ΜΗΝ πιστεύεις αυτά για το αντηλιακό σου (και πώς θα διαλέξεις σωστά)

Οι 14 μύθοι που αφορούν το αντηλιακό και πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις.

01.07.2020

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

Τα καλύτερα αντηλιακά προσώπου 2018: Αυτές είναι οι επιλογές της beauty editor

Το έχουμε αποδεχτεί όλες πως η προστασία από τον ήλιο είναι πολύ σημαντική. Παρόλα αυτά, πολλές από εμάς πιστεύουμε μερικά παράξενα πράγματα για το πώς και το πότε θα πρέπει να φοράμε αντηλιακό. Απόφυγε τα άσχημα εγκαύματα, φουσκάλες και ξεφλούδισμα –ή τα χειρότερα!–, ανακαλύπτοντας την αλήθεια πίσω από μερικούς… τρελούς μύθους που αφορούν το αντηλιακό σου.

Μύθος: Τα αντηλιακά προκαλούν καρκίνο

Αυτό δεν ισχύει, αλλά ο μύθος υπάρχει. Γενικά θεωρείται πως δεν υπάρχει συστημική απορρόφηση (δηλαδή δεν είναι ακόμη αποδεδειγμένο πως το αντηλιακό προκαλεί άμεσα καρκίνο στους ανθρώπους) αν όμως σε ανησυχούν τα χημικά φίλτρα στα αντηλιακά, προτίμησε εκείνα με φυσικά φίλτρα όπως οξείδιο του ψευδαργύρου ή διοξείδιο του τιτανίου, λέει ο δερματολόγος Dr. Jeremy Brauer.

Μύθος: Αν δεν βγεις στον ήλιο, δε χρειάζεσαι αντηλιακό

Ακόμη κι αν δεν ξαπλώσεις για ηλιοθεραπεία, είναι απαραίτητο να απλώσεις αντηλιακό στις εκτεθειμένες περιοχές, λέει η Gabriela Santana-Blackburn, Executive Director of Esthetics και Teacher Training στο Tricoci University of Beauty Culture. Είμαστε εκτεθειμένοι στην ακτινοβολία ενώ οδηγούμε, περπατάμε, φροντίζουμε τα φυτά μας, κάνουμε ποδήλατο κ.λπ. και η προστασία του δέρματός μας σε αυτές τις δραστηριότητες είναι εξίσου σημαντική με όταν είμαστε ξαπλωμένοι κάτω από τον ήλιο.

Μύθος: Είσαι αλλεργική σε «όλα» τα αντηλιακά

Κάποιοι άνθρωποι μπορεί να είναι αλλεργικοί στους χημικούς παράγοντες που περιέχουν τα αντηλιακά. Σε αυτή την περίπτωση, αναζήτησε αντηλιακό με προστασία από φυσικά φίλτρα όπως οξείδιο του ψευδαργύρου ή διοξείδιο του τιτανίου, λέει ο Brauer.

Μύθος: Το αντηλιακό αρκεί για να σε προστατέψει από τον ήλιο

Ένα άρθρο στο Science World Report ανέφερε πως ερευνητές στο Ινστιτούτο Νευροεπιστημών στο Joint Center του Πανεπιστημίου Miguel Hernández έχουν βρει πως ακόμη κι αν φοράς αντηλιακό με 50+ UPF (Ultraviolet Protection Factor) δεν θα είσαι πλήρως προστατευμένη από τον ήλιο επειδή σε προστατεύει μόνο από την επίδραση της άμεσης ακτινοβολίας, και όχι από τις μακροπρόθεσμες συνέπειες όπως είναι το μελάνωμα. Φόρα καπέλο και ρούχα με ηλιοπροστατευτικούς παράγοντες. «Ένα συνηθισμένο λευκό μπλουζάκι σου προσφέρει προστασία αντίστοιχη με αντηλιακό δείκτη SPF 5. Η ύφανση και το χρώμα του υφάσματος παίζουν επίσης ρόλο. Για μέγιστη προστασία, διάλεξε ρούχα και αξεσουάρ με UPF 50+, που σημαίνει ότι μπλοκάρουν πάνω από το 98% των ακτίνων UV» λέει η Summer Kramer, που έχει επιζήσει από μελάνωμα και έχει δημιουργήσει τα ηλιοπροστατευτικά ρούχα SummerSkin.

Μύθος: Όλα τα αντηλιακά είναι το ίδιο

«Είναι σημαντικό να προστατεύεις το δέρμα σου από τις ακτίνες UVA και UVB καθώς κάθε κατηγορία μπορεί να προκαλέσει διαφορετικής μορφής βλάβη στο δέρμα σου» εξηγεί ο Brauer. Τα περισσότερα προϊόντα σήμερα προστατεύουν και από τις δύο, αλλά βεβαιώσου πως το αντηλιακό σου είναι ευρέος φάσματος. Επίσης, ψάξε για αντηλιακό που να περιέχει οξείδιο του ψευδαργύρου ή διοξείδιο του τιτανίου καθώς αυτά τα συστατικά κάθονται επάνω στο δέρμα σου, σχηματίζοντας ένα σχεδόν αόρατο φράγμα απέναντι στις ακτίνες UV.

Μύθος: Δεν χρειάζεσαι αντηλιακό αν υπάρχει στα προϊόντα του μακιγιάζ σου

Αν βασίζεσαι στο δείκτη προστασίας ενός makeup δεν θα έχεις σωστή προστασία UV. Για να προσφέρεις στο δέρμα σου τη μέγιστη προστασία, συστήνεται να απλώνεις πρώτα το αντηλιακό σου και μετά να φοράς το makeup.

Μύθος: Όταν φοράς αντηλιακό σημαίνει ότι δεν θα μαυρίσεις

Το αντηλιακό θα κρατήσει μακριά σου τις επικίνδυνες ακτίνες UVA και UVB, ωστόσο μπορείς να μαυρίσεις φορώντας το. Στην πραγματικότητα το μαύρισμα είναι μια φλεγμονή του δέρματος και ο τρόπος που έχει το σώμα για να προστατεύεται, λέει ο Thonfeldt. Ψάξε ένα αδιάβροχο αντηλιακό και να το ανανεώνεις κάθε 1-2 ώρες.

Μύθος: Το σκούρο δέρμα δεν χρειάζεται προστασία

Παρότι οι άνθρωποι με ανοιχτόχρωμο δέρμα κινδυνεύουν περισσότερο από εγκαύματα, όλοι, ανεξάρτητα από την απόχρωση της επιδερμίδας μας μπορεί να πάθουμε βλάβες από την έκθεση στον ήλιο, τονίζει ο Brauer. Ακόμη και όταν ένα ηλιακό έγκαυμα δεν είναι ορατό μετά από μια μέρα στην παραλία, αυτό δε σημαίνει πως οι ακτίνες δε βλάπτουν το δέρμα. Για να είναι πάντα προστατευμένο το δέρμα σου να χρησιμοποιείς το σωστό δείκτη προστασίας για σένα και να ανανεώνεις συχνά το αντηλιακό σου.

Μύθος: Το αντηλιακό μπλοκάρει το σχηματισμό της βιταμίνης D

Παρότι κάποιοι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτό ισχύει, απαιτείται λίγος χρόνος έκθεσης στον ήλιο για να συνθέσει ο οργανισμός την απαραίτητη ποσότητα βιταμίνης D. Οι περισσότεροι άλλωστε παίρνουμε τη συνιστώμενη ποσότητα βιταμίνης D από τα ενισχυμένα γαλακτοκομικά και τρόφιμα, έτσι δεν υπάρχει δικαιολογία για να παραλείπουμε το αντηλιακό!

Μύθος: Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το περσινό αντηλιακό σου

Κι όμως, το περσινό αντηλιακό δεν σε καλύπτει όσο πρέπει. Είναι σημαντικό να ελέγξεις την ημερομηνία λήξης στο μπουκάλι – αν έχει περάσει, απλά πέτα το. Επίσης, αν το αντηλιακό σου έχει κάνει… πολλές διακοπές και έχει περάσει πολλές ώρες κάτω από τον ήλιο στην παραλία, είναι πολύ πιθανό να έχει μειωθεί η προστασία που μπορεί να σου προσφέρει.

Μύθος: +1: Ο υψηλότερος δείκτης σημαίνει και μεγαλύτερη προστασία

Αυτό είναι ένα θέμα στο οποίο οι ειδικοί δεν συμφωνούν. Παρότι γνωρίζουμε πως ένα αντηλιακό με 30 SPF σου δίνει 97% προστασία από τις επικίνδυνες ακτίνες UVB, ορισμένοι ισχυρίζονται πως όσο μεγαλύτερο δείκτη και να έχει το αντηλιακό σου θα έχει την ίδια επίδραση, ενώ άλλοι εξακολουθούν να πιστεύουν πως όσο μεγαλύτερος ο δείκτης τόσο το καλύτερο. Αυτό που είναι σίγουρο, είναι πως θα πρέπει να προστατεύεις τον εαυτό σου και από τις ακτίνες UVA, έτσι είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιείς αντηλιακό ευρέος φάσματος προστασίας.

Editor's Picks

Περισσότερα από Μόδα & Ομορφιά

Best of network

#shapegreece