Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Πόσες θερμίδες πρέπει να φας για να πάρεις ένα κιλό; Τι λένε οι ειδικοί

Πόσες θερμίδες πρέπει να φας για να πάρεις ένα κιλό; Ας ξεχωρίσουμε τους μύθους από τις αλήθειες.

21.04.2017

εχεις διαβασει

Ας πούμε ότι ήθελες να πάρεις ένα κιλό (!) – και γρήγορα. Ο καλύτερος τρόπος να το κάνεις θα ήταν να πιεις ένα λίτρο νερό. Ένας άλλος τρόπος θα ήταν να φας τέσσερα σπέσιαλ μπέργκερ. Το αποτέλεσμα όμως, φυσικά, δεν θα διαρκέσει.

Εάν πιεις το νερό, σταδιακά θα το αποβάλεις πηγαίνοντας στην τουαλέτα. Ακόμη όμως κι αν έχεις φάει τα μπέργκερ, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που προσδιορίζουν πόσο βάρος θα πάρεις τελικά, σχολιάζει η διαιτολόγος Heather Caplan.
Ένα στοιχείο που θα πρέπει να γνωρίζεις είναι πως οι θερμίδες είναι καύσιμα για τον οργανισμό σου. Όταν τρως, το σώμα σου χρησιμοποιεί κάποιες από αυτές τις θερμίδες αμέσως και αποθηκεύει άλλες για αργότερα.

Τι προσδιορίζει ποιες θερμίδες θα πάνε πού;

Tι άλλο έχεις φάει πρόσφατα; Πότε γυμνάστηκες τελευταία φορά; Μήπως μόλις σηκώθηκες από το κρεβάτι; Αυτοί και ακόμη περισσότεροι παράγοντες επηρεάζουν τις θερμίδες που καις, σύμφωνα με την ειδικό.

«Ακόμη και η πέψη απαιτεί ενέργεια» σημειώνει η Caplan.

«Τα γεύματα με πολλή πρωτεΐνη είναι συνήθως τα πιο θερμογενετικά».

Ορισμένοι ειδικοί εκτιμούν πως μπορεί να καις έως και το ένα τέταρτο των θερμίδων από την πρωτεΐνες που μόλις έφαγες με τη διαδικασία της πέψης τους.

To παράδειγμα της μπριζόλας

Ας πούμε ότι μόλις έφαγες μια ζουμερή μπριζόλα rib eye. «Μία μερίδα κρέας των 500 γραμμαρίων θα μπορούσε να σου δώσει πάνω από 1.000 θερμίδες» εξηγεί η Caplan.

Και επειδή μισό κιλό λίπους περιέχει 3.500 θερμίδες, με απλά μαθηματικά θα μπορούσαμε να πούμε πως θα έπαιρνες περίπου 180 γραμμάρια βάρους, προσθέτει. Αυτό όμως θα ήταν λάθος!

Η ειδικός επισημαίνει πως ένας από τους μεγαλύτερους μύθους στη διαιτολογία είναι πως μισό κιλό ισοδυναμεί με 3.500 θερμίδες.
Η έρευνα που κατέληξε σε αυτό τον αριθμό προέρχεται από μία μελέτη του 1958 και πιο πρόσφατες αναλύσεις έχουν δείξει πως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.

Κι αυτό επειδή η αύξηση βάρους επηρεάζεται από το βασικό μεταβολικό ρυθμό μας (την ενέργεια που χρησιμοποιεί το σώμα για τη λειτουργία των συστημάτων του), το επίπεδο της ενεργητικότητάς μας, τον τρόπο ζωής και τη σύνθεση του σώματος, εξηγεί η διαιτολόγος.

Άλλωστε, όπως πιθανόν γνωρίζεις εκ πείρας, μπορείς να κόψεις 3.500 θερμίδες από τη διατροφή σου και να μη χάσεις μισό κιλό!

Συμπέρασμα:

Αν φας τέσσερα μπέργκερ πιθανότατα δεν θα πάρεις μισό κιλό, είναι όμως δύσκολο να πούμε σε πόση αύξηση βάρους θα μεταφραστούν. Αντί να εστιάζεις στο βάρος και τις θερμίδες αυτών που τρως, δώσε μεγαλύτερη σημασία στα θρεπτικά τους συστατικά.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

8 αγαπημένοι διαιτολόγοι του Shape μοιράζονται τις αγαπημένες τους συνταγές και τις τροφές που προτιμούν!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής 2017, η οποία γιορτάζεται σήμερα, 16 Οκτωβρίου, ζητήσαμε από τους αγαπημένους διαιτολόγους του Shape και Shape.gr να μας αποκαλύψουν την αγαπημένη τους υγιεινή τροφή, συνταγή ή και ολόκληρο γεύμα!

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής: ΑΥΤΕΣ είναι οι 10 αρχές για υγιεινή διατροφή και ωραίο σώμα!

Οι βασικές αρχές για σωστή διατροφή κρύβουν γεύση και υγεία: 10 βασικές διατροφικές αρχές, όπως αυτές προκύπτουν από τις πιο σύγχρονες έρευνες που αφορούν την καλή υγεία και τη μακροζωία.

Αυγά μπένεντικτ με σος ολαντέζ από αβοκάντο από το διατροφολόγο Μάνο Δημητρούλη

Ο Μάνος Δημητρούλης ετοιμάζει αυγά benedict με σος hollandaise από αβοκάντο, μια συνταγή που θα λατρέψεις.

Υγιεινά cookies με φιστικοβούτυρο από τη διατροφολόγο Κλειώ Δημητριάδου

Η διαιτολόγος – διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου μας ετοιμάζει υγιεινά cookies με φιστικοβούτυρο δοκιμασμένα από την ίδια και την οικογένειά της.

Μπιφτέκια σολομού με σος γιαουρτιού από τη διατροφολόγο Σταυρούλα Κρίκη

Η Σταυρούλα Κρίκη ετοιμάζει μπιφτέκια σολομού με υπέροχη γεύση και λίγες θερμίδες. Δοκίμασε τη συνταγή της ειδικού και θα μας θυμηθείς.

Χορτοφαγική σαλάτα με κινόα και πράσινα λαχανικά από τη διαιτολόγο Δέσποινα Μαρσέλου

Η Δέσποινα Μαρσέλου μας ετοιμάζει εύκολη σαλάτα με κινόα και πράσινα λαχανικά γιατί οι σαλάτες δεν μπορούν να γίνουν πιάτο και του φθινοπώρου.

#shapegreece