Μήπως δε χρειάζεσαι δίαιτα αλλά συμφιλίωση με το φαγητό;

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού αναλύει πώς μπορείς να διατηρείς φυσιολογικό βάρος, αλλά να μη στερείσαι

16.09.2020

εχεις διαβασει

Μήπως δε χρειάζεσαι δίαιτα αλλά συμφιλίωση με το φαγητό;

Είναι αυτή η εποχή του χρόνου… Η εποχή του άγχους και της αμφισβήτησης για την εμφάνιση του σώματός μας.

Η υπάρχουσα γενικότερη ιδέα, είναι ότι πρέπει να κόψουμε φαγητά που αγαπάμε ή που μας ευχαριστούν, να μειώσουμε ποσότητες φαγητού τις οποίες φυσιολογικά επιθυμούμε και γενικά να υποβάλλουμε τον εαυτό μας σε μια διαδικασία στέρησης.

Πώς μπορούμε λοιπόν να διατηρούμε φυσιολογικό βάρος, αλλά να μη στερούμαστε; Πολύ απλά, να τρώμε όταν και όσο πεινάμε.

Πώς να τρώμε όσο πεινάμε;

Πολλές φορές, τρώμε απλά από συνήθεια και όχι γιατί έχουμε πραγματικά πεινάσει. Μήπως, όσο μεγαλώνουμε ξεχνάμε να αντιλαμβανόμαστε το συναίσθημα της πείνας; Μήπως θα φάμε ό,τι υπάρχει μπροστά μας για να τελειώσουμε όλο μας το φαγητό, χωρίς πραγματικά να πεινάμε;

Αρχικά, χρειάζεται να κατανοήσουμε, εάν αναγνωρίζουμε στον εαυτό μας τα συμπτώματα της πείνας. Παρατήρησε τα σωματικά σου συμπτώματα όταν έχεις περισσότερο από δυόμιση ώρες να φας. Τι αισθάνεσαι; Πώς αντιδρά το σώμα σου; Αυτά τα συμπτώματα που θα παρατηρήσεις, είναι εκείνα που προδίδουν την πείνα σου.

Όταν επιθυμείς κάποια τροφή πολύ και σκέφτεσαι ότι είναι απαγορευμένη, πολύ απλά, την κάνεις ακόμη πιο επιθυμητή. Έτσι, μπορεί να μπεις σε μια διαδικασία, να την χρησιμοποιείς προκειμένου να καλύψεις κάποιο συναισθηματικό κενό όπως την ανάγκη για επιβράβευση, το άγχος, την ανία, την στεναχώρια, τη μοναξιά ή την αυτοτιμωρία. Κάπως έτσι, δημιουργείται η ανάγκη για «συναισθηματικό φαγητό».

Τι είναι το «συναισθηματικό φαγητό»

Με τον παραπάνω όρο, περιγράφουμε την ανάγκη μας να φάμε, όχι γιατί πεινάμε αλλά γιατί έχουμε συνδέσει την κατανάλωση φαγητού με κάποια συγκεκριμένα συναισθήματα. Οι υδατάνθρακες πυροδοτούν τη σεροτονίνη, την ορμόνη που μας κάνει χαρούμενους. Ωστόσο, το άτομο που «ταΐζει τα συναισθήματά του» ξεκινάει να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες λιπαρού φαγητού και συνεχίζει, παρόλο που νιώθει ήδη υπέρμετρα χορτάτο.

 

Topics:

[related id="83865"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece