Αυτό είναι το #1 λάθος που κάνεις και έχεις τριχόπτωση

Το άγχος, η κακή διατροφή, οι ορμονικές αλλαγές, οι κλιματικές συνθήκες μπορούν να προκαλέσουν την απώλεια τριχών. Πώς θα βάλεις φρένο στην τριχόπτωση;

26.07.2019

εχεις διαβασει

Περισσότερο από το ένα τρίτο των γυναικών σε όλο τον πλανήτη, από 25 έως 35 ετών, υποφέρουν από εποχική ή μόνιμη απώλεια τριχών. Επιπλέον, από την τριχόπτωση δεν εξαιρούνται ούτε οι διασημότητες: τα μοντέλα Adrianne Curry, Amber Rose και Elin Nordegren, όπως και οι ηθοποιοί Elizabeth Berkley, Halle Berry και Milla Jovovich, βρίσκονται στη μακρά λίστα των επώνυμων γυναικών που έχουν δηλώσει ότι βίωσαν αυτή την καταστροφή της εικόνας και της ψυχολογίας τους.

Το άγχος και η υπερκόπωση αποτελούν κάποιους από τους κυριότερους ενόχους. «Οι γυναίκες οδηγούνται σε όλο και πιο αγχωτική ζωή, με εσωτερικές πιέσεις και καθημερινά προβλήματα που δεν είχαν οι μητέρες τους» εξηγεί ο διάσημος καθηγητής και χειρουργός δερματολόγος Bessam Farjo, με εξειδίκευση στην κλινική τριχολογία, σε άρθρο του στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Investigating Dermatology.

Διάβασε επίσης: Τα μαλλιά μου πέφτουν, τι να κάνω; Οι top τροφές για μακριά, δυνατά μαλλιά!

Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι λόγοι για τους οποίους η πρόωρη απώλεια μαλλιών κάνει όλο και συχνότερα την εμφάνισή της τα τελευταία χρόνια: οι δίαιτες αστραπή, τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου, οι αλλαγές στις ορμόνες μετά την εγκυμοσύνη, ορισμένα φάρμακα, ακόμα και το οξειδωτικό στρες που προκαλεί στο τριχωτό της κεφαλής η υπεριώδης ακτινοβολία μετά τις καλοκαιρινές διακοπές είναι αίτια με επώδυνες αντιδράσεις στην υγεία των μαλλιών.

Σε μια γυναίκα η έντονη απώλεια τριχών προκαλεί ένα βαθύ συναισθηματικό αντίκτυπο. «Στην κουλτούρα των ανθρώπων, ακόμα και από την προϊστορική εποχή, τα μαλλιά καθρεφτίζουν τις έννοιες της θηλυκότητας και της σεξουαλικής ελκυστικότητας» λέει η ελληνικής καταγωγής ψυχολόγος Linda Papadopoulos σε συνέντευξή της στη βρετανική Daily Mail. «Επιπλέον, ζούμε σε μια εποχή όπου η εμφάνιση αποτελεί έναν ισχυρό γνώμονα επαγγελματικής και κοινωνικής καταξίωσης, με αντίτιμο όλο και περισσότερα προβλήματα αυτοεκτίμησης».

Διάβασε επίσης: Αυτά είναι τα 13 κορυφαία προϊόντα κατά της τριχόπτωσης (συμπληρώματα, λοσιόν, σαμπουάν)

Η λύση του προβλήματος είναι στα δικά σου χέρια

Ο κανόνας: Όλες χάνουμε φυσιολογικά 50-100 τρίχες την ημέρα, χωρίς να υπολογίζουμε αυτές που βγαίνουν τραβώντας δυνατά με τη βούρτσα. Όμως, από ποιο σημείο και μετά πρέπει να αναζητήσουμε επαγγελματική βοήθεια; «Ο απλούστερος τρόπος για να διαπιστώσεις αν είναι υπερβολική η τριχόπτωσή σου είναι να παρατηρήσεις για 1 μήνα πόσες τρίχες βλέπεις να υπάρχουν πάνω στο μαξιλάρι σου μόλις ξυπνήσεις ή στην μπανιέρα σου όταν λούζεσαι» αναφέρει ο γκουρού της επιστήμης της τριχολογίας Philip K. Kingsley στο βιβλίο του Hair Bible Book. Στην Ελλάδα, αν και δεν υπάρχουν αρκετοί γιατροί πλήρως εκπαιδευμένοι στην τριχολογία, ένας καλός δερματολόγος ή κάποια κλινική μαλλιών θεωρούνται τα κατάλληλα πεδία διαβούλευσης και διάγνωσης του προβλήματός σου, αν όντως έχεις παρατηρήσει αισθητή αραίωση τον τελευταίο καιρό.

Το παρήγορο είναι πως υπάρχει μια γρήγορη λύση για να δημιουργήσεις την πρώτη γραμμή σθεναρής άμυνας απέναντι στην τριχόπτωση. Και αυτή είναι η αναθεώρηση της μέχρι σήμερα διατροφής σου.

«Η τρίχα αποτελείται από πρωτεΐνες, γι’ αυτό είναι σημαντικό να αυξηθεί η πρόσληψη κρέατος, ψαριών, πουλερικών και αβγών» γράφει στο βιβλίο του ο Kingsley, προσθέτοντας πως και τα συμπληρώματα βιταμινών που είναι εμπλουτισμένα με όλα τα απαραίτητα συστατικά βοηθούν στην αναγέννηση της τρίχας.

Άλλο κύριο πρόβλημα στις γυναίκες; Η έλλειψη σιδήρου εξαιτίας μιας αυστηρής δίαιτας ή ορμονικών διαταραχών. Μια εξέταση αίματος μπορεί να δείξει αν έχεις έλλειψη σιδήρου. Αν είναι κάτω από το συνιστώμενο επίπεδο, κατανάλωνε 1 δισκίο σιδήρου ή περισσότερα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όσπρια και κόκκινο κρέας.

Editor's Picks

Περισσότερα από Μόδα & Ομορφιά

#shapegreece