Διαλογισμός για αρχάριους: Όλα όσα θέλουμε να γνωρίζουμε

Απαντάμε σε 6 σκέψεις που μπορεί να έχεις σχετικά με το διαλογισμό.

woman-meditates-in-yoga-asana-padmasana-picture-id936401344

Ο διαλογισμός για αρχάριους μπορεί να είναι ένα εντελώς καινούριο «έδαφος» και να προκαλεί απορίες, αλλά και την εντύπωση πως δεν είσαι αρκετά «καλή» και, άρα, δεν μπορείς να διαλογιστείς. Μόνο που δεν είναι έτσι. Ανακάλυψε παρακάτω μερικές απαντήσεις στις σκέψεις που σαμποτάρουν το διαλογισμό σου.

Διαλογισμός για αρχάριους: Ποιες είναι οι σκέψεις που, μάλλον, κάνεις;

1. «Νιώθω ανόητη όταν επαναλαμβάνω ένα μάντρα»

Ανοησίες! Όταν μιλάς για διαλογισμό οι άνθρωποι φαντάζονται ακόμη ρόμπες, ξυρισμένα κεφάλια και ύμνους. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να επικεντρωθείς στην αναπνοή σου. Θα νιώσεις πιο ήρεμη και ο καρδιακός παλμός σου θα επιβραδυνθεί, αναφέρεται στην επιθεώρηση Indian Journal of Medical Research. Κλείσε τα μάτια σου και μέτρα σιωπηλά μέχρι το 10 σε αργές εισπνοές και εκπνοές.

2. «Δεν μπορώ να αδειάσω το μυαλό μου. Συνεχώς κάπου τρέχει»

Το μυστικό είναι να σταματήσεις να επικρίνεις τον εαυτό σου γι' αυτό. Όταν το μυαλό σου ταξιδεύει στο τί θα μαγειρέψεις το βράδυ ή πώς θα προλάβεις να πας στο γυμναστήριο αργότερα, επίστρεψε στην αναπνοή σου και άρχισε να μετράς ξανά.

3. «Δεν έχω καλό μέρος για να συγκεντρωθώ»

Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας στο διαλογισμό που να πρεσβεύει ότι πρέπει να κλειδωθείς σε ένα λευκό δωμάτιο με απόλυτη ησυχία και να κάτσεις σε στάση οκλαδόν. Μπορείς να διαλογιστείς παντού και σχεδόν υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Εάν σου αποσπούν την προσοχή οι συζητήσεις των ανθρώπων γύρω σου, δώσε προσοχή στο θόρυβο, αντί να προσπαθείς να τον κλείσεις έξω. Έπειτα από 1 με 2 λεπτά, το μυαλό σου θα βαρεθεί και θα επανέλθεις φυσιολογικά στη ρυθμική αναπνοή σου.

4. «Όταν κάθομαι ακίνητη, νυστάζω»

Εάν χρειάζεσαι έναν υπνάκο μετά το διαλογισμό, μάλλον τον χρειαζόσουν και πριν. Ο διαλογισμός οξύνει την αντίληψη οποιουδήποτε αισθήματος, όπως κόπωση ή ευτυχία. Κι αν είσαι λυπημένη; Η αναγνώριση αυτού του συναισθήματος, αντί για την καταπολέμησή του, μπορεί να μειώσει την έντασή του, όπως διαπιστώνεται σε μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Σταντφορντ.

5. «Έχω προσπαθήσει πολύ, αλλά δεν τα καταφέρνω με τίποτα»

Δεν χρειάζεται να είσαι προχωρημένη ή ειδική στο διαλογισμό- πρέπει απλώς να αφιερώσεις λίγο χρόνο για να το κάνεις. Όμως, μην το παλεύεις πάρα πολύ. Αποκαλούμε το διαλογισμό «εξάσκηση» για κάποιο λόγο. Το μυαλό σου δε θα είναι πάντα σε κατάσταση ηρεμίας και διαύγειας. Ακριβώς γι' αυτόν τον λόγο βοηθά ο διαλογισμός.

6. «Δεν μπορώ να καθίσω ακίνητη τόση ώρα»

Ακόμη και μόνο 5 δευτερόλεπτα διαλογισμού θα σου κάνουν καλό. Προσπάθησε να μην έχεις προσδοκίες από την αρχή και δοκίμασέ το. Καμία απόπειρα διαλογισμού δεν πάει χαμένη. Ακόμη κι αν συνεχώς εμφανίζονται σκέψεις («Μπορώ να σταματήσω τώρα;») και πάλι εξασκείσαι. Εξάλλου η γαλήνη μπορεί, τελικά, να σε βρει εκεί που δεν το περιμένεις.

Διάβασε επίσης: Καθοδηγούμενος διαλογισμός στα ελληνικά από την life coach Κατερίνα Ευστρατιάδου!

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i