Τι περιέχει η σοκολάτα σου ανάλογα με το είδος της και ποια είναι τα οφέλη της;

Ποια σοκολάτα να προτιμήσεις; Αν η επιλογή σε δυσκολεύει, μια ματιά στο προφίλ του κάθε τύπου σοκολάτας μπορεί να σε βοηθήσει.

Τι περιέχει η σοκολάτα

Aπό τη Δήμητρα Γλυνού, Κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο, cibus.gr

Ας ξεκινήσουμε με την παραδοχή ότι μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή συνδυάζει και επιτρέπει τα πάντα. Ναι, και τη σοκολάτα. Και τώρα το χειμώνα και τις γιορτινές μέρες θα τη βρεις πολλές φορές μπροστά σου και μάλιστα σε τόσo διαφορετικές ποικιλίες, που δε θα ξέρεις τι να διαλέξεις. Γι’ αυτό είμαστε εμείς εδώ.

Τι περιέχει η σοκολάτα σου

‣ Η μαύρη σοκολάτα περιέχει κακάο, βούτυρο και μικρότερη ποσότητα ζάχαρης συγκριτικά με τους άλλους τύπους.

‣ Η σοκολάτα γάλακτος παρασκευάζεται κυρίως από βούτυρο, κακάο και κακαόμαζα, γάλα και ζάχαρη. Περιέχει πολύ μικρότερη ποσότητα κακάο σε σχέση με τη μαύρη, περίπου 10%, ενώ παράλληλα περιέχει και λιπαρά.

‣ Στα συστατικά της λευκής σοκολάτας περιλαμβάνεται η ζάχαρη, πιθανώς το γάλα, αλλά όχι η κακαόμαζα, γι’ αυτό και «επίσημα» δε συγκαταλέγεται στις σοκολάτες. Επιπλέον, για το λόγο αυτόν και δεν έχει σκούρο χρώμα και μονάχα το λίπος της προέρχεται από τους σπόρους του κακάο.

‣ Τέλος, υπάρχει και η βιολογική σοκολάτα, από τα πιο πρόσφατα διατροφικά trends. Είναι πιο ακριβή από τα υπόλοιπα είδη σοκολάτας, αλλά θεωρείται προϊόν ποιότητας, με υψηλή περιεκτικότητα σε κακαόμαζα.

Η σοκολάτα σού κάνει καλό!

Σε έρευνες έχει βρεθεί ότι η μαύρη σοκολάτα με τουλάχιστον 60% στερεά κακάο έχει πολλά οφέλη για την υγεία.

‣ Αντιοξειδωτικός πλούτος: Αποτελεί μία από τις καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών. Μάλιστα, οι ουσίες που περιέχει, όπως οι πολυφαινόλες, οι φλαβονόλες και οι κατεχίνες, υπερέχουν ποσοτικά σε σχέση με τα περισσότερα τρόφιμα. Σύμφωνα με μελέτη από το Ερευνητικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Γέιλ, το κακάο και η μαύρη σοκολάτα παρέχουν μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση ακόμα και από τα μούρα, που θεωρούνται top αντιοξειδωτική τροφή.

‣ Τριπλή δράση για την καρδιά: Στην ίδια μελέτη του Γέιλ, αλλά και σε μια σειρά από άλλες μελέτες έχει βρεθεί ότι η κατανάλωσή της μπορεί να συμβάλλει στην προστασία της καρδιάς, καθώς τα συστατικά της φαίνεται ότι προστατεύουν από την οξείδωση της LDL ή «κακής» χοληστερίνης, που αποτελεί βασικό παράγοντα δημιουργίας της αθηρωματικής πλάκας. Αποτέλεσμα αυτής της προστατευτικής δράσης είναι η ελαττωμένη εναπόθεση χοληστερίνης στις αρτηρίες. Έτσι, η μαύρη σοκολάτα, που περιέχει κακάο πλούσιο σε φλαβονόλες, φαίνεται ότι ελαττώνει την LDL και αυξάνει την HDL ή «καλή» χοληστερίνη.

‣ Βελτίωση της εγκεφαλικής λειτουργίας: Η καφεΐνη και η θεοβρωμίνη, που περιέχονται στο κακάο, διεγείρουν το κεντρικό νευρικό σύστημα, ενώ πιστεύεται, επίσης, ότι μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο, ενός βασικού νευροδιαβιβαστή με ηρεμιστική και χαλαρωτική δράση. Τα επίπεδα της σεροτονίνης είναι συνήθως χαμηλά σε άτομα με κατάθλιψη και γυναίκες που βιώνουν τα συμπτώματα του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου.

Οι θερμίδες στις σοκολάτες 

⇢Μαύρη σοκολάτα 502 θερμίδες ανά 100 γρ.

⇢Σοκολάτα γάλακτος 535 θερμίδες ανά 100 γρ.

⇢Λευκή σοκολάτα 539 θερμίδες ανά 100 γρ.

Η σοκολατένια παγίδα 

Το σοκολατάκι με λικέρ θα ήταν καλύτερο να το αποφύγεις. Η συγκεκριμένη σοκολάτα αποτελεί μεγάλη παγίδα, γιατί, εκτός από το ότι έχει πολλές θερμίδες, οδηγεί σε απότομη άνοδο του γλυκαιμικού δείκτη λόγω του λικέρ, με αποτέλεσμα την απότομη πτώση του σακχάρου. Ένα σοκολατάκι με λικέρ (30 γρ.) περιέχει περίπου 350-400 θερμίδες.

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i