Λάδι αβοκάντο vs ελαιόλαδου: Ποιο να επιλέξεις για τηγάνισμα;

Λάδι αβοκάντο και ελαιόλαδο: Ποιες είναι οι διατροφικές διαφορές τους και πώς χρησιμοποιούνται στο μαγείρεμα;

oil istock

Εκτός από το να μην κολλάει το φαγητό στα μαγειρικά σoυ σκεύη, το λάδι που χρησιμοποιείται σε μια συνταγή μπορεί να μεταφέρει γεύσεις σε όλο το πιάτο και ακόμη και να προσφέρει κάποια υγιεινά οφέλη, ανάλογα με το λάδι και τη μέθοδο μαγειρέματος. Αλλά τι γνωρίζεις για το λάδι αβοκάντο και ποιες είναι οι διαφορές τους με το δικό μας ελαιόλαδο;

Οι δύο μεγαλύτεροι μύθοι για το ελαιόλαδο - Και τι ισχύει τελικά;

Διατροφικά στοιχεία για το λάδι αβοκάντο και το ελαιόλαδο

Έλαιο αβοκάντο (1 κουταλιά της σούπας)

  • Θερμίδες: 124 θερμίδες
  • Λίπη: 14 γρ
  • Κορεσμένα λιπαρά: 1,6 γρ
  • Μονοακόρεστα λιπαρά: 9,9 γρ
  • Πολυακόρεστα λιπαρά: 1,9 γρ
  • Βιταμίνη Ε: 1,8 mg

Ελαιόλαδο (1 κουταλιά της σούπας)

  • Θερμίδες: 119 θερμίδες
  • Λίπη: 14 γρ
  • Κορεσμένα λιπαρά: 1,9 γρ
  • Μονοακόρεστα λιπαρά: 9,9 γρ
  • Πολυακόρεστα λιπαρά: 1,4 γρ
  • Βιταμίνη Ε: 1,9 mg

Οφέλη για την υγεία 

Αυτά τα δύο έλαια είναι διατροφικά πανομοιότυπα όσον αφορά την περιεκτικότητα σε θερμίδες, λιπαρά και βιταμίνη Ε. Περιέχουν επίσης πολυφαινόλες και λουτεΐνη, που είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά.

Το λάδι αβοκάντο περιέχει βιταμίνες Α, Β, Ε και D, καθώς και κορεσμένα και ακόρεστα λιπαρά οξέα. Είναι επίσης πλούσιο σε λεκιθίνη.

Το ελαιόλαδο αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε, της λιποδιαλυτής βιταμίνης που εμφανίζει έντονη αντιοξειδωτική δράση ενώ περιέχει φυτοστερόλες, σκουαλένιο και φαινόλες.

Και οι δύο τύποι λαδιών βοηθούν στην απορρόφηση μερικών βασικών βιταμινών που απαιτούν λίπος για να απορροφηθεί. 

Πού εντοπίζονται οι διαφορές

Οι μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ αυτών των δύο ελαίων εντοπίζονται στη γεύση και τις μαγειρικές τους εφαρμογές.

Μαγείρεμα με λάδι αβοκάντο

oil
istock

Το έλαιο αβοκάντο θεωρείται ουδέτερο έλαιο επειδή δεν έχει σχεδόν γεύση, αν και μερικά μπορεί να δίνουν ήπια γεύση αβοκάντο. Το λάδι αβοκάντο αντέχει σε υψηλές θερμοκρασίες και είναι ιδανικό για τηγάνισμα, ψήσιμο, σάλτσες και ωμό σε μαρινάδες ή ντρέσινγκ για σάλτσες.

Είναι το τέλειο συμπλήρωμα για συνταγές με βάση το αβοκάντο, όπως το γουακαμόλε, και μπορεί εύκολα να συνδυαστεί με ελαιόλαδο και άλλα μαγειρικά έλαια για να δημιουργήσει νέες και μοναδικές γεύσεις.

Επίσης, είναι υγιεινό υποκατάστατο για άλλα ουδέτερα, υψηλής θερμοκρασίας μαγειρικά έλαια. Η ασιατική, η ινδική και η μεξικάνικη κουζίνα είναι μερικές που χρησιμοποιούν έλαια όπως το λάδι αβοκάντο.

Μαγείρεμα με ελαιόλαδο

oil
istock

Το ελαιόλαδο, από την άλλη πλευρά, τείνει να έχει πιο δυνατή, πιο ξεχωριστή γεύση. Αυτό το απαλό, πλούσιο λάδι μπορεί να δώσει πολλές διαφορετικές γευστικές νότες ανάλογα με την ποικιλία, την περιοχή ανάπτυξης και άλλες μεταβλητές. Η γεύση του μπορεί να κυμαίνεται από φρουτώδη έως βουτυρώδη και λουλουδάτη - μερικά χαρακτηριστικά ελαιόλαδα έχουν ακόμη και μια λεπτή, πικάντικη γεύση.

Όσο λιγότερο επεξεργασμένο είναι, τόσο περισσότερη γεύση έχει το ελαιόλαδο. Αυτό σημαίνει ότι το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο είναι το λιγότερο επεξεργασμένο, έχει πιο έντονη γεύση από μια ποικιλία μη έξτρα παρθένου ελαιόλαδου. 

Το ελαιόλαδο έχει χαμηλότερο σημείο καπνού (στους 170-230oC περίπου και ανάλογα το ελαιόλαδο) σε σύγκριση με το λάδι αβοκάντο (270οC), αν και τα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα δεν πρέπει να θερμαίνονται καθόλου για να διατηρήσουν τη λεπτή, νόστιμη γεύση τους αλλά και τα αντιοξειδωτικά τους.

Το ελαιόλαδο είναι εξαιρετικό για σοτάρισμα και ψήσιμο καθώς και για συνταγές με λαδερά, ενώ οι υψηλής ποιότητας, γευστικές επιλογές ταιριάζουν καλύτερα σε συνταγές χωρίς μαγείρεμα, όπως στις φρέσκιες σαλάτες, σε dips και σε διάφορα dressings.

Απόφυγε την υπερβολική κατανάλωση και των δύο ελαίων

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα έλαια αυτά είναι μια πηγή λίπους με πολλές θερμίδες. Σε σύγκριση με τα τρόφιμα με πρωτεΐνες και υδατάνθρακες, τα λίπη περιέχουν περισσότερες θερμίδες ανά μερίδα, επομένως είναι σημαντικό να αποφεύγεται η ακραία, υπερβολική κατανάλωσή τους. Είναι καλύτερο να καταναλώνεις περίπου μία κουταλιά της σούπας λάδι ανά μερίδα.

Διάβασε ακόμη: 4 συχνές απορίες για το ελαιόλαδο και μερικά pro tips για να το επιλέξεις σωστά

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i