Από το TikTok Shop και τις στοχευμένες διαφημίσεις στο Instagram μέχρι την εμφάνιση του ενός eshop μετά το άλλο, το σύγχρονο εμπορικό τοπίο επιτρέπει στους καταναλωτές να ξοδεύουν πλέον τους μισούς μισθούς τους μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.
"Οι διαδικτυακές αγορές κάνουν τις παρορμητικές αγορές πιο εύκολες από ποτέ”, δήλωσε ο Τζακ Χάουαρντ, επικεφαλής του τμήματος χρηματικής ευεξίας στην Ally Financial. "Τα καταστήματα είναι κυριολεκτικά στα χέρια μας. Αυτή τη στιγμή, αγοράζοντας ακριβώς αυτό που θέλεις, όταν το θέλεις, αισθάνεσαι υπέροχα. Αλλά μετά; Τότε είναι που έρχονται οι δεύτερες σκέψεις και παύεις να είσαι ευτυχισμένη”.
Σημείωσε ότι σε μια πρόσφατη έρευνα της Ally, πάνω από 1 στους 3 αγοραστές είπαν ότι είναι πιθανό να αγοράσουν κάτι παρορμητικά για να αισθανθούν καλύτερα με τον εαυτό τους, αλλά μόνο οι μισοί είπαν ότι ένιωσαν χαρούμενοι αφού το έκαναν.
Για να καταπολεμήσουν αυτόν τον τοξικό πειρασμό, πολλοί καταναλωτές ακολουθούν μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση: τις "αργές αγορές” γνωστές και ως slow shopping.
Τι είναι το slow shopping;
To slow shopping είναι μια οικονομική τάση που ωθεί τους ανθρώπους να είναι πιο σκεπτικοί με τις δαπάνες και τις αγορές τους, εστιάζοντας στο γιατί αγοράζω κάτι, πόσα ξοδεύω και αν αξίζει η αγορά.
"Αντί να υποκύπτεις στην παρόρμηση να αγοράσεις κάτι μόλις προκύψει μια επιθυμία, το slow shopping σε ενθαρρύνει να σκεφτείς καλά την αγορά για να πάρεις την καλύτερη απόφαση αγοράς για τον προϋπολογισμό σου, δίνοντάς σου χρόνο να αξιολογήσεις την ανάγκη, το κόστος και την αξία”, αναφέρει η Andrea Woroch.
Δίνεται έμφαση στην ποιότητα έναντι της ποσότητας καθώς ψωνίζεις πια με πρόθεση – το αντίθετο από την παρορμητική αγορά. Μέσω αυτής της πρακτικής, ελέγχεις τον προϋπολογισμό σου και την οικονομική σου κατάσταση και αξιολογείς τις αγορές ως επενδύσεις.
Δες περισσότερα στο missbloom.gr