Διατροφή για χολή: Αυτές είναι οι συστάσεις διατροφής αν υποφέρεις από πέτρες στη χολή (χολολιθίαση)

Αν υποφέρεις από χολολιθίαση και θέλεις να ακολουθήσεις διατροφή που να σε βοηθήσει, η ειδικός μας δίνει οδηγίες.

shutterstock_608468261 By PopTika

Από την Αγγελική Μοράρη, MSc, Επιστήμονας Τροφίμων & Διατροφής (BSc), Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στην Κλινική διαιτολογία, nutritipsbyaggelikimorari.wordpress.com

Συστάσεις διατροφής για χολολιθίαση

Η σχέση δίαιτας και χολολιθίασης βρίσκεται ακόμα σε επίπεδο έρευνας. Παρακάτω θα απαντήσουμε σε μερικά συχνά ερωτήματα σχετικά με τη σωστή διατροφή στη χολολιθίαση.

Γιατί έχεις χολόλιθους;

Έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να σχηματίσεις χολόλιθους καθώς μεγαλώνεις σε ηλικία, εάν είσαι έγκυος, παίρνεις αντισυλληπτικά χάπια ή εάν έχεις χάσει πρόσφατα βάρος πολύ γρήγορα.

Η γρήγορη απώλεια βάρους μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες ανάπτυξης χολόλιθων γι’ αυτό συνίσταται απώλεια βάρους 0,5-1 κιλό την εβδομάδα.

Συγκεκριμένα συνίσταται σταδιακή απώλεια βάρους με στόχο ένα υγιές σωματικό βάρος (αποφύγετε τις εξαντλητικές δίαιτες). Η παχυσαρκία και το αυξημένο σωματικό βάρος αυξάνουν τον κίνδυνο σχηματισμού χολόλιθων. Για όσους είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, ακόμα και μία μικρή απώλεια βάρους 10 τοις εκατό του σωματικού βάρους για μια περίοδο 6 μηνών είναι αρκετή για να βελτιώσει την υγεία.

Κίνδυνο χολολιθίασης διατρέχουν επίσης οι άνθρωποι που είναι υπέρβαροι, έχουν διαβήτη ή οικογενειακό ιστορικό χολολιθίασης.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Διατροφή για κολίτιδα: Τι συστήνει η διατροφολόγος για την ελκώδη κολίτιδα

Γενικές συστάσεις διατροφής

-  Κατανάλωσε περισσότερα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες, όπως καστανό ρύζι, βρώμη και ψωμί ολικής αλέσεως.

-  Ακολούθησε μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή με άφθονα φρούτα και λαχανικά.

-  Περιόρισε τη ζάχαρη.

-  Προτίμησε τα καλά λιπαρά, όπως το ιχθυέλαιο και το ελαιόλαδο.

-  Προσπάθησε να διατηρείς το σώμα σου ενυδατωμένο με επαρκή πρόσληψη υγρών.

-  Περιόρισε την κατανάλωση αλκοόλ.

-  Απόφυγε τα λιπαρά τρόφιμα (όπως τηγανιτά, γαλακτοκομικά προϊόντα πλήρη σε λιπαρά, τυριά με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος)

«Καλό είναι να τηρείς ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων και συμπτωμάτων καθώς μπορεί να σε βοηθήσει να αναγνωρίσεις τα τρόφιμα που σου προκαλούν συμπτώματα», τονίζει η ειδικός.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

ΥΓΕΙΑ Σαβ, 31 Ιουλ 2021

Οι καλύτερες συμβουλές για να φύγεις διακοπές χωρίς άγχος για τη δουλειά

Αν το άγχος για τη δουλειά επηρεάζει το πώς περνάς τις διακοπές σου, ήρθε ώρα να αλλάξει αυτό. Η Νανά Τσουμάκη μας λέει τις SOS συμβουλές για να... σώσουμε την ψυχική μας υγεία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟς ΣΥΝΕΡΓΑΤΗς SHAPE

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i