Fasting: Τα εκπληκτικά οφέλη της διαλειμματικής νηστείας

Η διαλειμματική νηστεία κερδίζει δημοτικότητα ως στρατηγική απώλειας βάρους και βελτίωσης της υγείας.

Fasting iStock

Η διαλειμματική ή διαλείπουσα νηστεία κερδίζει δημοτικότητα ως στρατηγική απώλειας βάρους και βελτίωσης της υγείας. Αυτός ο τύπος νηστείας περιλαμβάνει εναλλασσόμενες περιόδους φαγητού και νηστείας, συνήθως σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση. Αν και μπορεί να φαίνεται αντιφατικό, η έρευνα δείχνει ότι η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων πέρα από την απλή απώλεια βάρους.

Τα εκπληκτικά οφέλη της διαλειμματικής νηστείας

Βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη: Η ινσουλίνη είναι μια ορμόνη που βοηθά στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Όταν τρώμε, απελευθερώνεται ινσουλίνη για να βοηθήσει τα κύτταρά μας να απορροφήσουν τη γλυκόζη από την κυκλοφορία του αίματος. Ωστόσο, όταν καταναλώνουμε πάρα πολύ ζάχαρη ή επεξεργασμένους υδατάνθρακες, τα κύτταρά μας μπορεί να γίνουν ανθεκτικά στην ινσουλίνη, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένου του διαβήτη τύπου 2. Η διαλείπουσα νηστεία έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και την αναστροφή της αντίστασης στην ινσουλίνη.

Μειώνει τη φλεγμονή: Η χρόνια φλεγμονή συμβάλλει σημαντικά σε πολλά προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων, του καρκίνου και των αυτοάνοσων διαταραχών. Η διαλείπουσα νηστεία έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη φλεγμονή στο σώμα, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από αυτές τις καταστάσεις.

Βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου: Μελέτες έχουν προτείνει ότι η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία, τη μνήμη και τη μάθηση. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι η νηστεία προάγει την ανάπτυξη νέων εγκεφαλικών κυττάρων και αυξάνει την παραγωγή μιας πρωτεΐνης που ονομάζεται νευροτροφικός παράγοντας που προέρχεται από τον εγκέφαλο (BDNF), η οποία είναι απαραίτητη για τη μάθηση και τη μνήμη.

Αυξάνει τη μακροζωία: Η διαλείπουσα νηστεία έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τη διάρκεια ζωής πολλών ζωικών ειδών, συμπεριλαμβανομένων των ποντικών και των αρουραίων. Αν και δεν είναι ακόμη σαφές εάν το ίδιο αποτέλεσμα εμφανίζεται στους ανθρώπους, ορισμένες έρευνες έχουν προτείνει ότι η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της διαδικασίας γήρανσης και στη μείωση του κινδύνου ασθενειών που σχετίζονται με την ηλικία.

Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου: Μελέτες έχουν δείξει ότι η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου ορισμένων τύπων καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του μαστού και του παχέος εντέρου. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι η νηστεία μπορεί να μειώσει την ινσουλίνη και τις φλεγμονές, που και τα δύο συνδέονται με την ανάπτυξη καρκίνου.

Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς: Η διαλειμματική νηστεία έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει αρκετούς δείκτες της υγείας της καρδιάς, συμπεριλαμβανομένων της αρτηριακής πίεσης, των επιπέδων χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι η νηστεία προάγει τη διάσπαση των λιπών, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της συσσώρευσης πλάκας στις αρτηρίες.

Αν και η διαλειμματική νηστεία μπορεί να μην είναι κατάλληλη για όλους, ιδιαίτερα για εκείνους με ορισμένες ιατρικές παθήσεις, η έρευνα δείχνει ότι μπορεί να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων για όσους είναι σε θέση να την κάνουν με ασφάλεια. Είτε θέλεις να χάσεις βάρος, είτε να βελτιώσεις την υγεία σου ή απλά να δοκιμάσεις κάτι νέο, η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να αξίζει να ληφθεί υπόψη.

Τι πραγματικά συμβαίνει στο σώμα μας κατά τη διαλειμματική νηστεία;

Διαλειμματική νηστεία και καλή υγεία: 2 έρευνες απαντούν

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i