Ρετινάλη: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το συστατικό που δρα 11 φορές πιο αποτελεσματικά από τη ρετινόλη

Και μπορείς να εφαρμόσεις και το καλοκαίρι.

skin iStock

Η ρετινόλη (βιταμίνη Α) είναι ένα από τα πιο γνωστά, δραστικά αντιγηραντικά συστατικά και προτιμάται από τους δερματολόγους εδώ και χρόνια, αφού έχει την ιδιότητα να απευθύνεται σε πλήθος προβλημάτων που σχετίζονται με την επιδερμίδα, όπως είναι οι λεπτές γραμμές, οι ρυτίδες, οι κηλίδες, η ακμή, ο ανομοιόμορφος τόνος και η θαμπή επιδερμίδα. Η ρετινόλη προάγει, μεταξύ άλλων, την παραγωγή του κολλαγόνου, βοηθά στο γέμισμα ακόμα και των πιο βαθιών ρυτίδων ενώ αναδομεί την επιφάνεια της επιδερμίδας.

Ποια (ενεργά) συστατικά δεν πρέπει με τίποτα να αναμειγνύεις μεταξύ τους

Παρ᾽όλα τα πλεονεκτήματά της ωστόσο, έχει ενοχοποιηθεί για το ότι προκαλεί ευαισθησία (ξεφλούδισμα, ερυθρότητα, αίσθημα καύσου) καθώς και φωτοευαισθησία, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να αποφεύγεται η χρήση της το καλοκαίρι για να μην προκληθούν εγκαύματα / κηλίδες / πανάδες. Σε αυτό το σημείο έρχεται ένα παράγωγο της βιταμίνης Α, η ρετιναλδεΰδη, να αντικαταστήσει τη γνωστή ρετινόλη για όσες γυναίκες θέλουν να συνεχίσουν να ωφελούνται από τη βιταμίνη Α και τους καλοκαιρινούς μήνες. Σε τι ακριβώς διαφέρει όμως από τη ρετινόλη;

Υπάρχουν στ' αλήθεια διαφορές ανάμεσα σε μια πανάκριβη και μια low-budget ενυδατική κρέμα;

Η ρετινάλη συνιστά ένα παράγωγο της βιταμίνης Α, εξίσου δραστικό, αλλά πιο ευέλικτο ως προς τη χρήση του όλο τον χρόνο. Η ρετινάλη συνιστά την πιο δυνατή εκδοχή της βιταμίνης Α που μπορείς να χρησιμοποιήσεις χωρίς συνταγή από δερματολόγο, και είναι αντικειμενικά πολύ πιο αποτελεσματική και 11 φορές πιο δραστική. Παρ' όλα αυτά, δεν προκαλεί τη φωτοευαισθησία που προκαλεί η ρετινόλη, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείς να τη φοράς και καλοκαίρι - υπό προϋποθέσεις.

Peel to glow: Δοκίμασα τη μη επεμβατική θεραπεία λάμψης με γλυκολικό οξύ

Ποιες είναι αυτές οι προϋποθέσεις όμως; Αρχικά, να μην είναι κανείς αρχάριος στη χρήση της, άρα να έχει αποκτήσει ανθεκτικότητα η επιδερμίδα ως προς τη ρετινόλη / ρετινάλη. Επίσης, να χρησιμοποιεί απαραιτήτως αντηλιακό κάθε πρωί, το οποίο θα ανανεώνει οπωσδήποτε κάθε 2-3 ώρες μέσα στη μέρα. Επιπλέον, να μην φοράει κρέμες και ορούς με βιταμίνη Α κάθε βράδυ αλλά πιο αραιά μέσα στη βδομάδα, και φυσικά, ποτέ το πρωί. Τέλος, σημαντικό ρόλο παίζει και η μάρκα / ποιότητα των προϊόντων και φυσικά η ίδια η επιδερμίδα, που αντιδρά διαφορετικά στον καθένα. Σε γενικές γραμμές, η προειδοποίηση για τα ρετινοειδή και την έκθεση στον ήλιο αφορά περισσότερο την αποτελεσματικότητα της φόρμουλας παρά τη βλάβη που ενδέχεται να προκληθεί στο δέρμα. Παρ' όλα αυτά, αν θεωρείς ότι η επιδερμίδα σου μπορεί να αντιδράσει με ερεθισμούς, αίσθημα καύσου, ερυθρότητα και ξεφλούδισμα, εννοείται ότι προτείνεται να αποφύγεις ή να προσέξεις περισσότερο τα ρετινοειδή ούτως ή άλλως.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i