Οδηγός για τραγανά και νόστιμα πράσινα λαχανικά

Στα περισσότερα μια απλή προετοιμασία είναι αρκετή για να αναδείξει την ιδιαίτερη γεύση και την προσωπικότητά τους.

arugula-in-a-white-bowl-picture-id642435664 (1)

Tα πράσινα χόρτα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως τα αντιοξειδωτικά λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, που είναι τα κύρια υπεύθυνα για το πράσινο χρώμα τους. Επίσης, σε βιταμίνες A, C, E, Κ αλλά και μεταλλικά στοιχεία, όπως ο σίδηρος, το μαγνήσιο και το ασβέστιο. Τα άγρια χόρτα του βουνού είναι πλούσια σε φλαβονοειδή και πολυφαινόλες, που προσφέρουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση στον οργανισμό, και Ω3 λιπαρά οξέα, που παίζουν σημαντικό ρόλο στη λειτουργία της καρδιάς, του εγκεφάλου αλλά και των ματιών.

Η ελληνική γη μάς προσφέρει πληθώρα πράσινων λαχανικών, είτε καλλιεργήσιμων είτε άγριων, τα οποία μπορούμε να απολαύσουμε με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Στα περισσότερα μια απλή προετοιμασία είναι αρκετή για να αναδείξει την ιδιαίτερη γεύση και την προσωπικότητά τους. Η παρασκευή μιας πράσινης σαλάτας είναι δεδομένη, αλλά η χρήση τους στη μαγειρική δε σταματά μόνο εκεί.

Παίξε με τις υφές

Φτιάξε μια σαλάτα συνδυάζοντας βρασμένα χόρτα με φρέσκα ωμά φυλλώδη λαχανικά. Δοκίμασε να σοτάρεις λαχανίδες στο τηγάνι για 10 λεπτά και μετά να προσθέσεις λίγες ωμές στο τέλος, σοτάροντάς τες για περίπου 1 λεπτό, για πιο γευστικό αποτέλεσμα. Πρόσθεσε τα χόρτα σε παραδοσιακές ή μη συνταγές και θα εκπλαγείς. Δοκίμασε γίγαντες ή ρεβίθια με σπανάκι, αρνί με σταμναγκάθι, τσιγαριστά βλίτα ή σπαράγγια με αβγά και φέτα ή μέσα σε πίτες.

Όσο πιο πικρά τόσο το καλύτερο

Τα λαχανικά με έντονη και πικρή γεύση, όπως η ρόκα, το αντίδι, το κόκκινο λάχανο, το κάρδαμο και η πικραλίδα, προσθέτουν μια έντονη νότα σε ένα πιάτο. Το μυστικό είναι να τα συνδυάσεις με ένα συστατικό με εξίσου γεμάτη και έντονη γεύση, το οποίο θα εξομαλύνει την πικράδα τους. Ταιριάζουν ιδανικά με τρόφιμα που έχουν γλυκές νότες, όπως το βαλσαμικό ξίδι ή τα κρεμώδη τυριά. Δοκίμασε μια πικρή σαλάτα του Καίσαρα με αντζούγιες. Η πλούσια σάλτσα, οι αλμυρές αντζούγιες και το λίπος του τυριού ταιριάζουν τέλεια με την έντονη πικρή γεύση των λαχανικών αυτών. Μια άλλη εκδοχή είναι να τα μαγειρέψεις για λίγο στο τηγάνι με λίγη κρέμα βαλσαμικού ξιδιού και να τρίψεις από πάνω ένα έντονο τυρί, όπως κεφαλογραβιέρα ή παρμεζάνα.

Πικρά χόρτα με λιωμένο τυρί

Οδηγός για τραγανά και νόστιμα πράσινα λαχανικά - εικόνα 1
Το ψήσιμο μιας σαλάτας στο φούρνο μπορεί να σου φανεί λίγο περίεργο, αλλά, αν βάλεις τα λαχανικά για λίγο στο φούρνο, η διαδικασία θα τα μαράνει και θα λιώσει τέλεια το τυρί. Χρόνος προετοιμασίας: 30 λεπτά | 30 λεπτά | Μερίδες: 6

Υλικά:

· 3 κ.σ. ξίδι από κόκκινο κρασί · ¼ φλ. ελαιόλαδο · Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι · 1 ραντίτσιο κομμένο σε μεγάλα κομμάτια · 150 γρ. ρόκα · 110 γρ. τυρί προβολόνε ή φοντίνα · ½ φλ. χοντροκομμένα και · ελαφρά καβουρδισμένα φουντούκια · Βαλσαμικό ξίδι για το ράντισμα της σαλάτας

Εκτέλεση 

1. Προθέρμανε το φούρνο στο 230ºC. 2. Χτύπησε ελαφρά το ξίδι με το ελαιόλαδο σε ένα μεγάλο μπολ και πρόσθεσε αλάτι και φρέσκο πιπέρι. 3. Πρόσθεσε το ραντίτσιο και τη ρόκα και ανακάτεψε καλά για να πάει παντού το ντρέσινγκ. Δοκίμασε και πρόσθεσε αλάτι και πιπέρι, αν χρειάζεται. 4. Βάλε τη σαλάτα σε πυρίμαχο σκεύος και ρίξε από πάνω το τυρί. 5. Ψήσε τη σαλάτα μέχρι να λιώσει το τυρί, για περίπου 1 λεπτό. 6. Αφαίρεσέ την από το φούρνο, πρόσθεσε τα φουντούκια και ράντισε με βαλσαμικό ξίδι. Σέρβιρε αμέσως.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i