5 υγιεινά μυρωδικά για πιο θρεπτικά πιάτα (με τι ταιριάζει το καθένα;)

Χάρη σ’ αυτά τα σούπερ υγιεινά μπαχαρικά και μυρωδικά, κάθε φαγητό αναβαθμίζεται γευστικά και προσφέρει στον οργανισμό ακόμα περισσότερα θρεπτικά συστατικά.

mirodika

Δεν χρειάζεται να αλλάξεις ριζικά τον τρόπο που μαγειρεύεις για να γίνουν τα γεύματά σου πιο νόστιμα και θρεπτικά. Απλά δοκίμασε να τα εμπλουτίσεις με μπαχαρικά και υγιεινά μυρωδικά, όπως θυμάρι, πάπρικα, τζίντζερ και άλλα που όχι μόνο θα κάνουν τη γεύση τους πιο ιδιαίτερη και το γεύμα σου πιο απολαυστικό αλλά θα συμπληρώσουν το πιάτο σου με ακόμα περισσότερες βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και άλλα συστατικά που έχουν ευεργετικά οφέλη για τον οργανισμό.

Να μερικά υγιεινά μυρωδικά για να προσθέσεις στις συνταγές σου:

Δεντρολίβανο

Δεντρολίβανο

Είναι αξιοθαύμαστο πόσα πολλά θρεπτικά συστατικά περιέχονται μέσα στα τόσο μικρά φυλλαράκια του. Το δεντρολίβανο είναι πλούσιο σε σίδηρο και ασβέστιο, ενώ έχει διαπιστωθεί ότι περιέχει ένα στοιχεί που συμβάλλει στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2. Όταν χρησιμοποιείται για να δώσει έξτρα νοστιμιά στο κρέας, θεωρείται ότι περιορίζει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων που συνδέεται με την κατανάλωση κόκκινου κρέατος. Πρόσθεσέ το στα μπιφτέκια, στις συνταγές με χοιρινό κρέας, στην ομελέτα και σε σούπες.

Τζίντζερ

Τζίντζερ

Είναι γνωστό για τις ιδιότητές του να ανακουφίζει από τη ναυτία και τις στομαχικές διαταραχές, αλλά έχει κι άλλα οφέλη για τον οργανισμό. Το πλούσιο σε αντιοξειδωτικά τζίντζερ ανακουφίζει από τον πόνο που προκαλούν διάφορες φλεγμωνώδεις καταστάσεις, όπως οι κράμπες της περιόδου και οι ημικρανίες. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν στις ΗΠΑ διαπίστωσαν σε έρευνα ότι το τζίντζερ σε σκόνη μπορεί να αποτρέψει την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων στις ωοθήκες. Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις όπου συνήθως βάζεις μοσχοκάρυδο, όπως στο ριζότο, στις σούπες, στις κρέμες και στο τσάι.

Πιπέρι καγιέν

Πιπέρι καγιέν

Το κόκκινο καυτερό πιπέρι χρησιμοποιείται από πολλούς λαούς εδώ και αιώνες για να αντιμετωπιστούν προβλήματα στη λειτουργία της πέψης αλλά και διάφοροι πόνοι. Έρευνες έχουν δείξει ότι η καψαϊκίνη που περιέχει μπορεί να αποτρέψει την εμφάνιση διάφορων μορφών καρκίνου. Επιπλέον, έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση International Journal of Obesity έδειξε ότι η καψαϊκίνη προκαλεί αίσθημα κορεσμού και μειώνει την πρόσληψη λίπους, συμβάλλοντας στην προσπάθεια για αδυνάτισμα. Πρόσθεσέ το σε σούπες, ριζότο, σάλτσες, πιάτα με λαχανικά και κρέας.

Ρίγανη

Ρίγανη

Ένα κουταλάκι του γλυκού ρίγανη περιέχει μεγάλη ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος. Ταιριάζει τέλεια με τις κόκκινες σάλτσες για μακαρόνια, με το ρύζι, με το κοτόπουλο και τα κρεατικά.

Φασκόμηλο

Φασκόμηλο

Είναι πολύ πλούσιο σε βιταμίνη Κ, η οποία είναι απαραίτητη για την καλή υγεία των οστών και αποτρέπει τη δημιουργία θρόμβων στο αίμα. Επιπλέον, έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωσή του βελτιώνει τη λειτουργία της μνήμης και ενδεχομένως δρα αποτρεπτικά για την εμφάνιση της νόσου Alzheimer. Το γήινο, ζεστό άρωμά του είναι ιδανικό για πιάτα που περιέχουν κολοκύθα, αλλά και για τα κρεατικά και το ψάρι. Βιταμίνη Κ –αλλά σε μικρότερη ποσότητα- περιέχει και ο μαϊντανός.

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i