6 tips για να ελέγξουμε γρήγορα τη φυσική μας κατάσταση

Εννοείται πως αυτό το, ας το πούμε, τσεκ απ στο σπίτι δεν υποκαθιστά το γιατρό σου! Κάνε ωστόσο τα παρακάτω τεστ για να έχεις μια ιδέα για τη φυσική σου κατάσταση.

γυναίκα υγεία ευεξία καφές πρωί κρεβάτι πρωινό istock

Ο γιατρός είναι πάντα ο καλύτερος σύμβουλος για ό,τι μας απασχολεί σχετικά με την υγεία μας και τίποτε από τα παρακάτω δεν τον υποκαθιστά. Ωστόσο, μπορείς  με τις παρακάτω μετρήσεις να πάρεις μια πρώτη ιδέα για τη φυσική σου κατάσταση. 

Τσέκαρε τους πνεύμονες

Ενώ κάθεσαι ακίνητη και χαλαρή, μέτρησε πόσες αναπνοές παίρνεις ανά λεπτό. Δεκαπέντε ή λιγότερες; Τότε οι πνεύμονές σου λειτουργούν καλά. Πάνω από 25; Πρέπει να βελτιώσεις τη λειτουργία τους με τακτική αεροβική άσκηση.

Έλεγξε την καρδιά 

Μόλις ξυπνήσεις το πρωί, πριν σηκωθείς, μέτρα τον καρδιακό παλμό σε ηρεμία (RHR) για 1 λεπτό, ακουμπώντας δύο δάχτυλα στον καρπό σου. 50 χτύποι ανά λεπτό Είσαι εξαιρετικά υγιής και με καλή φυσική κατάσταση 50 έως 60 χτύποι ανά λεπτό Όσοι διατηρούν καλή φυσική κατάσταση έχουν καρδιακό παλμό εν ώρα ξεκούρασης κάτω από 60, οπότε τα πας καλά. 60+ χτύποι ανά λεπτό Από 50 έως 100 χτύποι ανά λεπτό είναι φυσιολογικό, ενώ οι 75 χτύποι ανά λεπτό είναι ο μέσος όρος για τις γυναίκες. Προσπάθησε να τους μειώσεις βάζοντας περισσότερη φυσική δραστηριότητα στη ζωή σου.

Shape Tip: Να θυμάσαι: ο RHR μπορεί να είναι αυξημένος κατά την περίοδό σου, μετά την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας φαγητού ή αλκοόλ.

Πάρε μια εικόνα για τη χοληστερόλη 

Κοίταξε την ίριδα των ματιών στον καθρέφτη. Αν υπάρχει μια λευκή γραμμή γύρω από το εξωτερικό τους μπορεί να είναι ένδειξη υψηλής χοληστερόλης. Φυσικά μονο μία εξέταση αίματος μπορεί να μας δώσει έγκυρη απάντηση για τις τιμές της χοληστερόλης. 

Διαβάστε Επίσης

 

Διαπίστωσε την ευλυγισία σου

 

Στάσου όρθια με το δεξί χέρι τεντωμένο προς τα πάνω. Λύγισε τον αγκώνα, ώστε το χέρι σου να κρεμαστεί πίσω σου. Φέρε το αριστερό χέρι πίσω στην πλάτη και προσπάθησε να ακουμπήσεις τα δύο χέρια. Επανάλαβε από την άλλη πλευρά. Εάν μπορείς να ενώσεις τα χέρια, είσαι πολύ ευλύγιστη. Το αμέσως καλύτερο είναι να ακουμπήσεις τα δάχτυλα μεταξύ τους (η εξάσκηση βελτιώνει την ευλυγισία.)

Δοκίμασε τα αντανακλαστικά σου

Ζήτα από έναν φίλο να κρατήσει ένα χάρακα 30 εκ. από την άκρη, στρέφοντάς τον προς τα κάτω. Κράτα ανοιχτούς τον αντίχειρα και το δείκτη στο ίδιο ύψος με την ένδειξη 0 του χάρακα. Δες σε ποιο εκατοστό τον έπιασες: Κάτω από 5 εκ. είναι εξαιρετική απόδοση. Κάτω από 10 εκ. είναι μέτρια. Μεταξύ 10 και 20 εκ. είναι χαμηλή. Ασκείσαι και ξεκουράζεσαι αρκετά; Δεν τον έπιασες; Ίσως έχεις έλλειψη καλίου ή χρειάζεσαι πολλή άσκηση.

Υπολόγισε την προδιάθεση για παθήσεις της καρδιάς

Το μυστικό κρύβεται στην περιφέρεια της μέσης σου – όσο μεγαλύτερη είναι τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος. Μικρότερη από 80 εκ. Ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου είναι φυσιολογικός. Μεταξύ 80 και 88 εκ. Ο κίνδυνος είναι αυξημένος. Πάνω από 88 εκ. Ανήκεις στην κατηγορία υψηλού κινδύνου. Προσπάθησε να μειώσεις τα λιπαρά και τα σάκχαρα και να ασκείσαι περισσότερο.  

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i