4 συμβουλές για να ενισχύσεις τη γονιμότητα όσο διαρκεί το κρύο

Ενίσχυσε τη γονιμότητα και το χειμώνα: Αυτές είναι οι τέσσερις απλές συμβουλές για βελτιστοποιημένη γονιμότητα κατά τους κρύους μήνες.

19.01.2020

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

4 συμβουλές για να ενισχύσεις τη γονιμότητα όσο διαρκεί το κρύο

Ευχαριστούμε τη Χαρούλα Μαθιοπούλου – Μπιλάλη, BSc, MmedSci, µοριακή βιολόγο µε εξειδίκευση στην ανθρώπινη αναπαραγωγή και εξωσωµατική γονιµοποίηση, ιδρυτικό µέλος της Bilalis Women Wellness Medical Practice (www.harroulabilali.gr).

Η προστασία για τη γονιμότητα και την υγεία σου κατά τη διάρκεια του χειμώνα μπορεί να είναι ένας διαρκής αγώνας!

Ο κρύος καιρός, η περιορισμένη ηλιοφάνεια, η έξαρση των ιώσεων αλλά και οι γιορτές έχουν συχνά αρνητικές επιπτώσεις στο σώμα και στην ψυχολογία σου. Μην αφήσεις τίποτα να μειώσει τις πιθανότητες για σύλληψη και υγιή εγκυμοσύνη.

Εφαρμόζοντας αυτές τις συμβουλές, το τέλος του χρόνου θα σε βρει γεμάτη ενέργεια και με ενισχυμένη γονιμότητα για τους επόμενους μήνες.

1. Για τη γονιμότητα: Μην αφήσεις τον εαυτό σου να κρυώνει

Κράτησε κάθε τμήμα του σώματός σου ζεστό. Αν κάπου νιώθεις «παγωμένη», φόρεσε επιπλέον ρούχα ή κάνε μασάζ στην περιοχή ώστε το αίμα να ρέει αποτελεσματικά. Ιδιαίτερα τα πόδια και η κοιλιά
πρέπει να είναι προστατευμένα. Όταν το σώμα «παίρνει κρύο», απαιτεί περισσότερη ενέργεια για να ζεσταθεί και ως εκ τούτου χρησιμοποιεί περισσότερα θρεπτικά συστατικά, τα οποία εξαντλεί από τα αποθέματά σου.

2. Για τη γονιμότητα:  Εμπλούτισε τη διατροφή σου με σωστές τροφές

Υπάρχουν πολλές χειμωνιάτικες τροφές, πλούσιες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που ενισχύουν τη γονιμότητα, όπως γλυκοπατάτα, παντζάρι, αγκινάρα, λαχανάκι Βρυξελλών, πράσο, εσπεριδοειδή και ρόδι, που θεωρείται ο βασιλιάς της γονιμότητας. Αύξησε, επίσης, την πρόσληψη καθαρής πρωτεΐνης κυρίως κατά την ωχρινική φάση του κύκλου, δηλαδή μετά την ωορρηξία. Απόφυγε τα κρύα γεύματα και ποτά και προτίμησε θρεπτικές σούπες που περιέχουν ισχυρά αντιφλεγμονώδη και θεραπευτικά βότανα και μπαχαρικά, όπως κουρκουμά, κανέλα, τζίντζερ, τσίλι, πιπέρι καγιέν και σκόρδο.

3. Για τη γονιμότητα: Πες «όχι» στο αλκοόλ και «ναι» στο νερό

Σίγουρα θα πιεις ένα ή δύο ποτά στις γιορτές, όμως μην το παρακάνεις. Προτίμησε ένα καλό κόκκινο κρασί (με μέτρο), που περιέχει την αντιφλεγμονώδη ουσία ρεσβερατρόλη. Το αλκοόλ καταστρέφει τα θρεπτικά συστατικά, είναι ισχυρός ορμονικός διαταράκτης και θέτει σε κίνδυνο το ανοσοποιητικό σου. Από την άλλη, όταν πίνεις επαρκείς ποσότητες καθαρού, φιλτραρισμένου νερού, αποτοξινώνεις
τον οργανισμό σου και καταπολεμάς τις ιώσεις (με τη διούρηση απομακρύνονται πολλά μικρόβια και καθαρίζει το ανώτερο αναπνευστικό σύστημα) και ενισχύεις την παραγωγή υγιούς τραχηλικής βλέννης, αναγκαίας για τη σύλληψη.

7. Αποτοξίνωση με ζεστό νερό και λεμόνι Πιες το πρωί 1 φλιτζάνι χλιαρό νερό με λεμόνι και μες στη μέρα άλλα 6 με 7, λίγο πιο ζεστά αν
έχεις κράμπες κατά την περίοδο ή την ωορρηξία.

4. Για τη γονιμότητα: Βρες τον ήλιο

Για βέλτιστη γονιμότητα χρειάζεσαι βιταμίνη D, δηλαδή ήλιο. Αν η έκθεση σε φυσικό φως είναι περιορισμένη, συζήτησε με το γιατρό σου την πιθανότητα πρόσληψης συμπληρώματος βιταμίνης D, μετά από απαραίτητες εξετάσεις.

Σύμφωνα με την κινέζικη ιατρική, η πιο γόνιμη περίοδος για τη γυναίκα ξεκινάει το φθινόπωρο και φτάνει στο ζενίθ κατά το χειμερινό ηλιοστάσιο (21/12).

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

Best of network

#shapegreece