Βάλε αυτό, βγάλε αυτό: Μερικές επιλογές για να αντικαταστήσεις (γευστικά) τα φαγητά με πολλές θερμίδες

Ας δούμε κάποιες από τις πιο συνηθισμένες επιλογές φαγητού και κάποιες τροφές θρεπτικά πλουσιότερες.

Συμβουλές διατροφής Unsplash

Από τη Σελήνη - Ελένη Κουτρουλού, διαιτολόγο-διατροφολόγο.

Eξαιτίας του γρήγορου ρυθμού ζωής και των υποχρεώσεων, οι περισσότερες δε δίνουμε την κατάλληλη προσοχή στις διατροφικές μας επιλογές. Έτσι, στρεφόμαστε
στο γρήγορο φαγητό και σε άλλες επιλογές γευμάτων χωρίς να δίνουμε έμφαση στη διατροφική τους αξία. Ας δούμε τώρα κάποιες από τις πιο συνηθισμένες επιλογές φαγητού συγκριτικά με κάποιες τροφές θρεπτικά πλουσιότερες. Η σωστή επιλογή γεύματος μπορεί να μας κρατήσει μακριά από περιττές θερμίδες και να μας φέρει πιο κοντά σε όλα αυτά τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

Μπέργκερ vs Σαλάτα ζυμαρικών με σάλτσα γιαουρτιού

Οι θερμίδες για το μπέργκερ ξεκινούν από τις 260, για μια απλή εκδοχή με ψωμάκι,
μπιφτέκι, κέτσαπ και σαλάτα, ενώ μπορούν να φτάσουν και τις 450 θερμίδες αν
πρόκειται για διπλό μπέργκερ (ποσοστό λίπους από 8% έως 28%). Αντίθετα, μία μερίδα σαλάτα ζυμαρικών με σάλτσα γιαουρτιού έχει 166 θερμίδες και αποτελεί μια χορταστική επιλογή.

Μπριζόλα χοιρινή vs Ψαρονέφρι

Μία μερίδα ψαρονέφρι έχει 288 θερμίδες, ενώ μία μερίδα μπριζόλα χοιρινή έχει 450. Τα κορεσμένα τους λιπαρά είναι 2,4 γρ. για το ψαρονέφρι και 8,6 γρ. για την
μπριζόλα.

Μπακλαβάς vs Γιαούρτι με μέλι

Ανά 100 γρ. μπακλαβά φτάνουμε τις 386 θερμίδες, ενώ οι τιμές σε σάκχαρα αντιστοιχούν σε 34 γρ. και τα συνολικά λίπη σε 20 γρ. Ανά 100 γρ. γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά με μέλι αγγίζουμε τις 150 θερμίδες, 2 γρ. λιπαρά και 8 γρ. πρωτεΐνη, ενώ προσλαμβάνουμε και ασβέστιο. Οι διαφορές τους είναι τεράστιες και το γιαούρτι με μέλι αποτελεί μια θρεπτική επιλογή. Σε περίπτωση υπογλυκαιμίας επίλεξε σωστά.

Πίτσα vs Σουβλάκι κοτόπουλο

Μια κοινή εκδοχή της πίτσας με τυρί, ντομάτα, ζαμπόν, μπέικον, πιπεριά, κρεμμύδι,
ελιές, μανιτάρια δίνει 581 θερμίδες/2 κομμάτια (με αφράτη ζύμη) και περιέχει 11,2 γρ. κορεσμένο λίπος. Τα δύο σουβλάκια από στήθος κοτόπουλου περιέχουν περίπου 280 θερμίδες. Η πίτσα περιέχει αρκετά λιπαρά και, συγκεκριμένα, κορεσμένα, ενώ το κοτόπουλο αποτελεί σίγουρα μια πιο θρεπτική επιλογή.

Σαλάτα του Καίσαρα vs Τονοσαλάτα

Μία σαλάτα του Καίσαρα φτάνει και τις 620 θερμίδες, ενώ μία τονοσαλάτα τις
250. Όποια σαλάτα και να επιλέξεις, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όμως,
έχουν μεγάλη διαφορά στις θερμίδες.

Καρμπονάρα vs Στήθος κοτόπουλου με ρύζι και γιαούρτι

Η καρμπονάρα αποδίδει περίπου 750 θερμίδες και είναι πλούσια σε λιπαρά. Αντίθετα, το κοτόπουλο με ρύζι και γιαούρτι αποδίδει περίπου 550 θερμίδες και αποτελεί μια πιο υγιεινή επιλογή.

Πατάτες τηγανητές vs Πουρές πατάτας

Τα 100 γρ. τηγανητές πατάτες περιέχουν 292 θερμίδες, ενώ τα 100 γρ. πουρές
πατάτας 103 θερμίδες. Οι τηγανητές πατάτες είναι, επίσης, πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά, τα γνωστά "κακά λιπαρά", γι’ αυτό επιλέγουμε πουρέ πατάτας ή βραστές πατάτες.

Πίτα με γύρο απ’ όλα vs Καλαμάκι κοτόπουλο και πίτα

Μια πίτα με γύρο απ’ όλα αποδίδει 800 θερμίδες, 47 γρ. λίπος και 17 γρ. κορεσμένα λιπαρά, ενώ ένα καλαμάκι κοτόπουλο με πίτα αποδίδει 280 θερμίδες, 13 γρ. λίπος και 3 γρ. κορεσμένα λιπαρά.

Κέικ σοκολάτας-βανίλιας vs Μπάρα δημητριακών

Μία φέτα κέικ αποδίδει 250 θερμίδες και είναι πλούσια σε λιπαρά εξαιτίας του βουτύρου που περιέχει. Αντίθετα, μία μπάρα δημητριακών αποδίδει 90 θερμίδες και
είναι πολύ πιο υγιεινή επιλογή, γιατί περιέχει φυτικές ίνες, αποτελείται από προϊόντα ολικής αλέσεως και είναι χαμηλή σε λιπαρά.

Μπουγάτσα vs Pancakes με βρόμη

Η μπουγάτσα Θεσσαλονίκης με κρέμα και ζάχαρη άχνη περιέχει 398 θερμίδες και 15 γρ. λιπαρά. Τα pancakes βρόμης περιέχουν 50 θερμίδες ανά μερίδα και 3 γρ. λιπαρά.

Φυσικά, μπορείς να απολαμβάνεις όλα τα φαγητά, καθώς μια ισορροπημένη διατροφή πρέπει να περιέχει τα πάντα με μέτρο.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

LIFE Παρ, 23 Σεπ 2022

Λιποαναρρόφηση - λιπογλυπτική: Όσα θέλουμε να ξέρουμε

Προφανώς η ισορροπημένη διατροφή και η άσκηση είναι το Α και το Ω για ένα όμορφο και υγιές σώμα, ωστόσο σήμερα οι εξελίξεις στην επιστήμη της πλαστικής χειρουργικής είναι τέτοιες που μας επιτρέπουν να βελτιώσουμε σημεία στο σώμα μας με στοχευμένες παρεμβάσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟς ΣΥΝΕΡΓΑΤΗς SHAPE

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i