Ποια είναι τα πραγματικά οφέλη της γιόγκα; Μπορεί να θεραπεύσει;

Η γιόγκα και όλες οι εναλλακτικές προσεγγίσεις, χρειάζονται χρόνο και μια δασκάλα ή ένα δάσκαλο που να εμπνέει και φυσικά να γνωρίζει. Τι λέει η yoga instructor;

23.05.2018

εχεις διαβασει

Είναι πλέον εύκολο να αναζητήσουμε στο διαδίκτυο απαντήσεις ως προς τα οφέλη της γιόγκα αλλά και κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης η δασκάλα ή ο δάσκαλος μιλούν για το πώς η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει ή ακόμη και να «θεραπεύσει» παθήσεις όπως η υπέρταση, οι πονοκέφαλοι, προβλήματα στομάχου, αλλά και πως συμβάλει στα αυτό-άνοσα.
Ο άνθρωπος που πάσχει, θέλει λύση στο πρόβλημα του και πολύ συχνά ρωτά: κάνοντας γιόγκα θα μπορώ να απαλλαγώ από τα χάπια;

Η διαφορά ανάμεσα στην κλασική ιατρική είναι ότι ένα χημικό φάρμακο βασίζεται σε χημικές ενώσεις, έρευνες και πειράματα και γι’ αυτό υπάρχουν ενδείξεις κι αντενδείξεις. Για την αρτηριακή πίεση υπάρχουν δεκάδες φάρμακα που όλα δεν ανταποκρίνονται σε όλους τους υπερτασικούς και είναι ο γιατρός που γνωρίζει τι θα δώσει, αναλόγως τον ασθενή και τα συμπτώματα.

Η εναλλακτική προσέγγιση είναι διαφορετική ως προς τη φιλοσοφία της, αλλά και ως προς τον τρόπο δράσης

Αντιμετωπίζει το άτομο ως ένα σύνολο σκέψης, συναισθήματος και δράσης. Ένα συναίσθημα συνδέετε με μια σκέψη, μια σκέψη συνδέεται με μια δράση και το αποτέλεσμα εμφανίζεται στο σώμα. Όταν ένα άτομο ξεκινά γιόγκα, αρχίζει πρώτη φορά να έρχεται σε επαφή με το σώμα του, και συνήθως παρατηρεί (ιδιαίτερα σε ηλικίες άνω των 40) ότι ενώ έχει αντοχές και κινείται πολυεπίπεδα στην καθημερινότητα του, όταν καλείτε να εκτελέσει μια ασάνα(σωματική στάση) που συνήθως συνοδεύεται με εισπνοή και εκπνοή, δυσκολεύεται πολύ.

Απλές στάσεις όπως η επίκυψη του δείχνουν ότι η μέση του είναι μαγκωμένη ή καταπονημένη κ.ο.κ όλο αυτό συμβαίνει διότι οι έντονοι ρυθμοί δεν επιτρέπουν χρόνο για χαλάρωση, με αποτέλεσμα να μην εμβαθύνει στο συναισθηματικό και νοητικό του πεδίο και αυτό να εμφανίζεται στο σώμα του. Η σύνδεση είναι «χαλαρή» στα τρία αυτά επίπεδα και είναι σαν να κινούνται «ανεξάρτητα».

Αν πάρουμε λοιπόν ένα σύνηθες πρόβλημα που είναι οι πονοκέφαλοι, θα δούμε ότι παρότι δύο άτομα με ίδια ή μικρή διαφορά ηλικίας, με παρόμοιο τρόπο ζωής και με την ίδια συμπτωματολογία, ασκούμενα στο ίδιο γκρουπ γιόγκα, μπορεί να έχουν άλλη αντίδραση ως προς τον τρόπο «ίασης» του «απλού» πονοκέφαλου. Κι αυτό, γιατί έχουν άλλο τρόπο σκέψης, άλλο τρόπο συναισθηματικής έκφρασης και φυσικά άλλο DNA. Το αποτέλεσμα θα είναι το θετικό και για τα δύο άτομα, όμως ο χρόνος ποικίλη.

Όλες οι παθήσεις θεωρούνται και είναι ψυχοσωματικές, και η γιόγκα μπορεί να συμβάλει στη θεραπεία όμως αλλάζει το ποσοστό αναλόγως με την πάθηση. Όταν έχει πειραχτεί ένα ζωτικό όργανο, π.χ. το πάγκρεας, και δεν έχουμε αρκετή ινσουλίνη, τότε η γιόγκα υποστηρίζει τη θεραπεία, κρατά το άτομο σε καλή κατάσταση, του «μαθαίνει» τη διαχείριση της πάθησης του νοητικά και συναισθηματικά, του τονώνει το φυσικό σώμα.

Η γιόγκα και όλες οι εναλλακτικές προσεγγίσεις, χρειάζονται χρόνο και μια δασκάλα ή ένα δάσκαλο που να εμπνέει και φυσικά να γνωρίζει.

Ευχαριστούμε την Ιώ Μπλετζάκη Yogananda, yoga instructor (www.yogasadhaka.com)

Περισσότερα από Fitness

Αερόβια άσκηση για κάψιμο λίπους: Το 15′ πρόγραμμα – express για να σμιλεύσεις σώμα

Αυτή η ρουτίνα αεροβικής με μπάλα είναι πιο διασκεδαστική και καις περισσότερο από μια τυπική προπόνηση HIIT.

Πώς να μην χαλάσω τη δίαιτα
Κοιλιακοί πέτρα; Αυτή είναι η πιο γνωστή άσκηση για επίπεδη κοιλιά σε 2 κινήσεις

Ο personal trainer Λευτέρης Καβούκης και το Shape.gr σε γυμνάζουν και σου δείχνουν την άσκηση για επίπεδη κοιλιά.

8 τροφές για μυική ενδυνάμωση βάσει έρευνας (έτσι χτίζεις μυική μάζα και καις λίπος)

Δεν αρκεί μόνο η γυμναστική για να αποκτήσεις τέλειο σώμα. Μάθε ποιες τροφές μπορούν να αυξήσουν τη μυϊκή σου μάζα.

Φτιάξε σούπερ γλουτούς με αυτές τις ασκήσεις στον τοίχο από τη Χριστίνα Μαυρίδου

Η personal trainer μοιράζεται με Shape ένα ασκησιολόγιο που μπορείς να κάνεις σε οποιοδήποτε τοίχο του σπιτιού σου.

#shapegreece