Μήπως έχεις έλλειψη βιταμίνης D; Και γιατί είναι καλή ιδέα να βγεις στον ήλιο;

Γιατί μας απασχολεί τόσο η έλλειψη βιταμίνης D; Τρεις πολύ καλοί λόγοι για να βεβαιωθείς ότι προσλαμβάνεις όση χρειάζεσαι.

11.08.2018

εχεις διαβασει

ήλιος φύση

Όσο αντιφατικό και να ακούγεται για μια ηλιόλουστη χώρα, όλο και περισσότεροι από εμάς έχουμε έλλειψη βιταμίνης D. Ωστόσο, εκτός από την έκθεση στον ήλιο, υπάρχουν αρκετοί
ακόμα παράγοντες που σχετίζονται με την ανεπάρκεια της πολύτιμης αυτής βιταμίμης.

Ποιοι παράγοντες επιτείνουν την έλλειψη βιταμίνης D;

▶ Η διαμονή σε περιοχή με ατμοσφαιρική μόλυνση.

▶ Η χρήση αντηλιακών.

▶ Η εργασία και ο τρόπος ζωής που σε περιορίζει σε εσωτερικούς χώρους.

▶ Το σκουρόχρωμο δέρμα (όσο υψηλότερα είναι τα επίπεδα της μελανίνης, τόσο λιγότερη βιταμίνη D μπορεί να συνθέσει το δέρμα από την έκθεση στον ήλιο).

Μήπως έχεις έλλειψη βιταμίνης D;

Αν υποψιάζεσαι πως μπορεί να έχεις ανεπάρκεια, μια απλή αιματολογική εξέταση θα σου δώσει την απάντηση, ενώ αν επιβεβαιωθεί η υποψία σου, ο γιατρός θα σου συνταγογραφήσει συμπλήρωμα της βιταμίνης D.

Έτσι θα ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου! Οι top βιταμίνες και όχι-μόνο!

Πώς βάζουμε αντηλιακό; 5 top tips που πρέπει να γνωρίζεις

Γιατί είναι πολύτιμη η βιταμίνη D για τον οργανισμό σου;

Η βιταμίνη D δεν είναι απαραίτητη μόνο για να έχεις υγιή οστά και δόντια! Φαίνεται πως
βοηθά με ακόμα πιο σημαντικούς τρόπους το ανοσοποιητικό σου σύστημα.

Προστατεύει την υγεία σου με τουλάχιστον τρεις τρόπους:

1. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης πολλαπλής σκλήρυνσης, σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση Journal of the American Medical Association.

2. Δρα ως ασπίδα απέναντι στις καρδιοπάθειες, τονίζεται σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Circulation.

3. Ενισχύει την άμυνα του οργανισμού απέναντι στον ιό της γρίπης, όπως έδειξε έρευνα του 2010 στο American Journal of Clinical Nutrition.

Καταπολεμά την κατάθλιψη:

Η βιταμίνη D έχει τη δύναμη να μας φτιάχνει τη διάθεση και να κρατά μακριά την  κατάθλιψη. Ερευνητές από Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Βόρειας Νορβηγίας βρήκαν πως άνθρωποι με κατάθλιψη πουέλαβαν συμπλήρωμα βιταμίνης D εμφάνισαν βελτίωση στα συμπτώματα και στη διάθεσή τους. Σε άλλη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Clinical Rheumatology, σημειώνεται ότι ασθενείς με ινομυαλγία που παρουσίαζαν άγχος και κατάθλιψη βρέθηκαν επίσης με χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης D.

Συμβάλλει στη μείωση βάρους:

Σε βρετανική μελέτη διαπιστώθηκε πως άνθρωποι που λάμβαναν καθημερινά συμπλήρωμα ασβεστίου και βιταμίνης D μπόρεσαν να χάσουν περισσότερο βάρος από εκείνους που έπαιρναν placebo. Σύμφωνα με τη δημοσίευση στο British Journal of Nutrition, φαίνεται πως
το συμπλήρωμα επέδρασε καταστέλλοντας την όρεξη.

Τι μπορείς να κάνεις;

Μην αποφεύγεις τον ήλιο και προσπάθησε να βγαίνεις χωρίς αντηλιακό για περίπου 15 λεπτά κάθε μέρα, εκτός κι αν σου έχει συστήσει διαφορετικά  ο γιατρός σου. Εάν βρεθεί στις εξετάσεις σου ανεπάρκεια βιταμίνης μπορεί να χρειαστεί να πάρεις συμπλήρωμα για ένα διάστημα.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

πονοκέφαλος ημικρανία
Τι κάνει ένας νευρολόγος για να αποφύγει τον πονοκέφαλο;

Ποια «μυστικά» γνωρίζει ο νευρολόγος Μιχάλης Βικελής για να αποφύγει τον πονοκέφαλο;

εμβόλιο
Γιατί εγκρίθηκε το εμβόλιο HPV σε γυναίκες 27-45 ετών στις ΗΠΑ; Αξίζει να το κάνεις;

Η Αυστραλία αναμένεται να γίνει η πρώτη χώρα χωρίς καρκίνο του τραχήλου, χάρη στο εμβόλιο HPV που γίνεται σε κορίτσια και αγόρια. Στις ΗΠΑ, έλαβε έγκριση για μεγαλύτερης ηλικίας γυναίκες. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει στην Ευρώπη. 

πόδια πρησμένα πόδια ψηλά τοίχος
Γιατί έχεις πρησμένα πόδια και τι μπορείς να κάνεις; Plus: Κλέψε το tip της health editor για ξεκούραστα πόδια!

Διαπίστωσες ότι έχεις πρησμένα πόδια; Τι μπορεί να φταίει και μήπως το πρήξιμο αυτό σημαίνει κάτι για την υγεία σου; 

διατροφική μαγιά
Χορτοφαγικές και vegan πηγές της Β12 – Ποια είναι η καλύτερη πηγή της αν δεν τρως κρέας;

Ακόμη κι αν δεν είσαι χορτοφάγος είναι σημαντικό να ξέρεις τις vegan πηγές της Β12. Έτσι θα εξασφαλίσεις επαρκή πρόσληψη της βιταμίνης Β12 και πιο ισορροπημένη διατροφή.

φαγητό υγιεινή διατροφή
Η διατροφή χωρίς γλουτένη οδηγεί σε διαβήτη;

Διατροφή και υγεία: Τα νεότερα δεδομένα που θα ακούσεις στο ανοιχτό για το κοινό συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Διαβήτη, Μεταβολικού Συνδρόμου & Παχυσαρκίας. 

Είναι το ιχθυέλαιο το ισχυρότερο superfood για το 2019;

Υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να κάνει το ιχθυέλαιο; Όπως δείχνουν μελέτες, φροντίζει την καρδιά, προφυλάσσει από την άνοια, μειώνει τα συμπτώματα της αρθρίτιδας και συμβάλλει στην απώλεια κιλών.

#shapegreece