Παγκόσμια ημέρα αυστηρής χορτοφαγίας: Vegan εγκυμοσύνη και γονιμότητα – τι ισχύει;

Επηρεάζει η αυστηρά χορτοφαγική διατροφή τη γονιμότητα του ζευγαριού; Και πόσο εφικτή είναι μια vegan εγκυμοσύνη;

01.11.2019

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

εγκυμοσύνη έγκυος μαμά

Παγκόσμια ημέρα χορτοφαγίας η 1η Νοέμβρη και ιδανική αφορμή για να μάθουμε τι ισχύει για τη vegan εγκυμοσύνη. Με ολοένα και περισσότερους οπαδούς αυτής της διατροφικής προσέγγισης σε παγκόσμιο επίπεδο, γεννάται μια εύλογη απορία: Εάν και κατά πόσο οι διατροφικοί της περιορισμοί επηρεάζουν αρνητικά τη γονιμότητα και τις πιθανότητες για μια υγιή εγκυμοσύνη. «Ας ξεκινήσουμε από τη βασική προϋπόθεση», απαντά ο Δρ. Δημήτρης Μπιλάλης MBBCH MMEDSC CCST FRCOG, μαιευτήρας – χειρουργός – γυναικολόγος με εξειδίκευση στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή. «Η αυστηρά χορτοφαγική ή vegan διατροφή έχει αρκετούς διατροφικούς περιορισμούς και απορρίπτει ολόκληρες ομάδες τροφίμων. Ωστόσο, εάν είναι σωστά σχεδιασμένη με τη βοήθεια ειδικού διατροφολόγου που θα συνεργαστεί με τον γυναικολόγο, μπορεί να επιτευχθεί η σύλληψη και να ολοκληρωθεί μια υγιής εγκυμοσύνη».

Επηρεάζει η vegan διατροφή τη γονιμότητα;

Μια vegan διατροφή μπορεί να επηρεάζει αρνητικά τις πιθανότητες σύλληψης. Ο λόγος: Είναι πιο δύσκολο να καλύπτει τα βασικά αμινοξέα που είναι απαραίτητα για τη γονιμότητα. Ωστόσο, οι έρευνες σχετικά με αυτό το θέμα είναι ακόμη λιγοστές.

Είναι εφικτή μια υγιής vegan εγκυμοσύνη;

Μια καλά σχεδιασμένη διατροφή, με ποικιλία στις τροφές και κατανάλωση πολλών και διαφορετικών πηγών φυτικής πρωτεΐνης είναι απαραίτητη. Και εξασφαλίζει πως τόσο η μαμά όσο και το αναπτυσσόμενο έμβρυο θα είναι υγιείς αυτούς τους 9 μήνες. «Κάθε μέλλουσα μητέρα παίρνει από το γιατρό της διατροφικές συμβουλές. Εάν είναι vegan χρειάζεται μια πιο προσεκτική παρακολούθηση. Έτσι θα είμαστε βέβαιοι πως σε κάθε φάση της εγκυμοσύνης το έμβρυο δέχεται όλα τα θρεπτικά συστατικά που του είναι απαραίτητα για την υγιή ανάπτυξη. Σε μια vegan εγκυμοσύνη μπορούμε να καλύψουμε τις αυξημένες διατροφικές ανάγκες με vegan συμπληρώματα διατροφής. Έτσι θα εξασφαλίσουμε τη μέγιστη πρόσληψη των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών και για τη μητέρα και για το μωρό», επισημαίνει ο Δρ Μπιλάλης.

Διάβασε επίσης: Οι βιταμίνες για την εγκυμοσύνη ανά τρίμηνο – ένας πρακτικός μίνι οδηγός

Διάβασε επίσης: Θαλασσινά στην εγκυμοσύνη: Τα ναι και τα όχι

Γιατί είναι τόσο απαραίτητη πρωτεΐνη στη γονιμότητα

Εκτός των άλλων δράσεών της στον οργανισμό, η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη ώστε να είναι υγιή τα σπερματοζωάρια και τα ωάρια. Η υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη (από το κρέας, τα πουλερικά, το ψάρι, τα αβγά και τη σόγια) παρέχει και τα 8 βασικά αμινοξέα. Αυτά είναι ουσίες που δεν μπορεί να παράξει ο οργανισμός και πρέπει να τα παίρνει από τη διατροφή. Πρόκειται για βιολογικούς καταλύτες που διασπούν την πρωτεΐνη στα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα για να λειτουργεί σωστά. Για τους μη vegans, ο τρόπος είναι απλός: Αρκεί να καταναλώνετε μία μικρή μερίδα πρωτεΐνης στο κάθε γεύμα. Για τους vegans και τους χορτοφάγους, χρειάζεται μια καλά σχεδιασμένη διατροφή με τους σωστούς συνδυασμούς. Αυτό θα εξασφαλίζει ότι λαμβάνετε από τις φυτικές πηγές πρωτεΐνης τα συστατικά που χρειάζεστε. Συχνά, χρειάζεται ένα εξειδικευμένο συμπλήρωμα διατροφής που θα προσφέρει τις απαραίτητες βιταμίνες στους σωστούς συνδυασμούς. Π.χ. βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ω3 λιπαρά οξέα, σίδηρο, βιταμίνη D που θα καλύψουν διατροφικές ανεπάρκειες που επηρεάζουν τη γονιμότητα.

The Mamagers Update 

VIDEO | Μπαμπάς χορεύει μπαλέτο με τις αυτιστικές κόρες του

Μια έφηβη «ντύθηκε» κουρασμένη μαμά για το Halloween και έγινε viral!

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece