Γιατί λέμε «ναι» στους υδατάνθρακες! Η διατροφολόγος εξηγεί

Τελικά, τι θέση έχουν οι υδατάνθρακες στη διατροφή;

heart-shape-bread-ISTOCK-id507293872 anandaBGD

Κατά καιρούς ακούμε να κατηγορούνται οι υδατάνθρακες για το υψηλό σωματικό βάρος και αναφέρεται πως η λύση είναι να τους αφαιρέσουμε από το καθημερινό μας διαιτολόγιο.

Αυτό, εκτός από λάθος, δεν είναι εφικτό καθώς υδατάνθρακες συναντάμε στα φρούτα, στα λαχανικά, στα αμυλούχα τρόφιμα, στα όσπρια και στα γαλακτοκομικά.

Είναι τόσο κακή η πρόσληψη υδατανθράκων;

Η Μεσογειακή Διατροφή είναι γνωστή για τις ευεργετικές της ιδιότητες. Στη βάση της έχει τα αμυλούχα τρόφιμα, τα φρούτα και τα λαχανικά ως μια απαραίτητη καθημερινή διατροφική συνήθεια.

Οι παγκόσμιες διατροφικές συστάσεις λένε πως η διατροφή μας πρέπει κατά 45 έως 55% να αποτελείται από υδατάνθρακες, 15 έως 20% από πρωτεΐνες και 25 έως 35% από λίπος.

Όπως, λοιπόν, είναι κατανοητό, όχι μόνο «απαγορεύεται» να αφαιρέσουμε τους υδατάνθρακες, πρέπει και να καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό της ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Η τάση των fake carbs: Να με ποιο λαχανικό θα αντικαταστήσεις κάθε υδατάνθρακα για καλύτερη διατροφή, βάρος, υγεία με 1 μόνο κίνηση

Ποιοι υδατάνθρακες είναι καλοί και ποιοι κακοί;

Οι υδατάνθρακες χωρίζονται σε απλούς και σύνθετους. Οι απλοί είναι εκείνοι που περιέχονται στις επεξεργασμένες τροφές, δηλαδή το άσπρο ψωμί, τα άσπρα ζυμαρικά, το άσπρο ρύζι, τη ζάχαρη (λευκή και καστανή).

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι μεν απλοί, όμως, δρουν ως σύνθετοι με ευεργετικά αποτελέσματα στον ανθρώπινο οργανισμό.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες βρίσκονται σε πράσινα λαχανικά, στα όσπρια, στα προϊόντα ολικής άλεσης (αλεύρι, ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά, δημητριακά) και σε αμυλούχες τροφές όπως είναι η πατάτα, η γλυκοπατάτα και το καλαμπόκι.

Οπότε, καλό είναι να αποφεύγουμε την κατανάλωση των απλών και η διατροφή μας να είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες που θα μας δώσουν πολλές φυτικές ίνες και ενέργεια.

Άρα, λέμε ναι σε διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες!

Ευχαριστούμε την Διονυσία Αγαλιώτη, BSc, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, www.facebook.com/dionysiaagalioti

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i