«Αντίο» στις αρνητικές σκέψεις με τις συμβουλές της life coach

Νιώσε χαρά βοηθώντας τον εαυτό σου να απαλλαγεί από τον αρνητισμό.

portrait-of-tired-beautiful-woman-picture-id654068100 Credit: Viktor_Gladkov

Από τη δρ Νάνσυ Μαλλέρου, coach, oμιλήτρια, συγγραφέα,  Founder & CEO  Life Clinic Group.

Τα αρνητικά συναισθήματα δεν είναι παρά βιολογικά ένστικτα που υπάρχουν για να μας βοηθήσουν να επιβιώσουμε. Έτσι εξηγείται το ότι, αν βρεθούμε σε κίνδυνο, τα συναισθήματα του φόβου και του άγχους θα βοηθήσουν να συγκεντρώσουμε τις δυνάμεις μας για να παραμείνουμε σώοι και ασφαλείς. Στη σύγχρονη ζωή, παρόλο που δε βρισκόμαστε συχνά σε καταστάσεις κινδύνου ζωής και θανάτου, επιτρέπουμε στα αρνητικά συναισθήματα να περιορίζουν τη σκέψη μας, να δυσκολεύουν την επικοινωνία μας, ακόμα και να γίνονται επιβλαβή για την υγεία μας.

Ένα βήμα πίσω οδηγεί σε βήματα μπροστά

Στην προσπάθειά σου να αποφύγεις τις αρνητικές σκέψεις, κάνε ένα βήμα πίσω, σκέψου κάποιους από τους λόγους που τις προκαλούν και δες τι μπορείς να κάνεις σε κάθε περίπτωση.

Ο φόβος της αποτυχίας

Είναι φυσικός ο φόβος απέναντι σε καθετί νέο, κυρίως γιατί δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς από πριν το αποτέλεσμα που φέρνει και σίγουρα δε θέλει να αποτύχει.

Τι να κάνεις: Προσπάθησε να πάψεις να σκέφτεσαι πιθανά εμπόδια και αποτυχίες και για κάθε αρνητική σκέψη δημιούργησε μία θετική που θα εστιάζει στις ικανότητές σου. Στη συνέχεια πέρνα στην πράξη και κάνε κάθε μέρα μικρές ενέργειες για την επίτευξη του στόχου σου ή της επιθυμητής αλλαγής.

Υπερβολική σκέψη και ανησυχία

Σου συμβαίνει συχνά να εστιάζεις το μυαλό σου σε ένα πρόβλημα που δημιουργεί άγχος ή ανησυχία που διαρκεί για ημέρες ή και εβδομάδες; Απορροφά την ενέργειά σου, επηρεάζει τον ύπνο σου και μεταβάλλει τη διάθεσή σου, ενώ ενισχύει στον εγκέφαλό σου τις διαδικασίες του άγχους.

Τι να κάνεις: Όταν βρεθείς ξανά σε αυτό τον κύκλο ανησυχίας, θυμήσου να ακολουθήσεις τα παρακάτω τρία βήματα:

1. Παραδέξου ότι η ανησυχία σου δεν είναι 100% πραγματική.

2. Εστίασε τη σκέψη σου σε ρεαλιστικές και θετικές σκέψεις.

3. Αφιέρωσε χρόνο σε δραστηριότητες που σε ευχαριστούν, σε αναζωογονούν ή προκαλούν θετικά το μυαλό σου.

Διαταραχές διάθεσης

Εάν εμμένουν η ανησυχία και ο προβληματισμός με τρόπο που δε σε βοηθά να προχωρήσεις στη ζωή σου ή εντοπίζεις συμπτώματα όπως οι φοβίες ή οι έντονες μεταβολές της διάθεσής σου, που μπορούν να είναι εξουθενωτικές για την καθημερινότητά σου, υπάρχει τρόπος για να φτάσεις στη ρίζα της αιτίας και να επαναφέρεις τη ζωή σου στη σωστή της πορεία.

Τι να κάνεις: Ζήτησε τη βοήθεια ενός διαπιστευμένου coach, ψυχολόγου ή ψυχιάτρου. Είναι φυσικό να μην είσαι πάντα σε θέση να δίνεις τη λύση στο θέμα που αντιμετωπίζεις και να χρειάζεσαι δίπλα σου τον κατάλληλα εκπαιδευμένο ειδικό που θα σε βοηθήσει.

Διάβασε επίσης: 7 συμβουλές για ευτυχισμένη ζωή που μάθαμε από το βιβλίο «Η απόφαση της ευτυχίας»

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i