Μήπως έχω αναιμία και γι’αυτό νιώθω κουρασμένη;

Δώσε προσοχή διότι η υπερβολική κούραση μπορεί να αποτελεί σημάδι περισσότερο σοβαρών παθήσεων που ίσως χρειάζονται θεραπεία.

17.04.2018

εχεις διαβασει

Συνεργάστηκε ο δρ Μιχάλης Παπαχαραλάμπους, ειδικός παθολόγος, επιστημονικός διευθυντής του πρότυπου Πολυϊατρείου Πρόληψης Ορθοβιοτική

Πότε ήταν η τελευταία φορά που σηκώθηκες ξεκούραστη από το κρεβάτι; Εάν έχει περάσει καιρός από τότε που ξύπνησες γεμάτη ενέργεια, πιθανότατα έχεις πολύ φορτωμένη καθημερινότητα. Προφανώς και ένα μέρος της ευθύνης μπορεί να έχουν μια μεγάλη λίστα κοινωνικών υποχρεώσεων, ένα πυρετώδες πρόγραμμα στη δουλειά σου και μια λίστα με… δεκάδες σειρές που πρέπει να δεις. Αν όμως ένας καλός ύπνος ή μια Κυριακή που θα χαλαρώσεις όλη τη μέρα στον καναπέ δεν αρκούν για να ξαναγεμίσεις τις μπαταρίες σου όπως παλιά, τότε θα μπορούσε να συμβαίνει κάτι άλλο.

Μήπως έχεις αναιμία;

Τι είναι: Μια ανεπάρκεια στον αριθμό ή στην ποιότητα των ερυθρών αιμοσφαιρίων στο αίμα σου. Τα ερυθρά αιμοσφαίρια μεταφέρουν οξυγόνο στα συστήματά σου και μια ανεπάρκεια μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη ενεργητικότητα.

Τι την προκαλεί; Υπάρχουν δύο διαφορετικές μορφές αναιμίας: η κακοήθης αναιμία που προκαλείται από την ανεπάρκεια της βιταμίνης Β12 και η αναιμία από ανεπάρκεια σιδήρου, που προκαλείται από χαμηλά επίπεδα σιδήρου. Θεωρείται πως έως και το 30% των ενήλικων γυναικών και το 40% των εφήβων έχουν ανεπάρκεια σιδήρου. Ένας λόγος γι’ αυτό είναι η απώλεια σιδήρου κατά την έμμηνο ρύση.

Τα συμπτώματα: Κόπωση, μυϊκή αδυναμία, δυσκολία συγκέντρωσης, χλομό δέρμα, αίσθηση παλμών και δύσπνοια.

Κάνε επανεκκίνηση: Εάν έχεις κακοήθη αναιμία και είσαι χορτοφάγος, θα πρέπει να προσπαθήσεις να τρως περισσότερες πηγές βιταμίνης Β12, όπως αβγό και γαλακτοκομικά. Αν έχεις αναιμία από ανεπάρκεια σιδήρου, θα πρέπει να επιλέγεις άφθονες πλούσιες σε σίδηρο τροφές. Ο αιμικός σίδηρος, η πιο εύκολη στην απορρόφηση μορφή, βρίσκεται στο κρέας και τα οστρακοειδή, ενώ ο μη αιμικός σίδηρος (που απορροφάται λιγότερο) βρίσκεται στα λαχανικά, το αβγό και τα γαλακτοκομικά.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

πόνος στα πόδια ψηλά τακούνια
Ψηλά τακούνια; Ο πόνος στα πόδια δε σε εμποδίζει πια να τα φοράς – δες γιατί!

Αγαπάς τα ψηλά τακούνια, θέλεις να απολαμβάνεις τις βόλτες σου και το χορό; Μην επιτρέπεις στον πόνο στα πόδια να σε σταματήσει!

προστατευτικοί νάρθηκες δόντια
Προστατευτικοί νάρθηκες δοντιών: Γιατί και πότε χρειάζεται να τους χρησιμοποιείς

Τα ομαδικά αθλήματα όπως οι πολεμικές τέχνες, το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, το βόλεϊ μπορεί να προκαλέσουν μικροατυχήματα. Οι προστατευτικοί νάρθηκες είναι το «αξεσουάρ» που μπορεί να σώσει τα δόντια σου.

Πόσες φορές μπορείς να χρησιμοποιήσεις την πετσέτα μπάνιου πριν μπει για πλύσιμο;

Κάθε πότε πρέπει να πλένεις την πετσέτα σου και πώς θα πλύνεις σωστά και οικολογικά την πετσέτα αλλά και όλα σου τα ρούχα;

βιταμίνες φρούτα λαχανικά υγιεινή διατροφή ισορροπημένη διατροφή
Έτσι θα ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου! Οι top βιταμίνες και όχι-μόνο!

Μάθε ποια είναι τα απαραίτητα συστατικά για να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου και ζήσε την κάθε μέρα στο 100%.

χολή
Πέτρα στη χολή και άλλα 4 πιθανά προβλήματα που πρέπει να γνωρίζεις

Τι συμπτώματα έχει η πέτρα στη χολή; Ο χειρουργός απαντά και μας εξηγεί τι είναι η χολή και τι πρέπει να προσέχουμε.

#shapegreece