Διατροφή και αντιγήρανση: Τα τρόφιμα της νεότητας!

Η διαιτολόγος Κατερίνα Καλογεροπούλου μας εξηγεί τι ακριβώς είναι η διατροφή αντιγήρανσης και ποιες τροφές χρειάζεται να έχουμε πάντα στη δίαιτά μας

18.03.2014

εχεις διαβασει

Η γήρανση είναι αναπόφευκτη και αποτελεί τη φυσιολογική εξέλιξη του οργανισμού. Βέβαια το ότι ο οργανισμός γερνά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι νοσεί. Η  σωστή διατροφή σε συνδυασμό με τακτική άσκηση και αρμονικές περιβαλλοντικές συνθήκες, είναι γνωστό ότι συμβάλλουν στην πρόληψη των ρυτίδων, την επιβράδυνση της  γήρανσης αλλά και στην αύξηση του προσδόκιμου ζωής.

Η ενσωμάτωση βασικών τροφών στην ημερήσια διατροφή, θα μπορούσε να αποτελεί ασπίδα ενάντια στην πρόωρη γήρανση.

Τέτοιες τροφές είναι:

  • οι ανάλατοι ξηροί καρποί,
  • η ντομάτα,
  • το ελαιόλαδο,
  • το πράσινο τσάι,
  • το ρόδι,
  • το σκόρδο,
  • τα μούρα,
  • η κανέλα,
  • ο λιναρόσπορος,
  • τα ψάρια (τόνος, σολομός, πέστροφα, ξιφίας, σαρδέλα),
  • το γιαούρτι,
  • η σόγια και
  • τα εσπεριδοειδή.

Η κατανάλωση τέτοιων τροφών βοηθάει τον οργανισμό να αναπτύξει βέλτιστο αντιοξειδωτικό προφίλ με συνέπεια την καταπολέμηση ελευθέρων ριζών οξυγόνου και την ενίσχυση της σύνθεσης κολλαγόνου.

Εκτός των άλλων, ισάξιας σημασίας είναι και η αποφυγή ή η μειωμένη κατανάλωση άλλων τροφών ή ειδών τροφίμων τα οποία σύμφωνα με τη βιβλιογραφία ενοχοποιούνται για την επιτάχυνση του γήρατος. Σε αυτή την κατηγορία συγκαταλέγονται τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα τρόφιμα πλούσια σε ζάχαρη καθώς και τα τρόφιμα πλούσια σε κορεσμένα (trans) λιπαρά οξέα.

Η υπέρμετρη κατανάλωση αυτών των τροφών, αναστέλλει την παραγωγή κολλαγόνου, αφυδατώνει τον οργανισμό, αυξάνει τα επίπεδα ελευθέρων ριζών οξυγόνου και δημιουργεί φλεγμονές στον οργανισμό με συνέπεια την επιτάχυνση της γήρανσης.

Μια κατάλληλη διατροφή για αντιγήρανση βασίζεται στα εξής:

  • Κατανάλωση 3 μερίδων φρέσκων φρούτων και τριών μερίδων ωμών η βρασμένων λαχανικών την ημέρα
  • Καθημερινή κατανάλωση σαλατών με ανάμικτα φρέσκα λαχανικά
  • Κατανάλωση 2 μερίδων σούπας με λαχανικά εβδομαδιαίως
  • Αποφυγή καπνιστών ή παστών τροφών
  • Κατανάλωση μικρής ποσότητας κόκκινου κρέατος και αντικατάστασή του με περισσότερες μερίδες ψαριού εβδομαδιαίως
  • Κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης
  • Αποφυγή υδρογονοποιημένων και κορεσμένων λιπαρών οξέων

Η σωστή διατροφή έχει ανεκτίμητο όφελος στην υγεία του οργανισμού και όταν συνδυάζεται με καλή ενυδάτωση, επαρκή άσκηση και βέλτιστη ψυχοκοινωνική κατάσταση μειώνει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό την εξέλιξη της γήρανσης της επιδερμίδας, ενώ μας αναγεννά τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.            

Ευχαριστούμε για τις πολύτιμες συμβουλές την Καλογεροπούλου Κατερίνα MSc, Κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Cosmetic Derma Medicine, www.cosmeticdermamedicine.gr

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Μόδα & Ομορφιά

#shapegreece