Ζυμαρικά και δημητριακά ολικής άλεσης: Γιατί να τα προτιμήσεις και ποιοι πρέπει να τα αποφεύγουν

Γιατί να προτιμήσω ολικής αλέσεως ζυμαρικά και δημητριακά; Τι προτείνει η διατροφολόγος Ανδρονίκη Πάντα;

22.02.2018

εχεις διαβασει

Ζυμαρικά και δημητριακά ολικής άλεσης: Γιατί να τα προτιμήσεις και ποιοι πρέπει να τα αποφεύγουν

Ευχαριστούμε την Ανδρονίκη Πάντα, διαιτολόγο- διατροφολόγο, Facebook

Στην πραγματικότητα παρά τους μύθους που κυκλοφορούν, τα δημητριακά ολικής αλέσεως αποδίδουν ακριβώς τις ίδιες θερμίδες με τα λευκά ζυμαρικά.

Έτσι μια μερίδα ½ φλιτζάνι μακαρόνια, είτε είναι λευκά, είτε είναι ολικής , αποδίδει 80 θερμίδες.

Γιατί να προτιμήσω τελικά προϊόντα ολικής άλεσης;

Ένας από τους σημαντικότερους λόγους επιλογής προϊόντων ολικής άλεσης, είναι γιατί θα αισθανθείς μεγαλύτερο κορεσμό και για περισσότερη ώρα.

Η μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες των υδατανθράκων ολικής αλέσεως, θα σε βοηθήσει να αισθανθείς πιο χορτάτη και θα είναι αίσθημα που θα κρατήσει για περισσότερη ώρα, καθώς αργεί περισσότερο η διέλευση της τροφής από το γαστρεντερικό σύστημα ενώ τα ζυμαρικά ολικής άλεσης απορροφούν και μεγαλύτερη ποσότητα υγρών.

Μην ξεχνάς επίσης ότι ο φλοιός του σιταριού είναι πλούσιος σε βιταμίνη Ε, μια βιταμίνη απαραίτητη για μια λαμπερή και νεανική επιδερμίδα.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Σπόροι και δημητριακά ολικής αλέσεως: Μάθε τους υδατάνθρακες που αδυνατίζουν!

Τι διαφορετικό έχουν τα λευκά ζυμαρικά και σε ποιους προτείνονται;

Τα λευκά ζυμαρικά όπως και το ψωμί πολυτελείας όπως αναγράφεται στους φούρνους, παρασκευάζονται από το ενδοσπέρμιο το κεντρικό πυρήνα δηλαδή των σιτηρών. Όταν κυκλοφόρησαν θεωρούνταν πολυτελείας γιατί ήταν προϊόν που μπορούσαν μόνο οι πλούσιοι να το απολαμβάνουν λόγω της διαδικασίας που γινόταν για να φύγει το περίβλημα του σπόρου με αποτέλεσμα να έχει αυξημένη τιμή. Στις ημέρες μας παρατηρούμε να συμβαίνει το αντίθετο ακριβώς, μιας και τα προϊόντα ολικής άλεσης έχουν υψηλότερη τιμή από τα λευκά.

Τα λευκά ζυμαρικά προτείνονται κυρίως για τα άτομα με αυξημένο ουρικό οξύ, λόγω της απουσίας πουρινών, που περιέχονται στο στέλεχος του καρπού.

Οι υπόλοιποι μπορούμε να προτιμάμε ζυμαρικά και προϊόντα ολικής αλέσεως που είναι εξίσου νόστιμα, πολύ χορταστικά και σίγουρα πιο θρεπτικά για τον οργανισμό μας.

The Mamagers Update

Παιδιά και ενήλικες εμβολιαστείτε άμεσα. H ιλαρά καλπάζει!

10 πράγματα που ΔΕΝ κάνουν οι χαρούμενοι γονείς – και διδάσκουν στα παιδιά τους να μην κάνουν

 

[related id="296754"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece