Έφαγες το αβγό σου; Aσπράδι ή κρόκος: Τι να επιλέξεις τελικά;

Έφαγες το αβγό σου; Η πιο οικονοµικη σουπερ τροφη δεν ερχεται απο τα δαση του Αµαζονιου, κοστιζει µολις 50 λεπτα και τη βρισκεις παντου. Ασπράδι ή κρόκος; Τι να επιλέξεις τελικά.

06.01.2017

εχεις διαβασει

Έφαγες το αβγό σου; Aσπράδι ή κρόκος: Τι να επιλέξεις τελικά;

Συνεργάστηκε η Γεωργία Καππάτου, διαιτολόγος-διατροφολόγος.

Το αβγό είναι µια φτηνή πηγή υψηλής ποιότητας πρωτεΐνης, σύµφωνα µε τη διατροφολόγο Γεωργία Καππάτου. «Και επειδή βρίσκεται “πακεταρισµένο” στο κέλυφός του, είναι εύκολος ο έλεγχος της µερίδας».

Τα σπάσαµε: Αγαπάς την οµελέτα, αλλά το καλό µε τα αβγά είναι ότι µαγειρεύονται µε πολλούς τρόπους και δεν τα βαριέσαι. Δοκίµασε αυτές τις ιδέες της Michelle Tam, συγγραφέως του βιβλίου µαγειρικής Nom Nom Paleo.

Φριτάτα µάφιν
Χτύπησε 8 αβγά µε 1/4 του φλιτζανιού γάλα, ανακάτεψέ τα µε ψιλοκοµµένα µαγειρεµένα λαχανικά και πολύ λεπτές φέτες προσούτο και ρίξε το µείγµα σε λαδωµένες θήκες για µάφιν ή σε θήκες σιλικόνης. Ψήσε για 20-25 λεπτά στους 190°C. Δύο µίνι φριτάτες αντιστοιχούν σε µία µερίδα. Φύλαξε ό,τι περισσέψει στο ψυγείο για έως και 4 ηµέρες.

Αβγά µε σπαράγγια
Ζέστανε 1 κ.σ. λάδι σε µικρό αντικολλητικό τηγάνι και σοτάρισε ελαφρά 6 σπαράγγια τουρσί. Σπρώξ’ τα στη µία πλευρά και σπάσε 1 ή 2 αβγά στο τηγάνι δίπλα τους – τηγάνισέ τα για 1 µε 2 λεπτά.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Το φαγητό που πρέπει να έχεις για μεσημεριανό κάθε ημέρα

Το τέλειο σφιχτό βραστό αβγό
Άνοιξε µια µικρή τρύπα στον πάτο του αβγού µε καρφίτσα, βάλ’ το σε κατσαρολάκι, σκέπασέ το µε νερό και πρόσθεσε 1 κ.γ. µαγειρική σόδα. Βράσε για 1 λεπτό, απόσυρε από τη φωτιά και άφησέ το σκεπασµένο για 10 λεπτά. Κρύωσέ το σε µεγάλο µπολ γεµάτο µε πάγο και νερό για 5 λεπτά. Ξεφλούδισε και απόλαυσε!

Ασπράδι ή κρόκος;

«Μη φοβάσαι τον κρόκο! Περιέχει το µεγαλύτερο µέρος από τη θρεπτική αξία του αβγού», επισηµαίνει η Γεωργία Καππάτου, «συµπεριλαµβανοµένης περίπου της µισής ποσότητας από την πρωτεΐνη και όλη τη βιταµίνη D».

avgo-vrasino

 

Μάλιστα, σε νέα έρευνα στην επιθεώρηση BMJ βρέθηκε πως η κατανάλωση ενός αβγού τη µέρα δεν αυξάνει τον κίνδυνο εµφάνισης καρδιοπάθειας, «καθαρίζοντας» τον κρόκο από την κακή του φήµη.

Επιπλέον, τα ολόκληρα αβγά είναι χορταστικά, κάτι που εξηγεί το ότι οι άνθρωποι που τα τρώνε για πρωινό αντί για ψωµί χάνουν 65% περισσότερο βάρος, σύµφωνα µε µελέτη του Πανεπιστηµίου του Σεντ Λούις.

Το µέγεθος µετράει; Όχι και τόσο. «Το µέγεθος των αβγών βασίζεται στο βάρος τους ανά δωδεκάδα» εξηγεί η ειδικός.

Υπάρχει διαφορά µόλις 8 θερµίδων ανάµεσα στα δύο πιο δηµοφιλή είδη, τα large και τα extra large, και η µικρή διαφορά στο βάρος σπάνια έχει σηµασία – µόνο στις περιπτώσεις που φτιάχνεις γλυκό.

[related id="56212"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece