Ιατρικό Marketing: Τι αλλάζει στο χώρο της υγείας;

Το Ιατρικό Marketing αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής που χρησιμοποιούν οι ιατροί για αύξηση του πελατολογίου τους.

Η Key Account Manager, Γεωργοπούλου Ελένη υπεύθυνη του αναπτυξιακού τομέα της Εταιρείας ForthRight και η Digital Account Manager, Σφυρόερα Βίβιαν, υπεύθυνη του τμήματος Marketing, μας δίνουν μια εξαιρετική συνέντευξη για το πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το Ιατρικό Marketing στις μέρες μας και για το πως η Εταιρεία ForthRight έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στο χώρο.

Ποια είναι η σημασία του Ιατρικού Marketing σήμερα;

Η εξέλιξη του Ιατρικού Marketing στην εποχή μας αποτελεί πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής που χρησιμοποιούν οι ιατροί προκειμένου να αυξήσουν το πελατολόγιο τους. Η πλειονότητα των ατόμων, συγκεκριμένα 8 στους 10 Έλληνες, πλοηγούνται στο διαδίκτυο καθημερινά και το χρησιμοποιούν σαν τον προσωπικό τους σύμβουλο σε θέματα υγείας. Αξίζει να σημειωθεί πως είναι εξαιρετικά σημαντικό για τον ιατρό να έχει ενεργό παρουσία στο Διαδίκτυο, αφού ένα μεγάλο ποσοστό της τάξεως του 70%, αναζητά πληροφορίες για τις παθήσεις, τα συμπτώματα και τους ιατρούς.

Η έννοια του Ιατρικού Marketing στη χώρα μας, έχει συνδεθεί άμεσα με την Εταιρεία μας ForthRight, η οποία εξειδικεύεται σε αυτόν τον τομέα. Πιο συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή συνεργαζόμαστε με πάνω από 300 ιατρούς από όλα τα φάσματα της Ιατρικής, Φαρμακευτικές Εταιρείες και Φαρμακοβιομηχανίες καθώς επίσης με τον Σύλλογο Ασθενών Σκλήρυνσης Κατά Πλάκας και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ατόμων με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας.

Στα πλαίσια αυτής της ανάπτυξης και θέλοντας πάντοτε να καλύπτουμε πλήρως όλες τις πτυχές της ψηφιακής δραστηριότητας των Ιατρών μας, ιδρύσαμε μια νέα Εταιρεία, όπου είναι η Πλατφόρμα της AnyDoctor. Μια νέα δυναμική πλατφόρμα online αναζήτησης των Ιατρών όπου θα δίνει τη δυνατότητα στους εν δυνάμει πελάτες να βρίσκουν ακόμα πιο άμεσα και γρήγορα τον ιατρό τους. Βέβαια, προσφέρει και πολλά πλεονεκτήματα και στον ιατρό, αφού θα μπορεί να προβληθεί σε συγκεκριμένες παθήσεις – εξειδικεύσεις καθώς και σε περιοχές όπου δίνει περισσότερη έμφαση. Όχι μόνο αυτό, αλλά θα μπορεί πλέον ο ιατρός να αρθρογραφεί στην πλατφόρμα μας είτε μηνιαίως είτε να πάρει αποκλειστικό άρθρο για μια πάθηση – εξειδίκευση το οποίο θα φαίνεται σε όλη την Ελλάδα.

Πράγματι έχετε καταφέρει να καινοτομήσετε σε αυτόν τον χώρο. Πώς το έχετε πετύχει αυτό;

Τόσο η Εταιρεία ForthRight όσο και η Εταιρεία AnyDoctor Greece, εντάσσουν μέσα τους όλα τα τμήματα, δηλαδή το τμήμα των Sales, του Marketing, των Copywriters, του Performance, του Web development και των Graphic Designers. Αυτό σημαίνει πως όποιος ιατρός υπάγεται στο Δίκτυο μας, έχει άμεση επικοινωνία με όλα τα τμήματα της Εταιρείας και μπορούμε να του καλύψουμε όλες του τις ανάγκες. Ακόμα, η Εταιρεία διαθέτει δικό της Studio για παραγωγή Video και σύντομα θα έχουμε το 1ο Ιατρικό Κανάλι στην Ελλάδα με πρόγραμμα 24 ώρες την ημέρα.

Επιπλέον, έχουμε επενδύσει πολύ στην εκπαίδευση των ατόμων μέσα στην εταιρεία. Τα τμήματα μεταξύ μας κάνουμε σεμινάρια προκειμένου να εξελισσόμαστε και να λειτουργούμε ως ομάδα. Μάλιστα, είμαστε από τις λίγες Εταιρείες στην Ελλάδα η οποία εντάσσει μέσα της επαγγελματίες πιστοποιημένους στην Google και το Facebook.

Πώς έχετε καταφέρει να ξεχωρίσετε ως εταιρεία στον τομέα του Ιατρικού Marketing;

Όπως σε κάθε τομέα έτσι και στον Ιατρικό είναι σημαντικό να αντιμετωπίζουμε κάθε γιατρό ως μεμονωμένη οντότητα, δίνοντας έμφαση στις ανάγκες του. Για το λόγο αυτό δημιουργούμε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα υπηρεσιών που βασίζεται σε μία καλά στημένη στρατηγική μέσω έρευνας της αγοράς και της εκάστοτε ειδικότητας. Το πιο σημαντικό κομμάτι, το οποίο τονίζουμε ιδιαίτερα και αποτελεί πυλώνα για κάθε στρατηγική, είναι η ιστοσελίδα. Η ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι σωστά στημένη και για υπολογιστές, αλλά και για κινητά και tablet, καθώς πλέον όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα ψάξουν αυτό που θέλουν μέσω του κινητού τους είτε βρίσκονται σπίτι τους είτε στο δρόμο. Ξεκινώντας από αυτή, θα πρέπει να υπάρχει επαρκές περιεχόμενο τόσο σε έκταση όσο και σε αριθμό, ώστε να παρατείνεται και ο χρόνος παραμονής του χρήστη σε αυτή. Επιπλέον, θα πρέπει να ανανεώνεται κάθε μήνα με νέο περιεχόμενο, κάτι το οποίο είναι θεμιτό και για τη Google αλλά και για τον χρήστη που την επισκέπτεται.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τη σημασία των backlinks, των Links δηλαδή που λαμβάνει μια ιστοσελίδα από άρθρα που γράφονται σε άλλα ηλεκτρονικά περιοδικά με υψηλό ranking και οδηγούν πίσω σε αυτή. Μόλις στηθεί σωστά η ιστοσελίδα, σειρά έχουν τα social media και οι διαφημίσεις.

Είναι πολύ σημαντικό, τέλος, κάθε ενέργεια να μπορεί να μετριέται και σε νούμερα-στατιστικά, ώστε και ο πελάτης αλλά και εμείς σαν εταιρεία να καταλαβαίνουμε ποιες ενέργειες αποδίδουν περισσότερο και ποιες χρήζουν βελτίωσης, αλλά και να παρακολουθούμε τη γενικότερη πορεία του στο πέρασμα του χρόνου.

Τι τρόπους χρησιμοποιείτε για να το πετύχετε αυτό;

Η Forthright αποτελεί την Nο.1 digital marketing εταιρεία στον τομέα του Ιατρικού Marketing, με δυνατά ονόματα στο πελατολόγιό της. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, στήνουμε την στρατηγική κάθε γιατρού από την αρχή προσανατολισμένη στις ανάγκες του. Έτσι, κάθε στρατηγική είναι διαφορετική. Στόχος μας είναι η ικανοποίηση του πελάτη μέσα από την αύξηση των ποσοστών επισκεψιμότητας στην Ιστοσελίδα, της αύξησης των ραντεβού και τη γενικότερη αναγνωρισιμότητά τους.

Ένα από τα πλεονεκτήματά μας είναι ότι διαθέτουμε όλες τις υπηρεσίες μας In-House (τμήμα πωλήσεων, γραφίστες, ομάδα Marketing και προγραμματιστές), αναλαμβάνοντας εξ ολοκλήρου την ψηφιακή δραστηριότητα των πελατών μας.

Αντίστοιχα και στην πλατφόρμα της Anydoctor στήνουμε μια στρατηγική για τον εκάστοτε συνεργάτη μας. Του προτείνουμε να επιλέγει να εμφανίζεται κυρίως σε παθήσεις – εξειδικεύσεις στις οποίες δίνει περισσότερη έμφαση ο γιατρός καθώς επίσης και στην περιοχή κατά την οποία θέλει να εμφανίζεται.

Ακόμη, εξαιρετικά σημαντική είναι για τον ιατρό η υπηρεσία που διαθέτουμε, κατά την οποία ο ιατρός θα μπορεί να έχει ένα εξειδικευμένο άρθρο Υγείας. Κάθε εξειδικευμένο άρθρο Υγείας είναι ξεχωριστό και μπορεί να «ανήκει» μόνο σε ένα γιατρό σε όλη την Ελλάδα για 1 χρόνο, με δυνατότητα ανανέωσης και παράτασης του χρόνου αυτού. Τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά, καθώς βοηθάει τον κάθε γιατρό τόσο στην ιστοσελίδα του μέσω του Backlink που θα λάβει προς την πάθηση, όσο και στο να ανέβει στην πάθηση αυτή στα οργανικά αποτελέσματα μέσω της Πλατφόρμας AnyDoctor. Επιπλέον, ακόμη μια υπηρεσία που προσφέρεται στην Πλατφόρμα μας είναι και η συγγραφή ενημερωτικών άρθρων υγείας τα οποία θα αναρτώνται στην κατηγορία Blog που θα υπάρχει στην ιστοσελίδα και θα μπορούν ακόμη και σε μηνιαία βάση οι ιατροί να αρθρογραφούν.

Τέλος, θα ήθελα να σας ρωτήσω, πώς κρίνετε ότι επηρέασε ο Covid-19 το χώρο σας;

Όπως όλοι οι κλάδοι στην Ελλάδα και στον κόσμο επηρεάστηκαν, έτσι συνέβη και στον Ιατρικό, ανοίγοντας όμως ταυτόχρονα το δρόμο για νέες ευκαιρίες, όπως η τηλεδιάσκεψη.

Η τηλεδιάσκεψη δημιουργήθηκε με γνώμονα την νέα κατάσταση και την ασφάλεια των ασθενών. Με τον τρόπο αυτό η επικοινωνία είναι ασφαλής και μπορείτε να λάβετε απαντήσεις στα ερωτήματα σας, ζητώντας συμβουλές για συμπτώματα και μιλώντας εξ αποστάσεως με το γιατρό σας. Η στάση των γιατρών αλλά και των ασθενών απέναντι σε αυτήν ήταν αρκετά θετική ακόμα και από άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, δείχνοντας πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία.

Λίγο πριν την τηλεδιάσκεψη, η υπηρεσία του online ραντεβού είχε κάνει δυναμικά την εμφάνισή της, δίνοντας τη δυνατότητα στους ασθενείς να προγραμματίσουν το ραντεβού τους με το γιατρό μέσα από την ιστοσελίδα του, χωρίς να τον καλέσουν και οι ασθενείς μπορούσαν να επιλέξουν τη διαθέσιμη ημέρα και ώρα για να προγραμματίσουν το ραντεβού τους.

Κλείνοντας, σημειώνουμε ότι ο Ιατρικός τομέας θα πρέπει αδιαμφισβήτητα να χρησιμοποιήσει τα μέσα που του προσφέρει ο digital κόσμος και να επωφεληθεί από αυτόν.

Η Forthright διαθέτει γραφεία τόσο στην Αθήνα, όσο και τη Λάρισα και έχει τη δυνατότητα να καλύψει τις ανάγκες των ιατρών σχεδόν σε όλη την Ελλάδα.Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να περιηγηθείτε με μία επίσκεψη στη σελίδα της ForthRight www.forthright.gr και της AnyDoctor anydoctor.gr