Πώς θα αλλάξω τρόπο σκέψης; Οι συμβουλές της transformative coach για να αλλάξεις οπτική

Μπορείς να έχεις στην καθημερινότητά σου λιγότερο στρες και περισσότερη ενέργεια;

hipster-girl-practicing-yoga-pose-on-beach-picture-id513482896

Από τη Σοφία Κουτσιανά-Kellogg*, πιστοποιημένη transformative coach (isofia.com).

Νιώθεις ότι πνίγεσαι από το άγχος και τις αγωνίες σου για την καθημερινότητα; Όλο αυτό μπορεί να αλλάξει, αρκεί να αλλάξεις εσύ. Μάλιστα, για να το κάνεις, δε χρειάζονται τεχνικές και ασκήσεις. Όταν καταλάβεις πώς λειτουργεί ο νους σου, συνειδητοποιείς και το πώς αντιλαμβάνεσαι τη ζωή σου. Φαντάσου να έχεις ένα αυτοκίνητο, αλλά να μην ξέρεις να οδηγείς. Θα πατάς γκάζι-φρένο μέχρι να κάψεις τη μηχανή και θα πιστεύεις ότι φταίει το ίδιο το αμάξι! Μόλις μάθεις, όμως, πώς να το οδηγείς, θα σε πηγαίνει παντού άνετα.

Βγες από το φαύλο κύκλο

Όταν δεν ξέρεις πώς λειτουργεί o νους σου, τον χρησιμοποιείς με λάθος τρόπο. Και ως αποτέλεσμα ενοχοποιείς το άγχος ή τις συνθήκες της ζωής σου. Και μπαίνεις έτσι σε ένα φαύλο κύκλο, όπου οι σκέψεις σου σου γεννούν στρες: Υπεραναλύεις, παρερμηνεύεις, αγχώνεσαι. Αντί λοιπόν να επιτρέψεις στο νου σου να τρέξει χαλαρά με 50 χλμ. την ώρα, για να συνεχίσουμε την παρομοίωση με το αυτοκίνητο, το «πηγαίνεις» με 150 χλμ. την ώρα. Αποτέλεσμα; Στρεσάρεσαι. Ανεβάζεις στροφές, δυσκολεύεσαι. Όχι, δε φταίνε ούτε η δύσκολη και απαιτητική δουλειά σου, ούτε η σχέση σου, ούτε τα οικονομικά σου. Πιέζοντας όμως συνέχεια τον εαυτό και το μυαλό σου, στην πραγματικότητα, το σαμποτάρεις. Στα 150 χλμ. την ώρα το IQ σου πέφτει κάθετα, αδειάζεις από ενέργεια, όλα γίνονται θολά. Όταν όμως το αφήνεις να «τρέξει» χαλαρά, το IQ σου ανεβαίνει, ανοίγει χώρος για καλύτερες ιδέες, έχεις περισσότερη ενέργεια, είσαι άμεση, αποτελεσματική.

Διάβασε επίσης: Πώς να διώξω τις αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα;

Πώς θα αλλάξω τρόπο σκέψης;

  • Πάρε μια απόσταση από αυτό που συμβαίνει, ηρέμησε το μυαλό σου και προσπάθησε να δεις τη ζωή σου λίγο διαφορετικά.
  • Μην παίρνεις τις σκέψεις σου τόσο στα σοβαρά. Ειδικά όταν δεν έχεις καλή διάθεση, οι σκέψεις συνήθως σου δημιουργούν αρνητικά συναισθήματα και σε καθοδηγούν σε λάθος δρόμο. Έχεις σκεφτεί ποτέ ότι κάποιες σκέψεις σου μπορεί να μην έχουν το βαθμό αλήθειας που νομίζεις;
  • Ο νους σου δουλεύει πιο αποτελεσματικά, όταν είσαι ήρεμη και χαρούμενη. Δοκίμασε, αντί να πιέζεσαι να βρεις λύσεις σε όσα σε προβληματίζουν, να δεις τα πράγματα με διαύγεια και ηρεμία. Οι λύσεις θα σου έρθουν αβίαστα.
  • Όλοι έχουμε μέρες που νιώθουμε καλά και μέρες που είμαστε χάλια. Συνήθως το πρόβλημα δημιουργείται όταν ρίχνουμε το φταίξιμο για τις κακές μέρες στις συνθήκες της ζωής μας και στους γύρω μας. Προσπάθησε εκείνες τις μέρες να μη δίνεις πολύ σημασία στις σκέψεις σου. Αν δεν τους δίνεις σημασία, θα περάσουν χωρίς να έχεις στο μεταξύ δημιουργήσει παραπάνω προβλήματα στη ζωή σου και στις σχέσεις με τους ανθρώπους γύρω σου.
  • Σταμάτα να ψάχνεις για τις λύσεις και θα έρθουν από μόνες τους. Πόσες φορές δεν είχες στιγμές αναλαμπής στο ντους, στο τιμόνι, στη βόλτα με το σκύλο; Ο Αϊνστάιν το είχε πει ξεκάθαρα: «Τα προβλήματα δεν μπορούν να λυθούν με τον ίδιο τρόπο σκέψης που τα δημιούργησαν».
  • Άρχισε να παρατηρείς την «από μέσα προς τα έξω» φύση του νου μας. Η κατάσταση που βρίσκεσαι προκαλεί το στρες ή το μυαλό σου που τρέχει γρηγορότερα από το κανονικό;
  • Αν το καλοσκεφτείς, δεν έχεις κανέναν απολύτως έλεγχο στο τι σου συμβαίνει. Έχεις όμως έλεγχο πάνω στο τι επιλέγεις να σκέφτεσαι. Αντί λοιπόν να γίνεσαι θύμα του νου σου, χρησιμοποίησέ τον προς όφελός σου. Πρόσφατες έρευνες στη νευροφυσική αποδεικνύουν ότι, στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει καμία σχέση ανάμεσα σε αυτό που σκεφτόμαστε και νιώθουμε με αυτό που συμβαίνει γύρω μας. Ενώ λοιπόν πιστεύουμε ότι το στρες είναι ένδειξη για κάτι που συμβαίνει γύρω μας, τελικά το μόνο που συμβαίνει είναι ότι το μυαλό μας λειτουργεί με λάθος τρόπο. Όπως ανέφερα και στο βιωματικό σεμινάριο που έγινε το Φεβρουάριο στο Public Συντάγματος, όταν βγάλεις το άγχος από την εξίσωση, απελευθερώνεται περισσότερη ενέργεια, δημιουργικότητα, δύναμη και ανθεκτικότητα. Αποτέλεσμα; Αρχίζεις να αγαπάς ξανά τη ζωή. Έχεις σκεφτεί ότι μπορεί, τελικά, να είναι πολύ πιο εύκολη απ’ όσο νόμιζες;

*Μπορείς να διαβάσεις περισσότερες σκέψεις για το άγχος και το πώς το διαχειριζόμαστε στο μπεστ σέλερ βιβλίο The Inside Out Revolution (Η επανάσταση αρχίζει από μέσα μας) του coach Michael Neill. Η Σοφία Κουτσιανά έχει επιμεληθεί τη μετάφρασή του, ενώ έχει προλογίσει και την ελληνική έκδοση.

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i