Τι θα συμβεί αν τρως παγωτό κάθε μέρα; Η απάντηση θα σε ξαφνιάσει

Κι όμως το παγωτό έχει και οφέλη και μπορεί να σου κάνει καλό!

γυναίκες τρώνε παγωτό istock

Σε γεύση και ικανοποίηση το παγωτό παίρνει ξεκάθαρα 10 στα 10. Αλλά είναι επίσης γεμάτο με ζάχαρη, θερμίδες και μερικές φορές τεχνητά πρόσθετα, επομένως, πιστεύεις ότι είναι κάτι που πρέπει να τρως μόνο μία φορά το χρόνο και σίγουρα όχι κάθε μέρα.

Τι θα γινόταν, όμως, αν έτρωγες παγωτό κάθε μέρα; Θα κατάστρεφε την υγεία σου; Ρωτήσαμε τη διαιτολόγο - διατροφολόγο Μαρία Μεντζέλου.

Παγωτό: 10 σπιτικές συνταγές για ένα υγιεινό και ελαφρύ αποτέλεσμα

Είναι κακό να τρως παγωτό κάθε μέρα;

Η διαιτολόγος Μαρία Μεντζέλου διστάζει να χαρακτηρίσει οποιοδήποτε φαγητό (ή τη συχνότητα με την οποία το τρώει κάποιος) ως "καλό" ή "κακό".

"Αυτό μπορεί να προκαλέσει αισθήματα ντροπής, ενοχής και φόβου, οδηγώντας ενδεχομένως σε μια ανθυγιεινή σχέση με το φαγητό", λέει. Επιπλέον, ο καθένας έχει τις δικές του διατροφικές ανάγκες που μπορεί να διαφέρουν από άτομο σε άτομο.

"Δεν είναι σωστό να ταξινομούμε ένα είδος τροφής ως "κακό", απλώς γνωρίζουμε ότι υπάρχουν περισσότερα θρεπτικά τρόφιμα και λιγότερο θρεπτικά", είπε. "Το παγωτό είναι μια τροφή πλούσια σε θερμίδες, υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά που μπορεί να απολαύσει κανείς με μέτρο σε μια υγιεινή διατροφή".

Υπάρχουν πολλά παγωτά στην αγορά με πολλά διαφορετικά διατροφικά προφίλ, επομένως είναι σημαντικό να διαβάζεις τις ετικέτες.

Αλλά ως γενικό κανόνα κράτα το εξής: Μία μερίδα 2/3 φλιτζανιού παγωτού βανίλιας περιέχει 32 γραμμάρια ζάχαρης και 13 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών. Το συνιστώμενο ημερήσιο όριο πρόσληψης πρόσθετης ζάχαρης από την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία δεν υπερβαίνει τα 36 γραμμάρια για τους άνδρες και τα 25 γραμμάρια για τις γυναίκες. Και όσον αφορά τα κορεσμένα λιπαρά, η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συνιστά όχι περισσότερα από 13 γραμμάρια την ημέρα για κάποιον που ακολουθεί δίαιτα 2.000 θερμίδων την ημέρα. Έτσι, μια μερίδα παγωτού απορροφά σε μεγάλο βαθμό τη ζάχαρη και τα κορεσμένα λίπη όλης της ημέρας.

Αλλά αυτό δεν είναι λόγος για να στερηθείς εντελώς το παγωτό.

Η διαιτολόγος λέει ότι το παγωτό είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη, μπορεί ωστόσο να αποτελέσει μέρος μιας καθημερινής υγιεινής διατροφής. Μάλιστα, έχει και κάποια οφέλη για την υγεία.

"Μια μερίδα παγωτό κάθε βράδυ στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής είναι απίθανο να καταστρέψει την υγεία σου", είπε. "Επιπλέον, το παγωτό είναι πηγή ασβεστίου, μαγνησίου και Β12 και συχνά προσφέρει απόλαυση και νοσταλγία, που είναι σημαντικές λειτουργίες για το φαγητό".

Ποια είναι τα οφέλη του παγωτού

Σε αντίθεση με πολλές άλλες γλυκές λιχουδιές, το παγωτό έχει κάποια θετικά στοιχεία για την υγεία.

Η πρωτεΐνη και το λίπος που βρίσκονται στο παγωτό συμβάλλουν στην επιβράδυνση της απορρόφησης της ζάχαρης, η οποία είναι καλύτερη από την άποψη του σακχάρου στο αίμα από άλλα γλυκά όπως πάστες, που περιέχουν σχεδόν αποκλειστικά σάκχαρα και ανεβάζουν περισσότερο το σάκχαρο. Επίσης λαμβάνεις και ασβέστιο όταν τρως παγωτό.

Το γάλα και η κρέμα είναι μια καλή πηγή βιταμίνης Α, απαραίτητη θρεπτική ουσία για την προαγωγή της υγείας των ματιών και την υποστήριξη της λειτουργίας του ανοσοποιητικού. Αυτά τα γαλακτοκομικά προϊόντα παρέχουν επίσης χολίνη, η οποία παίζει ζωτικό ρόλο στην πρώιμη ανάπτυξη του εγκεφάλου και στον μεταβολισμό. Η υψηλή περιεκτικότητα του παγωτού σε λιπαρά μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κορεσμό σε σύγκριση με άλλα επιδόρπια που είναι κυρίως πλούσια σε ζάχαρη και επεξεργασμένους υδατάνθρακες. (Φυσικά, όλα εξαρτώνται από την περιεκτικότητα σε λιπαρά και την πηγή γαλακτοκομικών του παγωτού που αγοράζεις.)

Πρόσφατη έρευνα δείχνει επίσης ότι παρά την υψηλή περιεκτικότητά του σε κορεσμένα λιπαρά, η κατανάλωση γαλακτοκομικών τροφίμων πλήρους γάλακτος δεν αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. 

Το μέγεθος μετράει

Η διαιτολόγος τονίζει ότι αν πρόκειται να τρως παγωτό κάθε μέρα, το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να προσέχεις είναι το μέγεθος της μερίδας. "Μια μόνο μερίδα, η οποία είναι συχνά μισό φλιτζάνι, ανά ημέρα είναι το μέγιστο", λέει η διαιτολόγος. 

Είναι ωστόσο σημαντικό να εξετάσεις τη διατροφή σου συνολικά. Εάν τρως πολλή ζάχαρη κατά τη διάρκεια της ημέρας, η προσθήκη παγωτού δεν είναι  καλή ιδέα.

Σοκολατένιο παγωτό: Η συνταγή της διατροφολόγου για ενίσχυση της μνήμης!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i