Υπολογισμός ιδανικού βάρους: Πόσα κιλά πρέπει να είμαι ανάλογα με το ύψος μου;

Πόσο πρέπει να ζυγίσω

Υπολογισμός ιδανικού βάρους

Η αντίληψη ενός «ιδανικού» σωματικού βάρους συχνά βασίζεται σε αυτό που βλέπουμε να προωθείται μέσω διαφόρων μέσα από κοινωνικά μέσα, τηλεόραση, ταινίες, περιοδικά κ.λπ. Παρόλο που το ιδανικό σωματικό βάρος σήμερα είναι υποκειμενικό, το IBW εισήχθη στην πραγματικότητα για να εκτιμήσει τις δοσολογίες για ιατρική χρήση και οι τύποι που τον υπολογίζουν δεν σχετίζονται καθόλου με το πώς ένα άτομο βλέπει την έννοια του βάρους. Σήμερα, το IBW χρησιμοποιείται επίσης ευρέως σε όλα τα αθλήματα, καθώς πολλά από αυτά ταξινομούν τους ανθρώπους με βάση το σωματικό τους βάρος.

Είναι μία πλήρης πληροφορία για εμένα το IBW ;

Το IBW δεν είναι μια τέλεια μέτρηση. Δεν λαμβάνει υπόψη τα ποσοστά σωματικού λίπους και μυών στο σώμα ενός ατόμου. Αυτό σημαίνει ότι είναι δυνατόν για τους αθλητές υψηλής φυσικής κατάστασης να θεωρούνται υπέρβαροι με βάση το IBW τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το IBW πρέπει να ληφθεί υπόψη με την προοπτική ότι είναι ένα ατελές μέτρο και όχι απαραίτητα ενδεικτικό της υγείας, ή ένα βάρος το οποίο πρέπει να θεωρήσει ως στόχο αναγκαστικά ένα άτομο. Είναι πιθανό να είσαι πιο πάνω ή πιο κάτω από το "IBW" σου και να είσαι απόλυτα υγής.

Το πόσο πρέπει να ζυγίζει ένα άτομο δεν είναι ακριβής μέτρηση.

Εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από κάθε άτομο. Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει μέτρο, είτε πρόκειται για IBW, δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) ή οποιαδήποτε άλλη μέτρηση που μπορεί να δηλώσει οριστικά πόσο πρέπει να ζυγίζει ένα άτομο για να είναι υγιές. Πρόκειται μόνο για αναφορές.

Ποιοι παράγοντες διαμορφώνουν το ιδανικό βάρος; 

Πολλοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν το ιδανικό βάρος. Οι κυριότεροι παράγοντες παρατίθενται παρακάτω. Άλλοι παράγοντες περιλαμβάνουν τις συνθήκες υγείας, την κατανομή λίπους, τους απογόνους κ.λπ.

Ηλικία - Θεωρητικά, η ηλικία δεν πρέπει να είναι ένας καθοριστικός παράγοντας μετά από τις ηλικίες 14-15 για τα κορίτσια και 16-17 για τα αγόρια, μετά την οποία οι περισσότεροι άνθρωποι σταματούν να αναπτύσσονται. Επίσης, συνήθως οι άνδρες και οι γυναίκες θα χάσουν ύψος λίγων εκατοστών έως την ηλικία των 70. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι καθώς οι άνθρωποι γερνούν, η μυϊκή μάζα μειώνεται και είναι πιο εύκολο να συσσωρευτεί το υπερβολικό σωματικό λίπος. Αυτή είναι μια φυσική διαδικασία, αν και είναι δυνατόν να μειωθούν οι επιπτώσεις της γήρανσης υιοθετώντας διάφορες συνήθειες όπως παρακολούθηση της διατροφής, της άσκησης, του άγχους και του ύπνου.

Γένος - Γενικά, τα θηλυκά ζυγίζουν λιγότερο από τα αρσενικά παρόλο που έχουν φυσικά υψηλότερο ποσοστό σωματικού λίπους. Αυτό συμβαίνει επειδή το αρσενικό σώμα έχει γενικά μεγαλύτερη μυϊκή μάζα και ο μυς είναι βαρύτερος από το λίπος. Όχι μόνο αυτό, αλλά επίσης οι γυναίκες έχουν γενικά χαμηλότερη οστική πυκνότητα. Τέλος, τα αρσενικά τείνουν να είναι ψηλότερα από τα θηλυκά.

Ύψος - Όσο ψηλότερο είναι το άτομο, τόσο περισσότερη μυϊκή μάζα και σωματικό λίπος έχει, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερο βάρος. Ένα αρσενικό σε παρόμοιο ύψος με ένα θηλυκό πρέπει να ζυγίζει περίπου 10-20% πιο πολύ.

Μέγεθος πλαισίου σώματος - Το μέγεθος του πλαισίου του σώματος είναι ένας άλλος παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη μέτρηση του ιδανικού βάρους. Ένα άτομο με μεγάλα κόκαλα θα ζυγίζει φυσικά περισσότερο από κάποιον με μικρά κόκαλα, ακόμη και στο ίδιο ύψος, καθιστώντας το μέγεθος του πλαισίου του σώματος έναν παράγοντα που μπορεί να επηρεάσει μετρήσεις όπως το IBW και το BMI. Το μέγεθος του πλαισίου του σώματος κατηγοριοποιείται συνήθως ως μικρό, μεσαίο ή μεγάλο χωρίς κόκαλα. Μετράται με βάση την περιφέρεια του καρπού ενός ατόμου σε σχέση με το ύψος του.

Πώς θα υπολογίσεις το ιδανικό σου βάρος; 

Το παρακάτω εργαλείο θα σε βοηθήσει να υπολογίσεις το ιδανικό σωματικό βάρος σου (IBW) με βάση το ύψος, το φύλο και την ηλικία, τα οποία πρέπει να συμπληρώσεις. Η ιδέα της εύρεσης του IBW χρησιμοποιώντας έναν τύπο έχει ζητηθεί από πολλούς ειδικούς για πολύ καιρό. Προς το παρόν, υπάρχουν αρκετοί δημοφιλείς τύποι και ο Υπολογιστής Ιδανικού Βάρος. Στο παρακάτω τεστ θα χρησιμοποιηθεί η φόρμουλα του J. D. Robinson (1983).

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i