Διατροφή για χολή: Αυτές είναι οι συστάσεις διατροφής αν υποφέρεις από πέτρες στη χολή (χολολιθίαση)

Αν υποφέρεις από χολολιθίαση και θέλεις να ακολουθήσεις διατροφή που να σε βοηθήσει, η ειδικός μας δίνει οδηγίες.

01.02.2018

εχεις διαβασει

Από την Αγγελική Μοράρη, MSc, Επιστήμονας Τροφίμων & Διατροφής (BSc), Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στην Κλινική διαιτολογία, nutritipsbyaggelikimorari.wordpress.com

Συστάσεις διατροφής για χολολιθίαση

Η σχέση δίαιτας και χολολιθίασης βρίσκεται ακόμα σε επίπεδο έρευνας. Παρακάτω θα απαντήσουμε σε μερικά συχνά ερωτήματα σχετικά με τη σωστή διατροφή στη χολολιθίαση.

Γιατί έχεις χολόλιθους;

Έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να σχηματίσεις χολόλιθους καθώς μεγαλώνεις σε ηλικία, εάν είσαι έγκυος, παίρνεις αντισυλληπτικά χάπια ή εάν έχεις χάσει πρόσφατα βάρος πολύ γρήγορα.

Η γρήγορη απώλεια βάρους μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες ανάπτυξης χολόλιθων γι’ αυτό συνίσταται απώλεια βάρους 0,5-1 κιλό την εβδομάδα.

Συγκεκριμένα συνίσταται σταδιακή απώλεια βάρους με στόχο ένα υγιές σωματικό βάρος (αποφύγετε τις εξαντλητικές δίαιτες). Η παχυσαρκία και το αυξημένο σωματικό βάρος αυξάνουν τον κίνδυνο σχηματισμού χολόλιθων. Για όσους είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, ακόμα και μία μικρή απώλεια βάρους 10 τοις εκατό του σωματικού βάρους για μια περίοδο 6 μηνών είναι αρκετή για να βελτιώσει την υγεία.

Κίνδυνο χολολιθίασης διατρέχουν επίσης οι άνθρωποι που είναι υπέρβαροι, έχουν διαβήτη ή οικογενειακό ιστορικό χολολιθίασης.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Διατροφή για κολίτιδα: Τι συστήνει η διατροφολόγος για την ελκώδη κολίτιδα

Γενικές συστάσεις διατροφής

–  Κατανάλωσε περισσότερα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες, όπως καστανό ρύζι, βρώμη και ψωμί ολικής αλέσεως.

–  Ακολούθησε μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή με άφθονα φρούτα και λαχανικά.

–  Περιόρισε τη ζάχαρη.

–  Προτίμησε τα καλά λιπαρά, όπως το ιχθυέλαιο και το ελαιόλαδο.

–  Προσπάθησε να διατηρείς το σώμα σου ενυδατωμένο με επαρκή πρόσληψη υγρών.

–  Περιόρισε την κατανάλωση αλκοόλ.

–  Απόφυγε τα λιπαρά τρόφιμα (όπως τηγανιτά, γαλακτοκομικά προϊόντα πλήρη σε λιπαρά, τυριά με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος)

«Καλό είναι να τηρείς ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων και συμπτωμάτων καθώς μπορεί να σε βοηθήσει να αναγνωρίσεις τα τρόφιμα που σου προκαλούν συμπτώματα», τονίζει η ειδικός.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece