Βest Seller Diets: Δοκιμάσαμε τις πιο διάσημες δίαιτες για σένα!

4 γυναίκες του Shape δοκίμασαν 4 διάσημες δίαιτες που υπόσχονται γρήγορα αποτελέσματα. Κι εδώ υπάρχουν όλα: η καλή (απώλεια 6 κιλών!), η κακή (απώλεια 0 κιλών) και η αηδιαστική (χυμός σπανάκι!) εκδοχή. Αν δεν τις τεστάρουμε, δεν σας τις συστήνουμε!

Βest Seller Δίαιτες: Τις δοκιμάσαμε για σένα!

Η Δίαιτα των 17 Ημερών

Μαρία Θεοχαροπούλου, Υπεύθυνη Διαφήμισης Shape

«Πεινάω όλη την ώρα», λέει η Mαρία, που έχει δοκιμάσει δεκάδες διάσημες δίαιτες, οι οποίες το μόνο που κατάφερναν ήταν να την κάνουν να πεινά. Με το γεμάτο πρόγραμμά της και τα δύο παιδιά της, είναι μονίμως στο τρέξιμο και θέλει να χάσει 4 κιλά.

Η δίαιτα: Σύμφωνα με το γιατρό που σχεδίασε το πρόγραμμα, χρειάζονται 17 ημέρες για να αναγνωρίσει ο οργανισμός μια διατροφή ως συνήθεια ενώ ως αντίδραση επιβραδύνει το μεταβολισμό. Ισχυρίζεται ότι τρεις κύκλοι 17 ημερών διατηρούν ταχύ το μεταβολισμό σου. Ο 1ος κύκλος επιτρέπει 1.200 θερμίδες απεριόριστες άπαχες πρωτεΐνες, λαχανικά χωρίς άμυλο και, νωρίς μες στην ημέρα, δύο φρούτα χαμηλά σε σάκχαρα. Στο 2ο κύκλο  μπορείς να προσθέσεις δύο υγιεινούς υδατάνθρακες και να κάνεις εναλλαγές με ημέρες των 1.200 και 1.500 θερμίδων. Στον 3ο κύκλο επιτρέπονται τα φρούτα οποιαδήποτε ώρα, καθώς και ένα αλκοολούχο ποτό την ημέρα. Για να διατηρήσεις το βάρος σου, ακολουθείς αυτούς τους κανόνες κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

Τα πλεονεκτήματα: «Δε μετρούσα θερμίδες! Δεν πεινάω, επειδή μπορώ να φάω όσο θέλω από ορισμένες τροφές, όπως κοτόπουλο και καρότο, και μπορώ να απολαύσω ένα snack οποιαδήποτε στιγμή. Η κλασική μου επιλογή είναι μία φέτα γαλοπούλα. Η αγαπημένη μου συνταγή είναι ζυμαρικά πριμαβέρα με κολοκύθα».

Τα μειονεκτήματα: «Ο 1ος κύκλος ήταν πολύ αυστηρός. Δε μου έλειψαν πολύ οι υδατάνθρακες, αλλά απεχθανόμουν τον κανόνα “όχι φρούτα μετά τις 2 το μεσημέρι”. Είναι δύσκολο, επίσης, όταν δεν υπάρχουν “ελεύθερες” ημέρες μέχρι τον 4ο κύκλο. Δεν κατάφερα πάντως να αντισταθώ στα ορεκτικά σε μια έξοδο σε εστιατόριο!»

Διάβασε κι εδώ: Αυτές είναι οι 10 πιο διάσημες και δημοφιλείς δίαιτες ever!

Η άποψη της ειδικού: «Ο λόγος που χάνεις βάρος είναι απλώς ότι η διατροφή είναι οργανωμένη σε κύκλους, από τους οποίους ο πρώτος είναι υπερπρωτεϊκός μεικτός (λίγα φρούτα) και επιταχύνει το μεταβολισμό και στους υπόλοιπους γίνεται σταδιακή επανένταξη κάποιων τροφών. Οι περιορισμοί του 1ου κύκλου είναι περιττοί. Όλα τα φρούτα και τα δημητριακά ολικής αλέσεως μπορούν να αποτελούν μέρος μιας υγιεινής διατροφής και δεν έχει σημασία πότε τα τρως. Το πρόγραμμα θα γίνει πιο εφικτό αν αγνοήσεις τους περιορισμούς στους υδατάνθρακες και ακολουθήσεις ημερήσια πρόσληψη 1.400 έως 1.600 θερμίδων», εξηγεί.

Αποτέλεσμα: Παρά τους περίεργους κανόνες της Δίαιτας των 17 Ημερών, όπως η μη κατανάλωση φρούτων μετά τις 2 μ.μ., η Μαρία έχασε 5 κιλά σε 1 μήνα.

Δες την εμπειρία της Βίκυς Πασχάλη, που δοκίμασε την Ωμοφαγική Αποτοξίνωση...

Ωμοφαγική Αποτοξίνωση

Βίκυ Πασχάλη, Αρχισυντάκτρια

Η Βίκυ ξέρει ότι η συνήθειά της να τρώει έξω είναι εκτός ελέγχου. «Βγαίνω με τους φίλους μου συνέχεια» λέει. Όταν είναι σπίτι, σπανίως ετοιμάζει υγιεινά γεύματα.

Η δίαιτα: Η αποτοξίνωση με ωμές τροφές (Raw Food Cleanse) είναι ένα τριήμερο, 7ήμερο, 14ήμερο ή 28ήμερο πρόγραμμα που ισχυρίζεται ότι ρυθμίζει εκ νέου την πεπτική οδό. Βασίζεται στη θεωρία ότι το μαγείρεμα απομακρύνει τα θρεπτικά στοιχεία από τις τροφές, οπότε πρέπει να τρως τα φρούτα και τα λαχανικά ωμά. Υπάρχουν, επίσης, συνταγές για χυμούς φρούτων και λαχανικών, σούπες και σαλάτες. Η ημερήσια πρόσληψη θερμίδων είναι γύρω στις 1.200 με 1.400 θερμίδες.

Τα πλεονεκτήματα: «Τα smoothies –1/2 κιλό φράουλες, 250 γραμμ. μύρτιλλα, 250 γραμμ. βατόμουρα και νερό καρύδας– ήταν χορταστικά και εύκολα για πρωινό».

Τα μειονεκτήματα: «Ποτέ δεν σκεφτόμουν τόσο πολύ το φαγητό –προγραμματισμός, προετοιμασία, εκτέλεση–, αλλά πάντα πεινούσα σαν λύκος το βράδυ. Πραγματικά χρειάζεσαι έναν αποχυμωτή, αλλά δεν είχα σκοπό να κάνω αυτό το έξοδο, ενώ η παρασκευή των συνταγών απαιτεί ακριβά εξωτικά φρούτα. Τα παράτησα έπειτα από 4 ημέρες, επειδή δεν μου άρεσαν οι επιλογές για το μεσημεριανό και το βραδινό – για παράδειγμα, χυμός με σπανάκι, σέλινο και μήλο. Η κοινωνική μου ζωή ήταν ανύπαρκτη. Δοκίμασε να τρως αβοκάντο και ντομάτα ενώ οι φίλοι σου πίνουν mojito και θα καταλάβεις!»

Διάβασε κι εδώ: Τα καλύτερα light σνακ για δίαιτα (νόστιμα, θρεπτικά και με λίγες θερμίδες)

Η άποψη της ειδικού: «Η αύξηση της κατανάλωσης ειδών μαναβικής είναι καλή, αλλά όχι κατ' αποκλειστικότητα και ακόμα καλύτερη είναι η εξισορρόπηση ωμών και μαγειρεμένων τροφών. Το μαγείρεμα διευκολύνει την απορρόφηση ορισμένων θρεπτικών στοιχείων από τον οργανισμό, όπως το λυκοπένιο στην ντομάτα και τα καροτενοειδή στο καρότο. Για να κάνεις την αποτοξίνωση πιο υγιεινή, πρέπει να προσθέσεις ένα καλό γεύμα με άπαχη πρωτεΐνη, μαγειρεμένα λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως ψητά λαχανικά με καστανό ρύζι. Όσο για τον ισχυρισμό ότι η ωμοφαγία ρυθμίζει την πεπτική οδό; Δε χρειάζεται καμία ρύθμιση. Εάν πίνεις μόνο χυμούς, στο τέλος θα τεμπελιάζεις» εξηγεί η ειδικός.

Αποτέλεσμα: Μόλις λίγες ημέρες μετά, η Βίκυ σιχάθηκε τα φρούτα και τα λαχανικά. Και δεν έχασε καθόλου βάρος.

Η Νάνσυ ακολούθησε την Πρωτόγονη Δίαιτα (Paleo Diet)...

Πρωτόγονη Δίαιτα

Νάνσυ Βλοντάκη, Creative Art Director

«Η αδυναμία μου είναι τα μπισκότα και οι πάστες» παραδέχεται η Νάνσυ. Όταν παρατήρησε ότι η ενέργειά της ήταν χαμηλή ενώ είχε πάρει και 3 κιλά, πήγε σε γυμναστήριο και άρχισε να μειώνει τις μερίδες της. Σταμάτησε να παίρνει κιλά, αλλά δεν έχασε καθόλου βάρος, οπότε χρειαζόταν μια αλλαγή στη διατροφή της.

Η δίαιτα: Οι οπαδοί της πρωτόγονης διατροφής (Paleo Solution – το βιβλίο του Robb Wolf κυκλοφορεί στα ελληνικά βιβλιοπωλεία στην Αγγλική) πιστεύουν πως η διατροφή των πρώτων προγόνων μας με ωμές τροφές είναι πιο υγιεινή από το σύγχρονο (υπερβολικά επεξεργασμένο) τρόπο διατροφής. Αυτό σημαίνει όχι τσιπς, ή μπισκότα, ή ακόμη και προσυσκευασμένες «υγιεινές» τροφές, όπως το γιαούρτι. Αντίθετα, τρως τρία με τέσσερα γεύματα με 110-225 γραμμ. άπαχη πρωτεΐνη (κοτόπουλο, γαλοπούλα ή θαλασσινά), ωμά ή ελαφρώς μαγειρεμένα λαχανικά και καλά λιπαρά (έλαια ή ξηρούς καρπούς). Η ημερήσια πρόσληψη θερμίδων κυμαίνεται από 1.200 έως 1.400.

Τα πλεονεκτήματα: «Έμαθα ότι τα φρούτα και οι ξηροί καρποί είναι πιο χορταστικοί από τα τσιπς. Δε νιώθω βαριά μετά τα γεύματα και δεν πεινάω – αυτό είναι τέλειο! Το πρόγραμμα έγινε πιο εύκολο όταν βρήκα ένα έτοιμο γεύμα που ακολουθεί τις οδηγίες τις διατροφής: ψητό σολομό με φρέσκια σαλάτα».

Τα μειονεκτήματα: «Δυσκολεύτηκα με την έλλειψη επεξεργασμένων υδατανθράκων, αν και δεν τους αποζητούσα μία εβδομάδα αργότερα, όπως ακριβώς υποσχόταν ο συγγραφέας. Οι συνταγές είναι απλές, αλλά οι περισσότερες χρειάζονται προετοιμασία από πριν. Αυτό σημαίνει ότι αντιμετωπίζω πρόβλημα όταν ταξιδεύω ή έχω πολλή δουλειά. Το χειρότερο; Δεν έχει επιδόρπιο».

Η άποψη της ειδικού: Η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών και λιγότερων επεξεργασμένων τροφών είναι υγιεινή. «Όμως είναι δύσκολο να ακολουθήσεις το πρόγραμμα μακροπρόθεσμα, επειδή είναι χαμηλό σε θερμίδες και περιορίζει τους υδατάνθρακες. Η κατανάλωση μικρής ποσότητας υδατανθράκων μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους ή κόπωση». Η συμβουλή μου;  Συμπλήρωσε την πρωτόγονη διατροφή με σύνθετους υδατάνθρακες, όπως γλυκοπατάτες ή φασόλια μόνο το μεσημέρι και μία-δυο φορές την εβδομάδα», επισημαίνει η δρ. Μαρία Μισιρλή.

Αποτέλεσμα:: Με την πρωτόγονη διατροφή, η Νάνσυ έχασε 3 κιλά σε 1 μήνα τρώγοντας ακατέργαστες τροφές.

Διάβασε κι εδώ: τα υπέρ & κατά της paleo diet!

Δίαιτα Ντουκάν

Σοφία, 45 ετών

Ως αθλήτρια στο σχολείο, η Σοφία ήταν αδύνατη. Όταν, όμως, αποφοίτησε και άρχισε να εργάζεται, άρχισε να τρώει περισσότερες πίτσες και κατεψυγμένα γεύματα, σταμάτησε να γυμνάζεται και πήρε 7 κιλά.

Η δίαιτα: Δώσε προσοχή: η δίαιτα Ντουκάν είναι περίπλοκη. Υπάρχουν τέσσερις φάσεις:

1) Δύο με 7 ημέρες κατά τις οποίες τρως μόνο ημιάπαχη πρωτεΐνη (όπως κοτόπουλο, γαλοπούλα, ψάρι και τόφου), πίνεις νερό και τρως μιάμιση κουταλιά της σούπας βρόμη την ημέρα για να μην αντιμετωπίσεις προβλήματα δυσκοιλιότητας.

2) Μέρα παρά μέρα προσθέτεις λαχανικά χαμηλά σε υδατάνθρακες μέχρι να φτάσεις στο στόχο σου.

3)  Προσθέτεις ένα φρούτο χαμηλό σε σάκχαρα, δύο φέτες ψωμί ολικής αλέσεως και μια μερίδα τυρί κάθε μέρα – επίσης έχεις και ένα ελεύθερο γεύμα την εβδομάδα.

4) Στη συντήρηση μπορείς να τρως οτιδήποτε, αρκεί να ακολουθείς αυτούς τους κανόνες: 3 κουταλιές της σούπας βρόμη και 20 λεπτά περπάτημα κάθε μέρα και μία μέρα την εβδομάδα μόνο με πρωτεΐνες.

Τα πλεονεκτήματα: «Είμαι στη δεύτερη φάση και οι πρωτεΐνες φαίνεται πως με κρατούν περισσότερο χορτασμένη από τους υδατάνθρακες. Σπανίως πεινάω, επειδή η διατροφή μου επιτρέπει να τσιμπολογάω. Το πρωινό μου είναι 2 βραστά αβγά ή άπαχο στραγγιστό γιαούρτι, το μεσημεριανό γαλοπούλα με μουστάρδα και το βραδινό λευκό ψάρι με λεμόνι, καθώς και βρόμη. Δεν είναι πολύ γευστική, αλλά έχει αποτέλεσμα».

Τα μειονεκτήματα: «Η πρώτη φάση ήταν δύσκολη. Η αντικατάσταση δημητριακών και πράσινων λαχανικών μόνο με πρωτεΐνες ταλαιπώρησε το πεπτικό μου σύστημα. Λιγουρεύομαι τα βατόμουρα και το πεπόνι και θέλω να τα φάω πριν φτάσω στην τρίτη φάση! Μου λείπει επίσης το κρασί, αλλά το αλκοόλ απαγορεύεται. Έκλεψα, όμως, αφού ήπια ένα ποτήρι μερικά βράδια μες στην εβδομάδα, αλλά και πάλι έχασα βάρος».

Η άποψη της ειδικού: «Στην ουσία πρόκειται για παραλλαγή της δίαιτας Άτκινς» λέει η ειιδκός, που δεν εγκρίνει τους περιορισμούς στα φρούτα και τα δημητριακά, επειδή οι υδατάνθρακες μας δίνουν ενέργεια. «Δεν υπάρχουν “κακά” φρούτα», προσθέτει. Πρέπει να ισορροπείς τις πρωτεΐνες με υγιεινούς υδατάνθρακες σε κάθε γεύμα. «Το μισό πιάτο σου πρέπει να αποτελείται από λαχανικά, το ένα τέταρτο από πρωτεΐνες και το άλλο τέταρτο από δημητριακά», καταλήγει.

Η αυστηρή δίαιτα Ντουκάν εστιάζει στις άπαχες πρωτεΐνες, όπως τα θαλασσινά, και την ελάχιστη ποσότητα υδατανθράκων. Σε 1 μήνα, η Σοφία έχασε 6,5 κιλά.

Διάβασε κι εδώ 5 μυστικά της δίαιτας Dukan από το δημιουργό της!

Συνεργάστηκε η δρ. Μαρία Μισιρλή, ιατρός μορφο -διατροφολόγος

Read Next