Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Πόσες θερμίδες πρέπει να φας για να πάρεις ένα κιλό; Τι λένε οι ειδικοί

Πόσες θερμίδες πρέπει να φας για να πάρεις ένα κιλό; Ας ξεχωρίσουμε τους μύθους από τις αλήθειες.

21.04.2017

εχεις διαβασει

Ας πούμε ότι ήθελες να πάρεις ένα κιλό (!) – και γρήγορα. Ο καλύτερος τρόπος να το κάνεις θα ήταν να πιεις ένα λίτρο νερό. Ένας άλλος τρόπος θα ήταν να φας τέσσερα σπέσιαλ μπέργκερ. Το αποτέλεσμα όμως, φυσικά, δεν θα διαρκέσει.

Εάν πιεις το νερό, σταδιακά θα το αποβάλεις πηγαίνοντας στην τουαλέτα. Ακόμη όμως κι αν έχεις φάει τα μπέργκερ, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που προσδιορίζουν πόσο βάρος θα πάρεις τελικά, σχολιάζει η διαιτολόγος Heather Caplan.
Ένα στοιχείο που θα πρέπει να γνωρίζεις είναι πως οι θερμίδες είναι καύσιμα για τον οργανισμό σου. Όταν τρως, το σώμα σου χρησιμοποιεί κάποιες από αυτές τις θερμίδες αμέσως και αποθηκεύει άλλες για αργότερα.

Τι προσδιορίζει ποιες θερμίδες θα πάνε πού;

Tι άλλο έχεις φάει πρόσφατα; Πότε γυμνάστηκες τελευταία φορά; Μήπως μόλις σηκώθηκες από το κρεβάτι; Αυτοί και ακόμη περισσότεροι παράγοντες επηρεάζουν τις θερμίδες που καις, σύμφωνα με την ειδικό.

«Ακόμη και η πέψη απαιτεί ενέργεια» σημειώνει η Caplan.

«Τα γεύματα με πολλή πρωτεΐνη είναι συνήθως τα πιο θερμογενετικά».

Ορισμένοι ειδικοί εκτιμούν πως μπορεί να καις έως και το ένα τέταρτο των θερμίδων από την πρωτεΐνες που μόλις έφαγες με τη διαδικασία της πέψης τους.

To παράδειγμα της μπριζόλας

Ας πούμε ότι μόλις έφαγες μια ζουμερή μπριζόλα rib eye. «Μία μερίδα κρέας των 500 γραμμαρίων θα μπορούσε να σου δώσει πάνω από 1.000 θερμίδες» εξηγεί η Caplan.

Και επειδή μισό κιλό λίπους περιέχει 3.500 θερμίδες, με απλά μαθηματικά θα μπορούσαμε να πούμε πως θα έπαιρνες περίπου 180 γραμμάρια βάρους, προσθέτει. Αυτό όμως θα ήταν λάθος!

Η ειδικός επισημαίνει πως ένας από τους μεγαλύτερους μύθους στη διαιτολογία είναι πως μισό κιλό ισοδυναμεί με 3.500 θερμίδες.
Η έρευνα που κατέληξε σε αυτό τον αριθμό προέρχεται από μία μελέτη του 1958 και πιο πρόσφατες αναλύσεις έχουν δείξει πως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.

Κι αυτό επειδή η αύξηση βάρους επηρεάζεται από το βασικό μεταβολικό ρυθμό μας (την ενέργεια που χρησιμοποιεί το σώμα για τη λειτουργία των συστημάτων του), το επίπεδο της ενεργητικότητάς μας, τον τρόπο ζωής και τη σύνθεση του σώματος, εξηγεί η διαιτολόγος.

Άλλωστε, όπως πιθανόν γνωρίζεις εκ πείρας, μπορείς να κόψεις 3.500 θερμίδες από τη διατροφή σου και να μη χάσεις μισό κιλό!

Συμπέρασμα:

Αν φας τέσσερα μπέργκερ πιθανότατα δεν θα πάρεις μισό κιλό, είναι όμως δύσκολο να πούμε σε πόση αύξηση βάρους θα μεταφραστούν. Αντί να εστιάζεις στο βάρος και τις θερμίδες αυτών που τρως, δώσε μεγαλύτερη σημασία στα θρεπτικά τους συστατικά.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#Shapetaperaki: Να πώς θα φτιάξεις την Κυριακή ΟΛΑ τα γεύματα της εβδομάδας!

Σούπερ επιλογές για ολοκληρωμένα σωστά γεύματα που μπορείς να ετοιμάσεις σε λίγες ώρες και να απολαμβάνεις μέχρι και ολόκληρη την εβδομάδα.

Να γιατί πρέπει να τρως 7 καρύδια την ημέρα! Μάθε τα οφέλη τους

Πρόσθεσε στο διατροφικό σου πρόγραμμα τα θαυματουργά καρύδια και απόλαυσε τα πολλαπλά οφέλη τους.

Το smoothie με γλυκοπατάτα και κανέλα που ενεργοποιεί το μεταβολισμό (για να καις και να καις…)

Σούπερ συνταγή για smoothie με γλυκοπατάτα που κάνει το μεταβολισμό σου να ξεκολλήσει λίγο πριν το καλοκαίρι.

Μηλόξυδο το αδυνατιστικό: 7 οφέλη του που δεν γνώριζες!

Η πιο συνηθισμένη όμως ερώτηση είναι κατά πόσο το μηλόξυδο μας βοηθάει να χάσουμε βάρος και πώς πρέπει να το πίνουμε.

Δίαιτα DASH: Το πλάνο διατροφής της Νο1 ΔΙΑΙΤΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ για να χάσεις γρήγορα βάρος!

Δίαιτα DASH: Χάνεις γρήγορα βάρος, μειώνεις την πίεση και αποφεύγεις το διαβήτη. Ιδού το πλάνο!

#shapegreece