6 λόγοι που δεν πρέπει να λιμοκτονείς όταν το παρακάνεις με κάποιο γεύμα

Γιατί δεν πρέπει ένα επεισόδιο υπερφαγίας να ακολουθείται από αυστηρή δίαιτα;

08.11.2018

εχεις διαβασει

Αποτοξίνωση μετά την υπερφαγία

Ευχαριστούμε την Βιργινία Σκουλίδη, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Instagram: Dietliciousgr

Κάποιες φορές καταλήγουμε να τρώμε λίγο παραπάνω από αυτό που έπρεπε, θέλαμε ή έλεγε το πρόγραμμα διατροφής μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει μετά από ένα τέτοιο συμβάν, να επιβάλλεται αυστηρή τιμωρία στον οργανισμό, περιορίζοντας κατά πολύ τη κατανάλωση φαγητού, αφού τελικά, η κατάσταση θα γίνει χειρότερη χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Αντί λοιπόν, την επόμενη μέρα να ακολουθήσεις κάποια juice cleanse δίαιτα ή άλλη περιοριστική και σκληρή δίαιτα, για μερικά εικοσιτετράωρα, ώστε να εξιλεωθείς, απλά φρόντισε να δώσεις λίγη περισσότερη προσοχή στα γεύματα σου τις επόμενες μέρες.

Δες επίσης: Πώς θα φτιάξεις υγιεινά Buddha Bowls και οι 5 συνταγές μας!

Οι 6 βασικοί λόγοι που δεν θα πρέπει να ακολουθήσεις ένα υπερβολικά περιοριστικό μοντέλο διατροφής μετά από ένα επεισόδιο υπερφαγίας είναι:

Αποτοξίνωση μετά την υπερφαγία: Γιατί δεν πρέπει να λιμοκτονήσεις μετά από ένα βαρύ γεύμα; 

1.Βλάπτεις τον μεταβολισμό σου

Περιορίζοντας πάρα πολύ τη διατροφή σου, προκαλείς μία μεγάλη σύγχυση στα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης, που παίζουν και τα δύο σημαντικό ρόλο σε έναν σωστά λειτουργικά μεταβολισμό. Η κατανάλωση ακανόνιστων γευμάτων, όπως ένα γεύμα την ημέρα, μειώνει την ανοχή στην γλυκόζη, με αποτέλεσμα να μην αξιοποιείται αποτελεσματικά από τον οργανισμό.

2. Δεν μπορείς να ασκηθείς

Πως μπορείς να δώσεις τον καλύτερο εαυτό σου στο γυμναστήριο όταν δεν έχεις την απαραίτητη ενέργεια; Μελέτες δείχνουν ότι, οι αθλητές που ακολουθούν μία δίαιτα διαλειμματικής νηστείας κατά τη διάρκεια του Ραμαζάνι, εμφανίζουν εξαιρετικά κακή απόδοση.  Όταν δεν υπάρχει η απαραίτητη ενέργεια για φυσική δραστηριότητα, είναι πολύ πιο δύσκολο να προσέξεις τη διατροφή και τη φόρμα σου, ενώ αυξάνεται ακόμα, ο κίνδυνος τραυματισμού.

3. Δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι, τα άτομα που δεν τρώνε αρκετά μέσα στην ημέρα, εμφανίζουν διαταραχές στον ύπνο τους. Ο λόγος έιναι ότι, το αίσθημα πείνας δεν τους επιτρέπει να ηρεμίσουν και να κοιμηθούν φυσιολογικά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διαταραγμένη πρόσληψη τροφής, αφού οι πιθανότητες να διακόψουν τον ύπνο τους μέσα στη νύχτα για να φάνε είναι αρκετές.

4. Γίνεσαι πιο επιρρεπής στο τσιμπολόγημα

Είναι λογικό όταν δεν τρως σωστά μέσα στην ημέρα και δεν καλύπτεις τις ενεργειακές σου ανάγκες, να χάσεις τον έλεγχο (πάλι) στο βραδινό σου γεύμα, όταν πια έχει τελειώσει η μέρα και έχεις ηρεμήσει στον καναπέ ή το κρεβάτι σου.

Αυτή η κατάσταση, μπορεί πολύ εύκολα, χωρίς να το καταλάβεις, να μετατραπεί σε μία καθημερινή συνήθεια και στο τέλος, σε έναν φαύλο κύκλο υπερφαγικών επεισοδίων, τύψεων και τέλους αύξησης βάρους. Αν δεν τρως όλη την ημέρα, ίσως να μην σε ενοχλεί, καθώς η μέρα σου είναι γεμάτη υποχρεώσεις, όμως στο τέλος της, το σώμα σου ζητάει άμεσα τις θερμίδες που του στέρησες και δεν θα τις πάρει από το χθεσινό «αμαρτωλό» σου γεύμα.

Δες επίσης: 10 τροφές με περισσότερη βιταμίνη C από ένα πορτοκάλι 

5. Δεν έχεις καθαρή σκέψη

Ο εγκέφαλος δεν μπορεί να διεκπεραιώσει όλες τις υποχρεώσεις που του έχεις αναθέσει αν δεν λάβει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Συγκεκριμένα, ο ανθρώπινος εγκέφαλος χρησιμοποιεί το 25% της γλυκόζης του σώματος. Επομένως, αν δεν λάβει επαρκή ποσότητα από αυτή, μειώνεται η λειτουργικότητα και η απόδοση του. Τα συμπτώματα είναι, αίσθημα κούρασης, εμφάνιση πονοκεφάλων και φυσικά δεν πρόκειται να έχεις την αναμενόμενη απόδοση στη εργασία σου.

6. Δυσάρεστη αναπνοή

Άλλο ένα πειστικό επιχείρημα για να μην περιορίσεις αυστηρά τη διατροφή σου την επόμενη μέρα μετά από ένα τέτοιο γεύμα. Αν ο οργανισμός σου δεν λαμβάνει την απαραίτητη ποσότητα υδατανθράκων, που χρειάζεται για την παραγωγή ενέργειας, θα κάψει λίπος. Ξέρω, ακούγεται τέλειο, αλλά αν καίει μόνο λίπος τότε μπαίνει σε μία διαδικασία, γνωστή ως κέτωση. Όταν βρίσκεσαι σε κατάσταση κέτωσης, παράγονται ουσίες που ονομάζονται κετονικά σώματα, τα οποία προκαλούν δυσάρεστη αναπνοή. Αυτή η διαδικασία συμβαίνει αρκετά γρήγορα. Αν παραλείπεις το πρωινό, ίσως να αρχίσει να εμφανίζεται την ώρα του μεσημεριανού.  

 

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πλάνο διατροφής επανεκκίνησης για μία εβδομάδα: Η αποτοξίνωση από επεξεργασμένες τροφές ξεκινά τώρα

Μπορείς να αρχίσεις να τρως λίγο πιο καθαρά και έχουμε το σχέδιο για μια καινούργια αρχή.

Τι τρώει η διαιτολόγος όταν κάνει δίαιτα: Όλα τα γεύματα της εβδομάδας από την Κλειώ Δημητριάδου

Τι τρώει η διαιτολόγος; Ακολουθεί πιστά τη δίαιτά της ή μήπως κάνει διατροφικές ατασθαλίες; Η αλήθεια στις φωτογραφίες που θέλεις να δεις.

Νούντλς, κινόα, ρύζι, ζυμαρικά: Ποια είναι πιο υγιεινή επιλογή;

Η διατροφολόγος Ξένια Παπαναστασίου βάζει σε τάξη τις απορίες μας

Χάλασα τη δίαιτα, τι να κάνω; Πόσες φορές μπορείς να χαλάσεις τη δίαιτα την εβδομάδα χωρίς πρόβλημα λέει η διαιτολόγος

Χάλασες τη δίαιτα;,Θες να μπορείς να τρως 2 και 3 free γεύματα την εβδομάδα; Η διαιτολόγος λέει αν μπορείς

Το τοστ μόλις έγινε η καλύτερη επιλογή για υγιεινό πρωινό! Να γιατί

Μόλις δημιουργήθηκε το πιο θρεπτικό ψωμί του τοστ και να οι δικές μου καλύτερες προτάσεις για τοστ!

#shapegreece