Οι Πανελλήνιες πλησιάζουν… Η σύμβουλος εκπαίδευσης μας υπενθυμίζει χρήσιμες συμβουλές

Αυτές οι διαφορετικές Πανελλήνιες δημιουργούν επίσης άγχος και ανησυχία στα παιδιά.

03.06.2020

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

Δίνεις πανελλήνιες εξετάσεις; Μάθε τα SOS στη διατροφή σου από την ειδικό

Από τη Δρ. Νανά Τσουμάκη, σύμβουλο εκπαίδευσης (www.athinaedu.com)

Ο Ιούνιος μπήκε, οι Πανελλήνιες είναι λίγες μέρες μακριά. Η περίοδος των Πανελληνίων είναι μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδος για τους μαθητές αλλά και για τους γονείς. Πόσο μάλλον όταν μόλις πριν λίγες εβδομάδες ξεκινήσαμε να μπαίνουμε σε μια καθημερινότητα χωρίς τον ιό. Η δοκιμασία των Πανελληνίων συχνά δημιουργεί έντονο άγχος και φόβο. Ο φόβος της αποτυχίας έχει ως αποτέλεσμα τον τρόμο στην ιδέα της αποτυχίας, της κριτικής και της απόρριψης. Αυτός ο φόβος μπορεί να προκαλέσει δυσκολία στο διάβασμα, εγκατάλειψη της προσπάθειας, αίσθημα μειονεκτικότητας ακόμα και κρίσεις πανικού, διαταραχές ύπνου, χρόνια κόπωση, προβλήματα διατροφής, εκνευρισμό και εντάσεις στο σπίτι.
Οι εξετάσεις από την άλλη είναι η ευκαιρία του εξεταζόμενου να κάνει επανάληψη στα όσα έχει μάθει, να δοκιμάσει τις ικανότητες και δυνατότητες του και να αξιολογήσει την προσπάθεια του σε σχέση με τον εαυτό του και με τους άλλους.

Ο ρόλος σου ως γονιός μαθητή στις Πανελλήνιες

• Να βοηθήσεις στην οργάνωση ενός σχεδίου διαβάσματος. Ένα σωστό πλάνο προετοιμασίας οργανώνει το χρόνο σε μια αποδοτική ποιότητα διαβάσματος και μειώνει το άγχος. Παράλληλα δείχνει πόσο οι γονείς νοιάζονται για την προσπάθεια των παιδιών τους και έτσι ισχυροποιεί τη σχέση τους. Ο σκοπός είναι να έχουν σταθερό πρόγραμμα μελέτης.

• Να φροντίσεις να υπάρχει το κατάλληλο περιβάλλον μελέτης. Το περιβάλλον παίζει ουσιαστικό ρόλο στην συγκέντρωση και την απόδοση των μαθητών. Μπορεί η οικογένεια στο σύνολό του να περιορίσει, για την περίοδο των εξετάσεων, τις πολλές συγκεντρώσεις στο σπίτι, το θόρυβο και τους πειρασμούς. Όταν ένα μέλος της οικογένειας κάνει μια προσπάθεια οι υπόλοιποι στηρίζουν την προσπάθεια αυτή με το να τον αφήσουν να συγκεντρωθεί.

• Να φροντίσεις για την προσωπική υγεία του μαθητή. Η μαθητική υγεία είναι η σημαντικότερη παράμετρος. Η αποφυγή της έκθεσης σε ανθυγιεινούς παράγοντες, στη ζέστη ή τα ξενύχτια, ο καλός ύπνος, η ψυχική υγεία, η ισορροπία με τις αθλητικές δραστηριότητες διαδραματίζουν εξαιρετικό ρόλο στη μεγιστοποίηση της μαθητικής προσπάθειας για αποδοτικό διάβασμα.

• Να φροντίσεις για την υγιής διατροφή του μυαλού, της μνήμης και της συγκέντρωσης. Καλό φαγητό, πλούσιο σε θερμίδες υδατανθράκων, πρωτεΐνες, φρούτα, λαχανικά και ξηροί καρποί, βοηθούν τον μεταβολισμό, την ενίσχυση της μνήμης και τη βελτίωση της συγκέντρωσης στη μελέτη της ύλης των εξετάσεων.

• Να δώσεις απλόχερα ψυχολογική υποστήριξη με ενθάρρυνση. Η συνεχής ενθάρρυνση και τόνωση της αυτοπεποίθησης ότι το παιδί θα τα καταφέρει παίζει κορυφαίο ρόλο στην ψυχολογική ηρεμία και απόδοση. Κακά σενάρια κάνουμε όλοι όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια δύσκολη κατάσταση. Βοηθήστε και οι δύο γονείς το παιδί σας να έχει θετική σκέψη και πίστη στο εαυτό του. Να ξέρει ότι είστε δίπλα του όχι να διαβάσετε μαζί αλλά να το στηρίξετε αν χρειαστεί κάτι. Αυτό το “κάτι” μπορεί να είναι απλά μια αισιόδοξη συζήτηση.

Την ημέρα των εξετάσεων ξυπνήστε έγκαιρα και με χαμόγελο και ευχηθείτε στο παιδί “καλή επιτυχία και όλα θα πάνε καλά”. Πρέπει το παιδί να δώσει τον δικό του αγώνα. Εσύ είσαι συνοδοιπόρος στην πορεία του.

Διάβασε επίσης: Πώς να πείσεις κάποιον για κάτι που θέλεις; Έτσι θα μάθεις να ζητάς σωστά

Διάβασε επίσης: Στάση όρθιου διαλογισμού: Κάνε την άσκηση που γυμνάζει χωρίς να κάνεις τίποτα!

The Mamagers Update

«Μεγαλώνοντας ένα αυτιστικό παιδί» | Το βιβλίο της Άδας Σταματάτου

Μερικές πολύτιμες συμβουλές για τις στιγμές που το παιδί «δεν τρώει τίποτα!»

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

Best of network

#shapegreece