Θαλασσινά στην εγκυμοσύνη: Τα ναι και τα όχι

Τι να γνωρίζεις για να τρως με ασφάλεια θαλασσινά στην εγκυμοσύνη, σύμφωνα με τη διατροφολόγο Μαργαρίτα Οκτωράτου. 

02.09.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

εγκυμοσύνη έγκυος μαμά

Συνεργάστηκε η Μαργαρίτα Οκτωράτου, διαιτολόγος – διατροφολόγος, πτυχιούχος Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, Σύμβουλος Υγείας Ινστιτούτου Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής, επιστημονική υπεύθυνη Nutribalance.

Επιτρέπονται τα θαλασσινά στην εγκυμοσύνη; Τι να γνωρίζεις ώστε να τα καταναλώνεις -και να τα απολαμβάνεις- με ασφάλεια.

Οι καλές συνήθειες για τα θαλασσινά στην εγκυμοσύνη

  • Προτιμάμε μια ποικιλία ψαριών και θαλασσινών στη διατροφή μας ώστε να επωφελούμαστε απ’ όλα τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μέταλλα που περιέχουν. Τα ψάρια αποδεδειγμένα μας προστατεύουν από τα νοσήματα της καρδιάς και είναι αναγκαία για τη σωστή ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου κατά την εγκυμοσύνη.
  • Περιορίζουμε τα οστρακοειδή σε ένα γεύμα την εβδομάδα αλλά
    φροντίζουμε να τρώμε τουλάχιστον δύο μερίδες ψάρια την εβδομάδα από τις οποίες η μία να είναι λιπαρό ψάρι. Απ’ τα ψάρια και τα θαλασσινά που έχουν εμφανίσει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε υδράργυρο είναι οι γαρίδες, ο σολομός και τα μικρά ψάρια όπως οι αθερίνες, ο γαύρος και οι μαρίδες.
  • Προτιμάμε να αγοράζουμε θαλασσινά από καταστήματα που γνωρίζουμε και είμαστε σίγουροι για την ασφάλεια και την ποιότητά τους.
  • Καταναλώνουμε την ίδια ή την επομένη ημέρα της αγοράς τους τα θαλασσινά που έχουμε αγοράσει.

Διάβασε επίσης: Δέρμα στην εγκυμοσύνη: Το Α και το Ω για τη φροντίδα του

Διάβασε επίσης: «Είμαι έγκυος – μπορώ να κάνω αερόβια άσκηση;»

Τι προσέχουμε με τα θαλασσινά στην εγκυμοσύνη

  • Αποφεύγουμε στην περίοδο της εγκυμοσύνης και του θηλασμού τα ωμά και καπνιστά θαλασσινά, όπως το σούσι, και οστρακοειδή που δεν έχουν μαγειρευτεί. Ο κύριος λόγος είναι πως μπορεί να περιέχουν λιστέρια, ένα επικίνδυνο βακτήριο.
  • Καλό είναι επίσης να αποφεύγουμε τα στρείδια αφού συχνά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάδμιο.
  • Τέλος, αποφεύγουμε να τρώμε θαλασσινά σε εστιατόρια που δεν είμαστε τακτικοί πελάτες ώστε να είμαστε σίγουρες για την ποιότητά τους.

The Mamagers Update 

Η υπερκατανάλωση ανθυγιεινών τροφών συνδέεται με καθυστερημένη ανάπτυξη των μικρών παιδιών

5 φράσεις που δεν πρέπει να λες στο παιδί σου

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.