Ποια είναι η καλύτερη δίαιτα; 4 στρατηγικές για να έχει αποτέλεσμα κάθε δίαιτα

Ανεξάρτητα από το ποια θα ακολουθήσεις, είναι σημαντικό να βάλεις τη δίαιτά σου σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, προκειμένου να έχει αποτέλεσμα.

06.01.2019

εχεις διαβασει

Έχεις μόλις ξεκινήσει κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή σκέφτεσαι να ξεκινήσεις; Ανεξάρτητα από το ποια θα ακολουθήσεις, είναι σημαντικό να βάλεις τη δίαιτά σου σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, προκειμένου να έχει αποτέλεσμα. Για να το καταφέρεις, απάντησε πρώτα στις ακόλουθες ερωτήσεις:

1. Ποιο είναι το βάρος – στόχος μου;

Όπως έχουν δείξει πολλές έρευνες, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η αποτελεσματικότητα ενός προγράμματος διατροφής είναι η ύπαρξη ενός συγκεκριμένου στόχου. Φρόντισε ο στόχος να είναι ρεαλιστικός και να μην επηρεάζεται από υπερβολές που μπορεί να έχεις ακούσει ή διαβάσει ούτε από τις υποσχέσεις που μπορεί να δίνει η ίδια η δίαιτα.

Ένας εφικτός –και υγιεινός- ρυθμός απώλειας βάρους είναι το μισό έως ένα κιλό την εβδομάδα, οπότε υπολόγισε για πόσο χρόνο θα πρέπει να ακολουθήσεις ένα διατροφικό πρόγραμμα (σε συνδυασμό με γυμναστική) ανάλογα με τα κιλά που θέλεις να χάσεις.

Διαφορετικά, το μόνο που στο τέλος θα χάσεις θα είναι χρόνο και χρήματα, αφού δύσκολα θα καταφέρεις να ολοκληρώσεις ένα πρόγραμμα το οποίο δεν προσαρμόζεται εύκολα στα δεδομένα της δικής σου καθημερινότητας.

Τα 7 καλύτερα σνακ για αδυνάτισμα και δίαιτα (είναι ΑΥΤΑ!)

 

2. Ποιος θα με βοηθήσει;

Όταν η προσπάθεια για αδυνάτισμα γίνεται με τη συμβολή κάποιου ειδικού, τότε το αποτέλεσμα είναι περισσότερο εξασφαλισμένο. Έρευνα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια έδειξε ότι οι άνθρωποι που είχαν τη στήριξη ενός διαιτολόγου ή του παθολόγου τους στη δίαιτά τους –καταγράφοντας στο γραφείο του την πρόοδο και βάζοντας από κοινού τους στόχους- είχαν περισσότερες πιθανότητες να τα καταφέρουν.

Εάν δεν έχεις τη διάθεση ή τα χρήματα να απευθυνθείς σε κάποιο ειδικό, προσπάθησε τουλάχιστον να εμπλέξεις κάποιον που μπορεί να σου προσφέρει συμβουλές και υποστήριξη, όπως το γυμναστή ή έστω την κολλητή σου. Επιπλέον, στο ίντερνετ θα βρεις πολλές ομάδες υποστήριξης, όπου μπορείς να στραφείς όταν χρειάζεσαι καθοδήγηση ή απλώς ψυχολογική στήριξη για να συνεχίσεις την προσπάθεια.

Μην κολλάς μόνο στις θερμίδες! Το μυστικό για αδυνάτισμα είναι (και) ΑΥΤΟ!

 

3. Πώς θα καταγράφω την πρόοδό μου;

Θέλεις να δεις το δείκτη της ζυγαριάς να μετακινείται τέσσερις γραμμούλες αριστερά ή μήπως να χωρέσεις άνετα στο skinny τζιν σου; Όπως και να ‘ναι είναι σημαντικό να εξετάζεις και να καταγράφεις κάθε τόσο σε ποιο σημείο βρίσκεσαι στην πορεία που θα σε οδηγήσει στο στόχο σου.

Προφανώς, ο πιο απλός τρόπος είναι να ζυγίζεσαι σε μια ζυγαριά (όχι συχνότερα από μια φορά την εβδομάδα).  Υπάρχουν όμως κι άλλοι, όπως να υπολογίζεις το ΔΜΣ, να μετράς το μήκος της περιφέρειας, των μηρών κ.λπ. ή να κάνεις λιπομέτρηση.

4. Σε πόσο χρόνο πρέπει να έχω φτάσει το στόχο μου;

Για να παραμένεις προσηλωμένη στο στόχο σου είναι σημαντικό να έχεις «δεσμευτεί» να τον κατακτήσεις σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Μπορείς να ορίσεις διαφορετικά deadline για το βασικό στόχο σου (π.χ. να χάσεις 10 κιλά) και για κάποια ενδιάμεσα ορόσημα (π.χ. να κουμπώσει άνετα το παντελόνι που τώρα είναι στενό).

Καλό θα είναι να βάζεις ένα τέτοιο ορόσημα κάθε εφτά μέρες, ώστε να ξεκινάς την εβδομάδα σου με πείσμα. Μην ξεχάσεις να βάλεις στο πρόγραμμά σου και την προσπάθεια που χρειάζεται μετά την απώλεια των κιλών προκειμένου να τα διατηρήσεις.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece