούθησαν πάνω από 1.000 άντρες ηλικίας 46-55 ετών και βρήκαν πως εκείνοι με τα υψηλότερα επίπεδα λυκοπενίου ήταν 55% λιγότερο πιθανό να πάθουν εγκεφαλικό συγκριτικά με εκείνους με τα χαμηλότερα.

Σημείωσε και κάτι ενδιαφέρον: Η μαγειρεμένη ντομάτα, π.χ. σάλτσα, έχει πιο εύκολα απορροφήσιμο λυκοπένιο σε σχέση με την ωμή, ειδικά εάν περιέχει και μια μικρή ποσότητα ελαιολάδου ή λιπαρών.

Διάβασε επίσης: Τα οφέλη της φυτοφαγικής διατροφής για την υγεία

Διάβασε επίσης: Καλή υγεία και δυνατό ανοσοποιητικό: Αυτό είναι το κίνητρο που θέλουμε για να κάνουμε υγιεινή διατροφή αυτές τις ημέρες

 

[related id="491365"]

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece