Τάση: Είναι ο ζωμός από κόκαλα ο νέος χυμός λαχανικών;

Η μόδα των πράσινων χυμών και smoothies φαίνεται να ξεπερνιέται και να καλπάζει η μόδα του ζωμού από κόκκαλα.

zomos-kokkala

Δεν είναι τυχαίο πως στις ΗΠΑ έχουν ανοίξει κανονικά bone broth bars για να στηρίξουν την νέα food τάση.

Τι είναι ο ζωμός από κόκαλα

Βασικά, αυτό που λέει το όνομά του. Είναι ζωμός που τον φτιάχνεις βράζοντας για πολλή ώρα κόκαλα. Μόλις τα κόκαλα αρχίσουν να διαλύονται απελευθερώνουν θρεπτικά συστατικά που μας χαρίζουν υγεία και ομορφιά – περισσότερα απ’ όσα σε έναν «σκέτο» ζωμό κράτος.

Γιατί ο ζωμός από κόκαλα θα σου κάνει καλό και θα σε ομορφύνει

Πιο όμορφο δέρμα και λαμπερά μαλλιά

Ο ζωμός από κόκαλα είναι γεμάτος με ζελατίνη και κολλαγόνο που ξέρεις ότι και τα δύο κάνουν θαύματα για το δέρμα σου! Ο ζωμός από κόκαλα θρέφει από μέσα όλα τα στρώματα της επιδερμίδας σου και τους συνδετικούς ιστούς με κολλαγόνο και ελαστίνη και βοηθάει να δείχνει το δέρμα σου πιο απαλό, σφριγηλό και ενυδατωμένο. Επιπλέον βοηθάει στην ταχύτερη επούλωση των πληγών και επανορθώνει ραγάδες και μικρές ρυτίδες.

Είναι επίσης πλούσιος σε πολλά μέταλλα όπως μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο, πυρίτιο, θείο, και φώσφορο που χρειάζεσαι για όμορφο δέρμα και λαμπερά μαλλιά.

Καταπραΰνει τις φλεγμονές

Ο ζωμός από κόκαλα περιέχει επίσης στοιχεία που μειώνουν τις φλεγμονές όπως ω3 λιπαρά οξέα και στοιχεία που προλαμβάνουν τις φλεγμονές, όπως το αμινοξύ γλυκίνη. Η γλυκοζαμίνη, η χονδροϊτίνη, το κολλαγόνο και η ζελατίνη που βρίσκονται στο ζωμό από κόκαλα είναι σημαντικά θρεπτικά συστατικά που συντηρούν τα οστά μας και μειώνουν τις φλεγμονές, λένε αυτοί που ξέρουν. Αυτό σημαίνει ότι ο εν λόγω ζωμός βοηθάει από πόνους στις αρθρώσεις, αρθρίτιδα και αυτοάνοσα νοσήματα μέχρι ακμή, έκζεμα και άλλα δερματικά προβλήματα.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Αυτό θα το πιστέψω πανεύκολα γιατί όταν ήμουν άρρωστη η μαμά μου μου έδινε σούπα από ζωμό από κόκαλα. Εκτός από τη μαμά μου αυτό το ξέρουν και πολλοί επιστήμονες που πιστεύουν ότι όλα τα προαναφερθέντα συστατικά του ζωμού ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και ανακουφίζουν τα συμπτώματα του κρυολογήματος.

Και η παλιά καλή κοτόσουπα; Η κυστεΐνη, λένε οι ειδικοί, ένα αμινοξύ που βρίσκεται στην κοτόσουπα υπάρχει και στο ζωμό από κόκαλα και βοηθάει να γίνουν πιο λεπτόρρευστες οι βλέννες που δυσκολεύουν την αναπνοή και προκαλούν βήχα και να αποβληθούν πιο εύκολα από τον οργανισμό σου.

Αν έχεις: Αραίωση στα μαλλιά σου

Και πώς θα φτιάξεις τον περίφημο ζωμό από κόκαλα;

Το μυστικό για έναν νόστιμο ζωμό με όλα τα παραπάνω πλεονεκτήματα είναι να χρησιμοποιήσεις καλής ποιότητας πρώτη ύλη: προτίμησε κόκαλα από ζώο βιολογικής εκτροφής ή ελευθέρας βοσκής.

Αφού πλύνεις προσεκτικά τα κόκαλα για να απομακρυνθούν τυχόν θραύσματα, βάλε τα σε μια βαθιά κατσαρόλα μαζί με νερό που θα τα καλύπτει σχεδόν μέχρι επάνω. Όταν πάρουν τις πρώτες βράσεις θα χρειαστεί να ξαφρίσεις το ζωμό. Μετά μπορείς να προσθέσεις μυρωδικά και λαχανικά -ό,τι σου αρέσει- για περισσότερη γεύση και άρωμα. Το τι θα βάλεις δεν επηρεάζει την ουσία, που είναι ο ίδιος ο ζωμός.

Βράσε το ζωμό σου για 3-4 ώρες τουλάχιστον σε χαμηλή φωτιά ή ακόμη περισσότερες. Μπορείς να τον πιεις σκέτο ή να τον χρησιμοποιήσεις σαν βάση για σούπες!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i