Δεν έχεις όρεξη για γυμναστική στην καραντίνα; 4 λόγοι που δεν πρέπει να την παρατήσεις

Ακόμα κι αν δεν θέλεις να ασκηθείς λόγω καραντίνας, υπάρχουν λόγοι να το κάνεις.

Γυμναστική στο σπίτι

Από την Ιωάννα Λαουμτζή, Fitness Consultant / Exclusive Coach, Owner of IL EXCLUSIVE FITNESS GYM (@il_ioanna_laoumtzi, ioannalaoumtzi.gr)

Η άσκηση μπορεί να αλλάξει τη διάθεσή σου σε πολύ μεγάλο βαθμό και αυτό εύκολα μπορείς να το καταλάβεις από τα συναισθήματα ευφορίας που νιώθεις όταν τελειώνεις μια προπόνηση. Ακόμη και όταν δεν έχεις όρεξη για άσκηση, η λαχτάρα αυτού του μεταπροπονητικού συναισθήματος είναι αρκετή για να σε παρακινήσει να ξεκινήσεις.

Μπορεί να οφείλεται στις ενδορφίνες που παράγονται κατά τη διάρκεια της άσκησης. Το αποτέλεσμα είναι να νιώθεις πιο ευτυχισμένη με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.

Μειώνει τα επίπεδα στρες, μειώνει το συναίσθημα της μοναξιάς και της απομόνωσης και βοηθάει να ανακουφιστείς από το άγχος και την κατάθλιψη.

Η κίνηση σε βοηθά ώστε να μην χάσεις τη σύνδεσή σου με άλλους.

Η ίδια η κίνηση σε προκαλεί να συνδεθείς με άλλους. Όταν ανεβάζεις τον καρδιακό σου ρυθμό, όταν χρησιμοποιείς το σώμα σου, όταν ενεργοποιείς τους μύες σου, αλλάζει η χημεία του εγκεφάλου σου με τρόπο που το διευκολύνει για να συνδεθείς με άλλους να δεθείς μαζί τους και να τους εμπιστευτείς.

Οτιδήποτε σε κινητοποιεί, είτε πρόκειται για έναν φίλο με τον οποίο θα περπατήσετε παρέα είτε για ένα διαδικτυακό μάθημα με τον προπονητή σου, λόγω του τρόπου με τον οποίο η άσκηση αλλάζει τη χημεία του εγκεφάλου μας, αρχίζεις να αισθάνεσαι μια αληθινή αίσθηση σύνδεσης με τους ανθρώπους που έχεις επιλέξει να ασκείσαι.

Δεν είναι λίγες οι φορές που αισθάνομαι τους ασκούμενούς μου ως καλούς φίλους και η προπόνησή μας γίνεται ευχάριστα παρά το φορτίο της άσκησης. Μην ξεχνάς όμως πως η διατήρηση των μέτρων ασφαλείας λόγω Covid-19 είναι σημαντική και μπορεί να πραγματοποιηθεί σε group των 3 ατόμων σε ό,τι αφορά την άθληση σε εξωτερικό χώρο.

Η άσκηση βοηθά στη μείωση του άγχους και της κατάθλιψης.

Ίσως έχεις ακούσει ότι η άσκηση αυξάνει τις ενδορφίνες, αλλά αυξάνει επίσης πολλές περισσότερες χημικές ουσίες στον εγκέφαλο που σε κάνουν να νιώθεις ευτυχισμένη. Όταν ασκείσαι, αυξάνεις τις ενδορφίνες όπως η ντοπαμίνη, η αδρεναλίνη και το ενδοκανναβινοειδές σύστημα, χημικές ουσίες του εγκεφάλου που σχετίζονται με την αίσθηση ευτυχίας, την αίσθηση αυτοπεποίθησης, την αίσθηση ικανότητας, την αίσθηση λιγότερου άγχους και του στρες και τη μείωση του σωματικού πόνου.

Η άσκηση επιδρά θετικά στην μείωση της κατάθλιψης, λόγω της αύξησης της ανάπτυξης των νευρικών κυττάρων στον εγκέφαλο που συμβαίνει όταν ασκείσαι. Μια άλλη χημική ουσία που φαίνεται να βοηθά στην ανακούφιση του στρες και στην τόνωση της ευτυχίας είναι η μυοκίνη, την οποία δημιουργεί το σώμα σου όταν συστέλλονται οι μύες σου.

Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης σου.

Για να αισθάνεσαι πιο ευτυχισμένη και δυνατή στη ζωή, η αυτοπεποίθηση είναι βασικό συστατικό. Η άσκηση βοηθά στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής, επειδή όταν προπονείσαι, κάνετε κάτι σημαντικό για το σώμα και κατ’ επέκταση για την υγεία σου.

Η άσκηση σε εξωτερικούς χώρους έχει επίδραση στον εγκέφαλό σου παρόμοια με τον διαλογισμό.

Αν είσαι από εκείνους που έχουν ακούσει για τα οφέλη του διαλογισμού, αλλά δεν μπορούν να βρουν χρόνο, σου έχω καλά νέα. Ίσως να μην χρειάζεται να διαλογιστείς για να αισθανθείς τα θετικά οφέλη. Σε πρόσφατη έρευνα διαπιστώθηκε ότι η άσκηση, ειδικά σε εξωτερικό χώρο, μπορεί να έχει παρόμοια επίδραση στη διάθεση με εκείνη του διαλογισμού για τη ψυχική σου υγεία.

Ιδιαίτερα για άτομα τα οποία δεν μπορούν εύκολα να συγκεντρωθούν, κάτι τόσο απλό όσο μια βόλτα με το ποδήλατο μπορεί να έχει άμεσα θετικά αποτελέσματα, επειδή όλη η διαδικασία γίνεται με ένα πολύ φυσικό αλλά και ταυτόχρονα αυθόρμητο τρόπο.

12 λόγοι που πρέπει να γυμνάζονται οι γυναίκες

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i